МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Зовнішня торгівля України в 2000-2009 р.
Ця тенденція відобразилася на насиченні багатьох ринків. Товарообіг товарів та послуг в 2008 році був у 4,5 рази більший порівняно з 1996 р. Найбільша частка цього зростання була забезпечена розвитком торгівлі в 2003-2008 рр.: протягом цього періоду експорт товарів та послуг виріс у 2,8 рази, а імпорт – у 3,8 рази. З 2005р. обсяги імпорту товарів почали переважати над обсягами експорту, що зумовило формування від’ємного балансу торгівлі товарами та послугами. Насичення більшості ринків України, в першу чергу в сегменті FMCG, відбулося завдяки активній діяльності ТНК, які з 1991 року почали: – процеси поглинання та інтеграції з українськими виробничими підприємствами (наприклад, Nestlé із ВАТ «Світоч», ВВН із ВАТ «Львівська пивоварня» тощо). Як правило така інтеграція передбачала збільшення прямих іноземних інвестицій в Україну. Аналіз обсягів залучення прямих іноземних інвестицій в економіку України свідчить про позитивну динаміку. За даними Світового банку, у період 1995-2010 років відбувалось нарощення обсягів прямих іноземних інвестицій: у 1995 році цей показник становив 267 млн. дол., а у 2011 році – 6495 млн. дол. (в поточних цінах)[4]. Якщо ж розглядати залучення прямих іноземних інвестицій у розрізі основних країн-інвесторів, то протягом останніх 5 років ключовими інвесторами за кількістю проектів в Україні були США (12%), Німеччина (12%), Росія (10%) і Франція (8%). Найбільшими інвесторами в Україну за обсягом інвестицій в 2010 році були країни ЄС (54%). Хоча обсяги прямих іноземних інвестицій в економіку України зростають, проте вони є недостатніми. Про це свідчить такий показник як прямі іноземні інвестиції на душу населення: в Україні цей показник у 2010 році становить 141,6 дол. США, тоді як аналогічний показник за цей же рік у Польщі – 237,15 дол. США, Франції – 519,01 дол. США. Рівень інвестування в українську економіку, за даними Світового банку, у 2010 році склав 5% від ВВП. На залучення прямих іноземних інвестицій в економіку України впливають не лише економічні чинники, але й чинники інституційного характеру. За даними ЄБРР, Україна опустилась у рейтингу «Легкості ведення бізнесу 2011» з 149 позиції до 152-ої. Так, показник захисту інвесторів та гарантування їх прав в Україні оцінено на 5 балів з 10, а загальна ставка податку дорівнює 57%. Нажаль, несприятливе інституційне середовище відлякує іноземних інвесторів. – відкриття свої заводів та фабрик (Coca-Cola, Mars, Kraft тощо). Як правило це стосувалося відкриття нових споживчих ринків для України, використовуючи переваги дешевої робочої сили та близькості до ринку збуту; – розміщення своїх дистрибуційних центрів на Україні (наприклад, Procter & Gamble, Galina Blanca, Henkel, Danone тощо). Саме глобальні ланцюги поставок першими сформували попит на професійні складські приміщення класу А та В в Україні, активне будівництво яких почалося з 2005 року й локалізувалися в столиці Києва або на її окраїнах. Через відсутність пропозиції до заявлених вимог, на початках входження на ринок вони будували власні складські комплекси класів А чи В. Слід зазначити, що включення України в глобальні ланцюги поставок сприяло також формуванню попиту на комплексні логістичні послуги та приходу на ринок логістичних операторів. Економічна глобалізація сприяла поширенню міжнародної стандартизації та раціоналізації виробничо-технічних, інвестиційних і маркетингових операцій. Слід зазначити, що ТНК концентрують левову частку світових потоків товарів, послуг, інвестицій, інновацій, зокрема 75-80% загальносвітового обсягу НДДКР [7, с. 88]. На вітчизняний ринок ТНК принесли передовий досвід, сучасні технології виробництва, прямі іноземні інвестиції, сприяли поширенню менеджменту, маркетингу та логістики. Поширюючи свою діяльність ТНК сприяють формуванню гомогенного ринку. Все більше український ринок втрачає ознаки «національних особливостей», а набуває ознак «міжкультурної уніфікації», ознак глобального ринку. Серед чинників, що забезпечують успіх глобальних компаній можна виділити: – посилення ролі великих мегаполісів, які є ідеальним середовищем для діяльності ТНК та важливими базами транснаціонального капіталу. Мешканці великих міст поступово виробляють нову наднаціональну субкультуру. Вони дивляться ті самі всесвітні інформаційні програми, виховані на єдиних стандартах освіти та поведінки. Вони живуть у прискореному ритмі. Хоч як це парадоксально, житель Нью-Йорка чи Лондона має у повсякденному житті набагато більше спільного з мешканцем Києва, ніж той зі своїм співвітчизником із маленького провінційного містечка чи селища [8] – визначення цільової аудиторії, яка здатна реагувати на маркетингові дії незалежно від того, в якій країні застосовується глобальний маркетинговий підхід. Покоління 80-х (покоління „Y” за маркетинговою термінологією) України, як і їхні ровесники наприклад, з Японії, США, Німеччини, мають дуже багато спільного: своє свідоме життя вони розпочали в умовах ринкової економіки, лібералізації суспільства, глобалізації, нових інформаційних технологій. Ця генерація, яка в Україні налічує 7,3 млн. або 15,2% населення країни, на початку 2000-х справляє значний вплив на ринок музичних, спортивних і комп’ютерних товарів. Генерація „Y” буде визначати моделі споживання, що пануватимуть у ХХІ ст. [9]. – визначення тенденцій сучасного суспільства, які розмивають національні відмінності. В переліку Faith Popcorn, який визначає основні тенденції сучасного суспільства є їх 16, в тому числі: „плетіння кокона”, „омоложування” і „спрощення життя”. Про плетіння кокона можна говорити по відношенню до людей, які постійно намагаються удосконалити своє житло, зробивши його комфортнішим, оточивши себе відповідними меблями, електронною апаратурою і т.п. омоложування фіксує той факт, що люди за сорок хочуть виглядати молодше; звідси бурхливий ріст продаж кремів від зморшок, автомобілів „Jaguar” та розвиток пластичної хірургії. Спрощення життя означає, що люди намагаються спростити побут, шукають простішого життя в невеликих містечках [10]. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|