Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Концепція інтегрованого вимірювання функціонування ланцюгів поставок

Концепція операційної системи бізнесу спирається на образі обслуговування клієнта, що розглядається як з внутрішнього, так і зовнішнього поглядів організації. З цієї причини відношення типу «клієнт – постачальник» сполучає всі функції і відділи на підприємстві і вказує сфери, в яких показники функціонування мають істотне значення з погляду успіху всієї фірми. Враховуючи досвід японських фірм, слід удосконалювати такі аспекти операційної діяльності (у послідовності, наведеній нижче):

– задоволення клієнта;

– продуктивність;

– гнучкість.

Світова конкуренція і актуальні ринкові умови змушують більшість підприємств до удосконалення всіх названих вище трьох сфер одночасно. Концепція поєднання трьох принципових аспектів сьогоднішнього бізнесу під одним «дахом» стратегічного підходу представлена на рис. 6.5.

Рис. 6.5. Структура цілей підприємства і показників його функціонування.

Традиційно результати діяльності підприємства розглядаються в контексті двох напрямів:

– справності, пов'язаної зі ступенем можливості досягнення цією фірмою визначених цілей,

– ефективності, яку розуміють як взаємозв’язок між ресурсами, залученими до процесу досягнення цілей підприємства.

Отже, справність можна описати в категоріях якості результатів процесу, тобто як справно фірма задовольняє замовлення. Ефективність оцінюється показниками продуктивності, поєднаними іноді з показниками використання ресурсів. Поліпшення справності зазвичай пов'язане з підвищенням ефективності (продуктивності), наприклад, якщо росте частка сертифікованих постачальників, які контролюють свою власну якість, то ефективність операційної діяльності підприємства також є більшою, оскільки витрачається менше часу на перевірку якості сировини і матеріалів, що закуповуються.

Таблиця 6.1

Рушійні сили сучасного ланцюга поставок і глобальні показники його функціонування

Рушійні сили Приклади показників
Задоволення клієнтів – Визначає спосіб управління задоволенням потреб клієнта – Операції, які задовольняють клієнта, можуть бути скеровані до зовнішніх і внутрішніх клієнтів – рівень лояльності клієнтів; – оцінка клієнтів в анкетах при дослідженні рівня задоволеності пропозицією; – доходи на одного клієнта (тобто прибутковість клієнта); – кількість рекламацій ; – наміри клієнта щодо повторної покупки.
Продуктивність – Означає справність управління засобами і часом з метою досягнення задоволення клієнта і гнучкості – показники для аналізу витрат операційної діяльності і результатів – витрати продажу ; – прибутковість окремих груп товарів; – бюджети витрат; – оборот засобів ; – додана вартість на одного зайнятого.
Гнучкість – Означає, як ефективно система реагує на зміни замовлення клієнтів – Зовнішній компонент, пов'язаний із задоволенням потреб зовнішніх клієнтів – Внутрішній компонент, пов'язаний із ефективним задово- ленням потреб зовнішніх клієнтів – декларований цикл замовлення товару; -% поставок, реалізованих вчасно; – оборотність запасів ; –% поставок, реалізованих згідно замовлення ; – змінність обсягу і асортиментної структури при замовленнях ; –% товарних груп, для яких застосовуються однакові виробничі процеси (гнучкість проектування процесу виробництва).

Врахування ринкових і фінансових аспектів конкурентоспроможності підприємства під час процесів оцінювання гарантує забезпечення інтересів двох основних груп клієнтів: по-перше, ринкових зовнішніх i/або внутрішніх клієнтів, які потребують товари або послуги; по-друге, власників і/або акціонерів, які очікують відповідного фінансового результату для забезпечення своїх інтересів.

Отже, задоволення потреб клієнта, продуктивність і гнучкість є основними рушійними силами операційної системи бізнесу і водночас рушійними силами всього ланцюга поставок (табл. 6.1).

Ймовірно, що для багатьох операційних систем бізнесу одним з найважливіших елементів є обслуговування клієнта. У деяких випадках гнучкість є єдиним способом покращення обслуговування клієнта. На нашу думку, можна говорити про інтегровану тріаду рушійних сил ланцюга поставок, а не про три взаємозалежні чинники. Задоволення клієнта і гнучкість належать до сфери справності, а продуктивність є відображенням ефективності процесів.

Ці три рушійні сили ланцюга поставок окреслюють, отже, три основні вектори оцінювання діяльності підприємства (рис. 6.6), а саме:

– справність – наскільки задовольняються потреби клієнтів?

– ефективність - як економічно використовуються ресурси підприємства?

– гнучкість – на скільки підприємство підготовлено до наступних змін?

Рис. 6.6. Три вектори оцінювання функціонування ланцюга поставок.

Перекладаючи тріаду рушійних сил ланцюга поставок на критерії оцінки операційної діяльності, слід згадати про такі чинники:

1. Якість – розглядається значно ширший діапазон, ніж узгодженість із специфікаціями і врахування тільки таких аспектів, як специфічні властивості, функціональність, тривалість, надійність, естетика тощо.

2. Умови поставок – їх результатом є позитивна оцінка, коли результати дій відповідають очікуванням з погляду двох головних аспектів поставки: умови щодо кількості та терміну поставки замовлення.

3. Час циклу замовлення – час поставки рахується від моменту прийняття замовлення від клієнта до моменту, коли вантаж прибуде до місця прийому, визначеного клієнтом.

4. Втрати – це марнотратство на зайві процедури і засоби, які не додають вартості в процесі задоволення потреб клієнтів.

Якщо якість і умови поставок визначають рівень обслуговування клієнта, то час циклу замовлення і величина втрат є вирішальними для продуктивності, а гнучкість є результатом спільного впливу умов поставок і часу тривання циклу замовлення. Поряд з іншими завданнями, що виникають із структури цілей підприємства, ці взаємозв’язки є основними положеннями моделі показників оцінювання функціонування підприємств у ланцюгу поставок (див. рис. 6.7).

Рис. 6.7. Складові конкурентоспроможності сучасних систем переміщення товарів.

Головною рисою системи показників функціонування ланцюгів поставок є те, що вона не пробує долати амбівалентний характер ні чинників конкурентної вартості, ані самих показників. Чітка ізоляція взаємних впливів цих показників є надзвичайно важким завданням, оскільки вони відображають багатовимірні явища.

Певна ієрархія чинників, представлена на рис. 8, структуризує найбільш традиційні показники і є відображенням напрямів стратегічного удосконалення, передбаченого для впровадження у ланцюгах поставок.

Рис. 6.8. Система показників сучасного оцінювання функціонування ланцюгів поставок.

Представлена на рис. 6.8 ієрархія показників функціонування ланцюгів поставок виразно вказує, що можна «перевести» операційні аспекти процесів, які відбуваються в ньому, на показники з тактичним і стратегічним характером. Фінансові показники в цьому випадку мають типово стратегічний характер. Система оцінювання функціонування ланцюгів поставок повинна охоплювати як загальні, так і часткові показники.


Читайте також:

  1. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  2. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  3. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  4. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  5. Аналітична психологія. Концепція Карла Юнга
  6. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  7. Артеріальний тиск та його вимірювання
  8. Безпека ланцюгів поставок матеріальних ресурсів
  9. Бюджетні установи отримують кошти на своє функціонування з бюджету виключно на основі фінансових документів, які називаються кошторисами.
  10. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  11. Валютний ринок, основи його функціонування. Основні види валютних операцій
  12. Веберовская концепція бюрократії




Переглядів: 415

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність оцінювання функціонування ланцюгів поставок | Тема 7. Стратегії ланцюгів поставок.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.