МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Критерії періодизації розвитку суспільстваУніверсальною закономірністю прогресу економіки є перехід від низьких (нижчих) до вищих ступенів розвитку ПС. В історії розвитку суспільства є декілька етапів, що поступово змінювали один одного. Три головні етапи періодизації розвитку суспільства (Морган) 1. Епоха дикості. 2. Епоха варварства. 3. Епоха цивілізації. Основними підходами щодо типізації їх є формаційний і загально-цивілізаційний. Формаційний підхідбазується на особливості суспільства: · первісне, · рабовласницьке, · феодальне, · капіталістичне, · комуністичне. Загально-цивілізаційний підхідбазуєтьсяна зміні способів виробництва, яка відбувається в процесі взаємодії ПС і виробничих відносин.: · антична, · сучасна цивілізація. (підхід базується не на особливості суспільства, а на цілісності людської цивілізації та домінуючому значенні загальнолюдських цінностей, інтегрованості суспільства у світову спільноту.) У цьому виявляється різниця цивілізаційного підходу від формаційного.
Цивілізація– рівень суспільного розвитку матеріальної і духовної культури (антична, сучасна цивілізація). Цивілізація – один з історичних етапів розвитку суспільства, вона визначається як історично-конкретний етап суспільства, що характеризується особливим способом праці, певною суспільно-виробничою технологією, відповідною матеріальною і духовною культурою. Цивілізація відображає органічну сукупність соціально-економічних і культурних характеристик суспільства, рівень ПС, спосіб взаємодії людей з природою. Сучасна наука розмежовує: · аграрну цивілізацію, · індустріальну, · постіндустріальну організацію
Тема: форми організації суспільного виробництва
Для людини немає нічого природнішого за працю, людина народжена для неї, як пташка для польоту і риба для плавання. Франческо Петрарка
Мета: · засвоїти, поглибити та систематизувати знання по темі; · розвивати, використовувати та набувати в прикладному плані набуті знання по темі; · сприяти формуванню знань та виробленню практичних навичок по темі. План лекції 1. Натуральна (традиційна) форма організації виробництва. 2. Товарна форма виробництва. 3. Товар і його властивості. 4. Проста і розвинута форми товарного виробництва. Час: 2 год. Вид заняття : лекція Тип заняття: засвоєння нових знань Місце проведення: аудиторія Матеріально-технічне забезпечення: підручник, наочний посібник, методична розробка. Джерела інформації:(1) с. 113 – 152.
Основні категорії і поняття: натуральне виробництво, товарне виробництво, суспільний поділ праці, товар, споживча вартість(корисність), вартість, продуктивність праці, інтенсивність праці, суспільно необхідний робочий час, закон вартості. Студенти повинні знати: - основні поняття теми; - форми організації суспільного виробництва; - поняття товару та його властивості; - закон вартості; - альтернативні теорії вартості Студенти повинні уміти: - аналізувати економічні факти; - пояснювати взаємозв’язок між економічними фактами; - розрізняти термінологію предмету; - використовувати інструменти економічних досліджень на практиці. Домашнє завдання: В.Д . Базилевич/ Економічна теорія /Політекономія с. 113 – 152, 1.підготуватись до опитування за питаннями на с.150., 2.дати письмово визначення термінам навчального тренінга на с. 150.
Читайте також:
|
||||||||
|