Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Критерії періодизації розвитку суспільства

Універсальною закономірністю прогресу економіки є перехід від низьких (нижчих) до вищих ступенів розвитку ПС. В історії розвитку суспільства є декілька етапів, що поступово змінювали один одного.

Три головні етапи періодизації розвитку суспільства (Морган)

1. Епоха дикості.

2. Епоха варварства.

3. Епоха цивілізації.

Основними підходами щодо типізації їх є формаційний і загально-цивілізаційний.

Формаційний підхідбазується на особливості суспільства:

· первісне,

· рабовласницьке,

· феодальне,

· капіталістичне,

· комуністичне.

Загально-цивілізаційний підхідбазуєтьсяна зміні способів виробництва, яка відбувається в процесі взаємодії ПС і виробничих відносин.:

· антична,

· сучасна цивілізація. (підхід базується не на особливості суспільства, а на цілісності людської цивілізації та домінуючому значенні загальнолюдських цінностей, інтегрованості суспільства у світову спільноту.)

У цьому виявляється різниця цивілізаційного підходу від формаційного.

 

Цивілізація– рівень суспільного розвитку матеріальної і духовної культури (антична, сучасна цивілізація).

Цивілізація – один з історичних етапів розвитку суспільства, вона визначається як історично-конкретний етап суспільства, що характеризується особливим способом праці, певною суспільно-виробничою технологією, відповідною матеріальною і духовною культурою.

Цивілізація відображає органічну сукупність соціально-економічних і культурних характеристик суспільства, рівень ПС, спосіб взаємодії людей з природою.

Сучасна наука розмежовує:

· аграрну цивілізацію,

· індустріальну,

· постіндустріальну організацію

 

 

Тема: форми організації суспільного виробництва

 

Для людини немає нічого природнішого за

працю, людина народжена для неї, як

пташка для польоту і риба для плавання.

Франческо Петрарка

 

Мета:

· засвоїти, поглибити та систематизувати знання по темі;

· розвивати, використовувати та набувати в прикладному плані набуті знання по темі;

· сприяти формуванню знань та виробленню практичних навичок по темі.

План лекції

1. Натуральна (традиційна) форма організації виробництва.

2. Товарна форма виробництва.

3. Товар і його властивості.

4. Проста і розвинута форми товарного виробництва.

Час: 2 год.

Вид заняття : лекція

Тип заняття: засвоєння нових знань

Місце проведення: аудиторія

Матеріально-технічне забезпечення: підручник, наочний посібник, методична розробка.

Джерела інформації:(1) с. 113 – 152.

 

Основні категорії і поняття: натуральне виробництво, товарне виробництво, суспільний поділ праці, товар, споживча вартість(корисність), вартість, продуктивність праці, інтенсивність праці, суспільно необхідний робочий час, закон вартості.

Студенти повинні знати:

- основні поняття теми;

- форми організації суспільного виробництва;

- поняття товару та його властивості;

- закон вартості;

- альтернативні теорії вартості

Студенти повинні уміти:

- аналізувати економічні факти;

- пояснювати взаємозв’язок між економічними фактами;

- розрізняти термінологію предмету;

- використовувати інструменти економічних досліджень на практиці.

Домашнє завдання: В.Д . Базилевич/ Економічна теорія /Політекономія с. 113 – 152,

1.підготуватись до опитування за питаннями на с.150.,

2.дати письмово визначення термінам навчального тренінга на

с. 150.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А) загальні критерії
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  12. Алгебраїчні критерії стійкості




Переглядів: 714

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Економічні відносини як суспільна форма і спосіб організації економічної системи. | Натуральна (традиційна) форма організації виробництва.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.