МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Місце міжнародної торгівлі в міжнародній економіці. Показники, форми та методи міжнародної торгівлі.МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ ТОВАРАМИ ТА ПОСЛУГАМИ 1. Місце міжнародної торгівлі в міжнародній економіці. Показники, форми та методи міжнародної торгівлі. 2. Масштаб, структура і динаміка міжнародної торгівлі. Конкуренція на світових товарних ринках. 3. Теорії міжнародної торгівлі: а) Теорія меркантилізму; б) Теорія абсолютних переваг А. Смітта; в) Теорія порівняння переваг Д. Рікардо; г) Теорема Гекшера-Оліна (Теорія співвідношення факторів виробництва); д) Теорема Гекшера-Оліна-Самуельсона (Теорія вирівнювання цін на фактори виробництва); е) Перевірка теорії Гекшера-Оліна. Парадокс Леонт’єва; є) Сучасні теорії міжнародної торгівлі 4. Типи зовнішньо-торгівельної політики держави. Державне регулювання міжнародної торгівлі. 5. Міжнародні організації з регулювання торгівлі.
Міжнародна торгівля посідає особливе місце в складній системі міжнародних економічних відносин, оскільки опосередковує практично всі види міжнародного співробітництва, включаючи спільну виробничу діяльність різноманітних суб’єктів. На частку міжнародної торгівля припадає 80% всього обсягу міжнародних економічних відносин. Міжнародна торгівля має ряд специфічних рис, що відрізняють її від внутрішньо національної. До них відносимо: ü наявність різних валют; ü державне втручання та контроль; ü відмінності в здатності до переміщення чинників виробництва між країнами і всередині країн; ü багаторівнева структура міжнародної торгівлі; ü глобальний характер конкурентної боротьби і множинність цін (трансфертні ціни); ü наявність двох взаємопов’язаних видів торговельних операцій (експорт-імпорт). Міжнародна торгівля – це торгівля, що передбачає переміщення товарів та послуг за межі державних кордонів; Міжнародна торгівля – це специфічна форма обміну продуктами праці між країнами (експорт-імпорт). За офіційною митною статистикою обсяг експорту/імпорту включає: ü вивезення/ввезення товарів; ü вивезення/ввезення сировини і напівфабрикатів для подальшої переробки; ü реекспорт/реімпорт - вивезення товарів раніше завезених з закордону; зворотне ввезення вітчизняних товарів раніше вивезених туди; ü тимчасове вивезення за кордон вітчизняних товарів на аукціони, виставки, тощо (для імпорту – тимчасове завезення товарів); ü постачання в рамках ТНК, а також вивезення/ввезення продукції в порядку прямих виробничих зв’язків. Міжнародна торгівля поділяється на торгівлю товарами і послугами. Під товарами розуміють не лише матеріальні блага, а й права. До послуг міжнародної торгівлі відносять: міжнародний туризм, банківські послуги, транспортні послуги, біржові послуги, посередницькі послуги, страхові операції, рекламні заходи, ярмарки і аукціони, обмін в галузі культури тощо. Форми міжнародної торгівлі: 1. за специфікою предмета купівлі-продажу: а) товари: ü продовольчі; ü сировинні; ü напівфабрикати; ü готова промислова продукція; ü машини та обладнання. б) послуги: ü ліцензійні; ü ноу-хау; ü оренда. 2. За специфікою взаємодії суб’єктів: ü традиційна торгівля; ü торгівля продуктами кооперування; ü зустрічна торгівля. 3. За специфікою регулювання: ü звичайна; ü дискримінаційна; ü преференційна. Основними показниками міжнародної торгівлі є: 1. величина загального експорту (імпорту) країни; 2. торговельне сальдо країни; 3. питома вага експорту (імпорту) даного виду продукції; 4. величина експорту (імпорту) даного виду продукту; 5. торговельне сальдо країни даного виду продукції. Фізичний обсяг міжнародної торгівлі вимірюється у валових одиницях або специфічних одиницях вимірювання. Для оцінки активності країни у міжнародній торгівлі використовують наступні показники: Ø експортна (імпортна) квота : відношення експорту (імпорту) до ВВП країни; х < 10% - абсолютно закрита економіка х > 35% - відкрита економіка Ø структура експорту (імпорту); Ø порівняльне відношення частки країни у світовому виробництві ВВП та її частку у міжнародній торгівлі.
Читайте також:
|
||||||||
|