МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Реакція на проблеми як основа класифікації стратегій поведінки у конфліктіЗ’ясувавши сутність і детермінанти конфліктів в діяльності керівника та основні шляхи їх попередження, ми можемо приступати до аналізу поведінки вчителя в конфлікті. Коли трапляється конфлікт, керівники часто прагнуть поводити себе таким чином, щоб обов’язково виграти або принаймні не програти. Його співробітники можуть при цьому програти. Є й такі менеджери, які не хочуть нервувати й дозволяють підлеглим робити усе, що заманеться. У такому разі програють усі. Лінія поведінки в цих ситуаціях різна : придушення й відступ. Ми можемо сказати, що обрано різні, але недоцільні стратегії. Стратегія означає принципову лінію поведінки, спрямовану на реалізацію довготривалих навчально-виховних цілей ( 7, с.148).Стратегія визначає її тактику – алгоритм безпосередньої взаємодії, вибір реакцій у конкретній педагогічній ситуації ( там само). Тактика може мати вигляд – пред’явлення готового рішення, загроза, наказ, вимога беззастережної слухняності. Тактика іншого варіанту – пред’явлення готового рішення й поступливість у відповідь на опір, примирення заради збереження стосунків. Хибне, нетривке досягнення мети в першому й другому варіантах без урахування віддалених наслідків може створити чисто зовнішнє враження розв’язання суперечностей і встановлення порядку, а насправді – загострення, посилення конфронтації, яка набирає характеру хронічної й приводить до загрозливого відчуження вихованця від вихователя. Подолання конкретного конфлікту – не самоціль – а лише етап у вдосконаленні системи відносин. Тому слід чітко усвідомлювати сутність і наслідки кожної реакції педагога. Універсальною реакцією людини на протиріччя, дезінтеграцію(як у самому собі, так і в стосунках з іншими людьми) є подолання цієї дисгармонії, подолання, а не усунення виникаючих протиріч. У всі часи мудрість пов’язується зі станом „жити в мирі з собою і з оточуючими людьми”. Для досягнення гармонії і подолання суперечностей людина обирає різні шляхи. Дослідники в галузі стратегій поведінки виявили дві можливі форми поведінкової активності при стресовому впливові: активізація поведінкового реагування і пасивного поведінкового реагування (Китаєва-Смик, 1983). Три напрямки реакції при стресі виокремлює В.М.Куликов (1997): протидія, пристосування, відхід. У словнику з психології (1990) ми читаємо про шість стратегій управління конфліктами: пристосування, ухилення, уникнення, відступ, компроміс, співробітництво, домінування. У описі стратегій ми зустрічаємося із термінологічним різноголоссям. Так, суперництво в різних авторів називається конкуренцією, домінуванням, боротьбою, напористістю; поступливість – пристосуванням; кооперативні стратегії – інтеграцією, співробітництвом. Знаходимо і образні характеристики (4, с.365): суворий борець, соратник, уникаючий, примиритель, лакувальник. Образні позначки стратегій конфлікту наводить Д.Джонсон(1, с.188-189). Дійсно, черепаха(ухиляння), акула(примус), плюшевий ведмедик(загладжування), лисиця(компроміс) і сова(переговори) як уособлення стратегій конкретизують наші уявлення про варіанти поведінки в конфлікті. За різними позначенням вгадуються ті ж принципові альтернативи реагування людини на конфлікти: відхід, боротьба й діалог. З усіх наявних класифікацій стратегій у конфлікті найбільш поширеною є класифікація Томаса-Кілмана(1972 р.). В основу її покладено співвідношення між бажанням задовольнити власні інтереси (діючи пасивно чи активно) й увагою до інтересів інших людей (діючи спільно чи індивідуально).У графічній формі п’ять стилів за цією системою представлені в так званій сітці( за 9, с.116).
СІТКА ТОМАСА-КІЛМЕННА
Читайте також:
|
|||||||||||
|