Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рентабельність та показники, що її характеризують.

 

Для характеристики ефективності господарської діяльності, ступеня використання його ресурсів, раціональності здійснених витрат використову-ється показник рентабельності.

Рентабельність використовується для оцінки результатів господарської діяльності торгівельних підприємств, який показує розмір прибутку на одиницю товарообігу або частку торгівельного прибутку в ціні товару.

Рівень рентабельності може бути визначений як процентне відношення суми отриманого прибутку до будь-якого показника: обсягу товарообігу, величини витрат обертання, середнього розміру основних фондів і оборотних коштів, суми коштів фонду оплати праці тощо.

Рентабельність товарообігу (продажу) визначається:

1. Для підприємств роздрібної торгівлі:

.

2. Для підприємств оптової торгівлі:

,

де Прт, Попт. – прибуток підприємства роздрібної та оптової торгівлі;

Трозд., Топт. – роздрібний та оптовий товарообіг.

 

Недоліком показника рентабельності є те, що вона не характеризує економічної ефективності використання ресурсів торгівельного підприємства, так як не відображає залежності між отриманим прибутком і величиною факторів виробництва, які використовуються. Показники абсолютної суми прибутку можуть бути високими навіть при недостатньому ефективному використанні основних фондів та оборотних засобів.

Показник рівня рентабельності обороту орієнтує торгівельне підприємство на продаж товарів з високою торгівельною надбавкою, що стимулює зниження асортименту товару та погіршення рівня задоволення попиту покупців.



Читайте також:

  1. Дохід, прибуток (збитки) і рентабельність підприємства.
  2. Економічне зростання.: сутність, показники, фактори, моделі.
  3. Зведення та групування, відносні, середні показники, концентрація, локалізація та показники варіації
  4. Ліквідність, платоспроможність, фінансова стійкість та ділова активність: показники, що їх характеризують та методика їх розрахунку
  5. Матеріальний потік та параметри, що його характеризують. Інформаційні потоки
  6. Місце міжнародної торгівлі в міжнародній економіці. Показники, форми та методи міжнародної торгівлі.
  7. Основні показники, які враховують фактор інфляції, та поняття, якими користуються при розрахунках.
  8. Основні поняття, показники, параметри якості товарів
  9. Показники, то характеризують якість акцій.
  10. Показники, що використовуються для розрахунку ефективності організації, структурних підрозділів, видів діяльності
  11. Показники, що використовуються при проведенні спільного аналізу витрат, обсягу діяльності і прибутку
  12. Показники, що узагальнюють розвиток і розміщення виробництва.




Переглядів: 593

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Планування прибутку торгівельного підприємства. | Ефективність використання основних фондів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.