Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність та джерела доходів місцевих бюджетів.

 

Як окрема економічна категорія доходи місцевих бюджетів віддзеркалюють економічні відносини в суспільстві, які пов’язані з формуванням, розподілом та використанням фінансових ресурсів на регіональному рівні.

В Законі України „Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що доходи місцевих бюджетів формуються за рахунок власних, визначених законом джерел, та закріплених в установленому законом порядку загальнодержавних податків, зборів та інших обов’язкових платежів.

В доходній частині місцевих бюджетів, починаючи з 1998 року, окремо виділяють доходи, необхідні для виконання власних повноважень, і доходи, необхідні для виконання делегованих законом повноважень.

Починаючи з 2000 року доходи місцевих бюджетів поділяються на загальний і спеціальний фонди.

З 2001 року (з прийняттям Бюджетного кодексу) доходи місцевих бюджетів почали поділяти на ті, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, і ті, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів.

Міжбюджетні трансферти — кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого.

До доходів, що закріплюються за місцевими бюджетами і враховуються при визначенні обсягів між бюджетних трансфертів належать:

· податок з доходів фізичних осіб, в частині визначеній Бюджетним кодексом України (для бюджетів міст Києва і Севастополя – 100%, для бюджетів міст республіканського АР Крим та обласного значення – 75%, для бюджетів міст районного значення, сіл, селищ, міст та їх об’єднань – 25%);

· державне мито в частині, що належить відповідним бюджетам;

· плата за ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності та сертифікати, що видаються виконавчими органами відповідних рад;

· плата за державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності, що справляється виконавчими органами відповідних рад;

· плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності (за винятком плати за придбання торгових патентів пунктами продажу нафтопродуктів);

· надходження адміністративних штрафів, що накладаються виконавчими органами відповідних рад або утвореними ними в установленому порядку адмінкомісіями;

· єдиний податок для суб’єктів малого підприємництва в частині, що належить відповідним бюджетам (для місцевих бюджетів взагалі – 43%, в цьому році згідно Закону України „Про Державний бюджет на 2005 рік – 100%).

Одночасно для республіканського бюджету АР Крим, обласних та районних бюджетів кошик доходів, що враховуються при визначенні обсягу між бюджетних трансфертів дещо інший. Зокрема, для республіканського бюджету АР Крим та обласних бюджетів він становить:

· 25% податку з доходів фізичних осіб;

· 25% плати за землю;

· плата за ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності та сертифікати, що видаються Радою Міністрів АР Крим та обласними державними адміністраціями.

Для районних бюджетів кошик таких доходів складає:

· 50% податку з доходів фізичних осіб;

· 15% плати за землю;

· плата за ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності та сертифікати, що видаються районними державними адміністраціями;

· плата за державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності, що справляється районними державними адміністраціями;

· надходження адміністративних штрафів, що накладаються районними державними адміністраціями або утвореними ними в установленому порядку адмінкомісіями.

Доходи місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів включають:

· місцеві податки і збори;

· плата за землю в частині, що належить відповідним бюджетам (для бюджетів міст Києва і Севастополя – 100%, для бюджетів міст республіканського АР Крим та обласного значення – 75%, для бюджетів міст районного значення, сіл, селищ, міст та їх об’єднань – 60%);

· податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів;

· надходження сум відсотків за користування тимчасово вільними бюджетними коштами;

· податок на промисел;

· надходження дивідендів, нарахованих на акції (частки, паї) господарських товариств, що є у власності відповідної територіальної громади;

· плата за забруднення навколишнього природного середовища;

· кошти від відчуження майна, що перебуває у комунальній власності;

· фіксований сільськогосподарський податок в частині, що зараховується до відповідних бюджетів (для місцевих бюджетів взагалі – 30%, в цьому році згідно Закону України „Про Державний бюджет на 2005 рік – 100%);

· плата за оренду майнових комплексів, що перебувають у комунальній власності;

· надходження від місцевих грошово-речових лотерей;

· плата за гарантії;

· гранти та дарунки у вартісному вигляді;

· власні надходження бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів відповідного бюджету;

· податок на прибуток підприємств комунальної власності;

· платежі за використання природних ресурсів місцевого значення;

· інші надходження, передбачені законом.

Ще однією особливістю формування доходів місцевих бюджетів, встановлених Бюджетним кодексом України, є виділення в складі спеціального фонду бюджету розвитку. До доходів бюджету розвитку місцевих бюджетів відносять:

· кошти від відчуження майна, що перебуває у комунальній власності;

· надходження дивідендів, нарахованих на акції (частки, паї) господарських товариств, що є у власності відповідної територіальної громади;

· кошти від повернення позик, які надавались з відповідного бюджету до набрання чинності Бюджетним кодексом;

· кошти, які передаються з іншої частини місцевого бюджету за рішенням відповідної ради;

· запозичення, здійснені відповідною радою;

· субвенції з інших бюджетів на виконання інвестиційних проектів.

 


Читайте також:

  1. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  2. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  3. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  4. Аналіз динаміки та структури банківських доходів
  5. Аналіз доходів і витрат підприємства
  6. Аналіз доходів та витрат від операцій з цінними паперами.
  7. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  8. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  9. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  10. Антропологічні джерела
  11. Аудит доходів і результатів діяльності
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн




Переглядів: 754

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи та джерела формування доходів бюджету. | Роль місцевих податків і зборів у формуванні доходів місцевих бюджетів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.