Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Модуль 2. Спеціальні та галузеві соціологічні теорії.

Змістовний модуль 9.Соціологія освіти.

Соціологія освіти: предмет, об’єкт, структура, функції як галузевої соціології. Історична еволюція та сучасний стан соціології освіти. Місце соціології освіти у системі соціологічного знання. Соціологічні методи дослідження сфери освіти. Теорії освіти в соціології (функціоналістичний та конфліктологічний підходи; освіта як засіб соціального контролю; «мовні коди» Б.Бернштейна; неомарксистська теорія освіти; сутність теорії «людського капіталу»; концепція «культурного відтворення»; концепція «відмови від масової освіти»; освіта як боротьба за соціальний статус).

Освіта як соціальний інститут: головні ознаки, структура, функції. Приватна та державна освіта. Масова та елітна освіта. Соціалізація особистості у системі освіти.

Система освіти в Україні. Актуальні проблеми реформування системи загальної середньої освіти. Реформування вищої школи. Програма розвитку освіти «Україна ХХІ століття».

 

Змістовний модуль 10.Соціологія культури.

Культура як предмет соціологічного дослідження: сутність, типи (елітна, масова, народна; субкультура, контркультура; усна, писемна, аудіовізуальна; моностилістична, полістилістична), основні елементи, функції культури у суспільстві.

Соціологія культури: предмет, об’єкт, проблемне поле досліджень. Культурологічні концепції у світовій соціології. Соціологічне вивчення культури соціальних спільнот.

 

Змістовний модуль 11.Соціологія молоді.

Молодь як соціально-демографічна група: сутність, вікові межі, специфічні ознаки. Місце і роль молоді у сучасному суспільстві. Молодіжна політика в Україні.

Соціологія молоді як спеціальна соціологічна теорія: об’єкт, предмет, завдання, функції. Молодіжна субкультура як об’єкт соціологічного дослідження.

 

Змістовний модуль 12.Соціологія сім’ї.

Сім’я як соціальний феномен. Соціальні функції сім’ї. Сім’я та шлюб. Класифікація сімейно-шлюбних відносин. Альтернативні форми шлюбу.

Соціологія сім’ї: предмет, об’єкт, категорії. Основні аспекти (мікро- та макросоціальні) функціонування сім’ї. Етапи життєвого циклу сім’ї.

 

Змістовний модуль 13.Соціологія міста.

Місто як соціокультурний феномен. Соціальна структура міста та специфіка міського способу життя. Соціально-культурні проблеми урбанізації, її стадії. Теорії урбанізації.

Соціологія міста: предмет, об’єкт, історія розвитку, основні категорії. Ознаки класифікації міст та їх групи за функціональним призначенням (багатофункціональні столичні міста, обласні центри, індустріальні центри, обслуговуючі центри прилеглих територій, транспортні міста, оздоровчі центри, науково-експериментальні центри), їх характеристика. Структура міської території.

Вплив культурної глобалізації на розвиток міст. Глобальна інформатизація. Міста нового типу (технополіс, техноград, наукопарк), їх характерні риси.

 

Змістовний модуль 14.Соціологія праці та управління. Соціологія економіки.

Праця як соціальний базовий процес: соціальний та функціональний зміст праці, оплачувана й неоплачувана праця, трудова мотивація, сутність соціально-трудових відносин, сучасні тенденції на ринку праці, безробіття. Трудовий колектив як соціальна організація та соціальна спільнота: типи, структура, функції (виробничо-економічна, соціальна, духовно-інтегративна), стадії розвитку, згуртованість. Трудові організації у ринкових умовах.

Економіка як соціальний інститут: економічна свідомість, економічна поведінка, економічна діяльність, економічні відносини. Соціальний механізм управління економікою.

Соціологія економіки: зміст, об’єкт, предметна сфера, функції. Сутність законів та основних методів соціології економіки, її місце і роль у розвитку соціологічних теорій середнього рівня та системи соціологічного знання в цілому.

Соціологія управління: предмет, об’єкт, основні категорії, етапи становлення (Ф.тейлор, А. Файоль, Е.Мейо, американський менеджеризм, вітчизняна школа організації праці та управління (А.Хоронжий, Ю.Пачковський, Н.Черниш та ін.)). Сучасні концепції управлінського впливу.

 

Змістовний модуль 15.Соціологія девіантної поведінки.

Соціологія девіантної поведінки: сутність, предмет, об’єкт, характеристика основних теорій. Протосоціологічні теорії щодо пояснення причин девіацій. Пояснення сутності явища соціальної аномії у працях Е.Дюркгейма та Р.Мертона. Обґрунтування об’єктивності детермінант соціальних девіацій у межах структурного функціоналізму (Т.Парсонс, П.Сорокін, Р.Клауорд, Л.Оулін). Суб’єктивні причини девіантної поведінки (Г.Тард, Е.Сазерленд, Ю.Клейберг). Теорії ярликування (Ф.Танненбаум) та теорія стигматизації (І.Гоффман, Е.Лемерт, Г.Беккер). культурологічні концепції девіацій (А.Коен, Дж.Мілер, Т.Селлін). субкультурні концепції девіантної поведінки (О.Турк, Ф.Трешер).

Психологічні механізми девіантної поведінки. Соціальний контроль, його типи та роль у регулюванні девіантної поведінки. Соціально-психологічна характеристика основних видів девіантної поведінки (агресивна, делінквентна, залежна, суїцидальна, сексуальна, бродяжництво).

Профілактика девіантної поведінки. Шляхи стимулювання позитивної мотивації підлітків.

 

Змістовний модуль 16.Соціологія вільного часу.

Предмет, основні напрями досліджень, функції і категорії соціології вільного часу. Вільний час особистості, соціальної групи, суспільства. Місце і роль вільного часу в системі соціального часу. Дозвілля і більш піднесена діяльність як основні елементи структури вільного часу.

Зміст основних видів дозвілля. Проблеми регулювання й організації вільного часу. Культура вільного часу. Культурно-дозвіллєва діяльність. Основні принципи організації системи дозвілля.

Дозвілля сучасної людини в умовах нової соціокультурної реальності.

 

Змістовний модуль 17.Соціологія громадської думки.

Соціологія громадської думки: сутність, виникнення та розвиток. Основні методи вивчення громадської думки. Структура громадської думки.

Громадська думка як соціальний феномен: зміст, соціальний вимір, функції. Держава та суспільство: пошук оптимальної моделі взаємовідносин. Недоліки законодавчого забезпечення державної регуляторної політики.

 

Змістовний модуль 18. Соціологія релігії.

Соціологія релігії: предмет, об’єкт, витоки. Значення природної теології в науці про релігію. Поняття релігії, її функції. Джерела сакрального знання як форма організації. Концепції походження релігії. Типологія релігій.

Співвідношення між природним і божественним порядком у соціумі. Релігійність як соціальне явище, критерії релігійності. Релігійна віра як різновид віри. Релігійні організації як елементи соціальної структури.

Сакральний закон і духовне життя людини. Релігія і культурні зміни. Секуляризація і занепад «релігії прогресу». Релігія і політика. Екуменізм як теологічний рух.

Становлення соціології релігії в Україні (М.Драгоманов, М.Хлєбніков, О.Стронін, О.Потебня, М.Грушевський, М.Шаповал та ін.). сучасна релігійна ситуація в Україні: проблеми і тенденції розвитку.

 

Змістовний модуль 19.Соціологія гендеру.

Сутність та основні категорії соціології гендеру. Стать, гендер і біологія. Фемінність і маскулінність. Гендерна соціалізація та ідентифікація. Гендерна поведінка.

Гендер як параметр вертикального виміру стратифікації суспільства. Гендер і нерівність у різних культурах. Гендерні аспекти зайнятості та безробіття. Типи фемінізму.

Гендерна ідентичність і сексуальність: теорії гендерного розвитку З.Фрейда та Н.Ходорова. Дослідження сексуальної поведінки Е.Кінсі. Типи сексуальності (аполонівський, ліберальний, патріархальний, «культура коханців», оргіастичний, репресивний, пуританський, містичний).



Читайте також:

  1. V міні – модуль
  2. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  3. Аксіоматичний метод у математиці та суть аксіоматичної побудови теорії.
  4. Біологічні і психологічні теорії.
  5. Види друку. Глибокий, офсетний, високий та спеціальні види друку
  6. Виникнення та шляхи, напрямки розвитку економічної теорії.
  7. Високочастотні перетворювачі модульної структури
  8. Галузеві академії наук.
  9. Галузеві економічні організації.
  10. Галузеві особливості виробництва та функціонування капіталу
  11. Галузеві програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища
  12. Галузеві програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища




Переглядів: 1221

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модуль 1. Загальнотеоретичні положення соціології як науки | Теми і зміст семінарських занять

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.