Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



РЕЧОВИН. ДЕСМУРГІЯ

 

Начальні запитання:

1. Поняття про асептику та антисептику.

2. Класифікація лікарських засобів.

3. Підготовка та правила проведення підшкірної та внутрішньом’язової ін’єкції.

4. Поняття про десмургію.

5. Види пов’язок та правила бинтування кінцівок, суглобів, тулуба людини.

 

Анотація теми

8.1. Поняття про асептику та антисептику.

Асептика – метод профілактики (стерилізація інструментів та ін.) проникнення мікробів у рану, тканини чи порожнини тіла, напр. при операціях.

Антисептика передбачає комплекс заходів, направлених на знищення мікробів на шкірі, в рані, патологічному утворенні, чи організмі в цілому.

При вивченні цього питання слід розглянути методи антисептики, лікарські речовини, асептичні та антисептичні лікарські засоби, що використовуються для профілактики й лікування захворювань.

8.2. Класифікація лікарських засобів.

Медикаменти можуть застосовуватися з метою рятування від причини хвороби (етіологічне лікування) для впливу на механізми захворювання й відновлення порушених функцій організму, а також для усунення окремих симптомів захворювання.

Походження лікарських речовин дуже різноманітне. Для їхнього виготовлення використовується сировина рослинного й мінерального походження, мікроорганізми. Багато ліків одержують синтетичним шляхом.

До лікарських засобів рослинного походження відносяться кофеїн, кодеїн, препарати валеріани, конвалії і т.д.

До лікарських засобів тваринного походження - риб'ячий жир, шлунковий сік, гормональні препарати та ін.

Препарати мінерального походження: вазелін, іхтіол.

Продукти життєдіяльності мікробів використовують для одержання антибіотиків (пеніцилін, стрептоміцин та інші).

До синтетичних препаратів відносять, наприклад: амідопірін, сульфаніламідні препарати, снотворні засоби тощо. Хімічний синтез - невичерпне джерело одержання лікарських засобів.

Лікарські форми класифікують за їхньою консистенцією на тверді, м'які, рідкі.

Ліки вчиняють місцеву дію, тобто виникає реакція на місці безпосереднього контакту ліків із тканинами, і загальну дію, при якій виникає реакція всього організму після усмоктування ліків у кров.

Розрізняють ентеральний і парентеральний шляхи введення лікарських речовин.

Ентеральний шлях – це введення ліків через травний тракт. Він включає прийом через рот, під язик, через пряму кишку, а також безпосередньо в шлунок, або дванадцятипалу кишку через зонд.

Уведення через рот – найпростіший і зручний для хворого шлях. Більшість ліків усмоктується в тонкому кишечнику. Лише деякі речовини всмоктуються в шлунку, наприклад, алкоголь, морфін. Дія ліків, прийнятих усередину, розвивається через 15-40 хвилин.

Усмоктуючись у тонкому кишечнику, ліки надходять до печінки, де можлива їхня часткова інактивація /втрата активності/.

Ректальний шлях - уведення ліків через пряму кишку. З прямої кишки ліки через 7 - 10 хвилин усмоктуються у венозну мережу в систему нижньої порожнистої вени і надходять у загальний кровоток в обхід печінки. Тому сила дії препаратів при ректальному введені вище, ніж при введені через рот. У шлунок і дванадцятипалу кишку ліки уводять через зонд при особливих обставинах, наприклад, при отруєннях під час промивання шлунка.

8.3. Підготовка та правила проведення підшкірної та внутрішньо м’язової

ін’єкції. Парентеральний шлях уведення – це введення лікарських речовин, минаючи травний тракт. До цього способу відносять: зовнішнє застосування, інгаляційний спосіб /шляхом вдихання/ і за допомогою ін'єкцій.

Вивчаючи це питання, слід розглянути будову шприця, види шприців, види гілок, правила і техніку виконання підшкіряної та внутрім'язової ін'єкцій.

8.4. Поняття про десмургію.

Десмургія (від греч. Desmos- зв'язок, пов'язка і ergon - справа) – вчення про правила накладання і застосування пов'язок.

Слід знати, що залежно від мети накладання і застосовуваного матеріалу пов'язки поділяються на тверді та м'які.

Тому необхідно вивчити види пов'язок, правила бинтування та техніку накладання пов'язок.

8.5. Види пов’язок та правила бинтування кінцівок, суглобів, тулуба людини.

Насамперед необхідно засвоїти загальні правила накладання пов'язок на голову, кінцівки, тулуб.

Контрольні питання та завдання.

1. Дайте визначення термінів асептика і антисептика.

2. Охарактеризуйте види антисептики та класифікацію антисептичних речовин.

3. Які існують види лікарських речовин та засоби їх застосування?

4. Дайте характеристику ентеральному та парентеральному шляхам введення лікарських речовин.

5. Назвіть особливості використання шприц - тюбика.

6. Що розуміють під терміном десмургія?

7. Які види пов'язок та перев'язувального матеріалу існують?

8. Охарактеризуйте загальні правила накладання пов'язок.

9. Накладіть пов’язки: Дезо, чепець, колосовидну на плечовий суглоб, хрестоподібну на гомілковий суглоб.


Читайте також:

  1. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  2. Аваріїз витоком сильнодіючих отруйних речовин.
  3. Активний транспорт речовин. Дослід Уссінга
  4. Визначення вмісту вологи і сухих речовин.
  5. Визначення індивідуальних речовин.
  6. Гігієнічне нормування шкідливих речовин.
  7. Загальна характеристика отруйних речовин.
  8. Закон збереження маси речовин. Закон збереження і перетворення енергії в хімічних реакціях.
  9. Зберігання вогне- і вибухонебезпечних речовин.
  10. Класифікація отруйних речовин.
  11. Класифікація отруйних речовин.
  12. Класифікація отруйних речовин.




Переглядів: 514

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література:13,14,18,21,22,29,30,31 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.