МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Предмет політології, її функції та структура (1)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей 1. Якщо вам необхідно буде переконати свого співрозмовника в необхідності політологічних знань, які аргументи для цього ви назвете? 2. Вам відомі основні функції політології. Якими з них ви послуговуєтесь у найбільшій мірі? 3. Розкрийте взаємозв'язок і взаємозалежність політології з тими гуманітарними науками, які вивчаються у нашому вузі. 4. Проілюструйте відомими вам прикладами роль та місце політології у політичному розвитку сучасної України. 5. Що ви розумієте під політичною просвітою населення? Чим викликана актуальність постановки цього питання?
Література - основна [4; 7, с. 6-15; 9-10; 11, с. 11-25; 15, с. 8-25] - додаткова [3; 17, 35]
Тема 2. Політика як соціальне явище (1)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей (5 на вибір письмово) 1. Як ви розумієте розхожий афоризм, що "якщо сучасна людина не займається політикою, то політика все одно займається нею"? 2. Існує вислів: " У політиці не може бути ворогів, не може бути друзів, у політиці є національні і державні інтереси". Як ви ставитесь до цього вислову? 3. Прокоментуйте висловлювання американського професора К. Райта: "Політика може бути визначена як мистецтво і практика забезпечення групових цілей, що досягається шляхом подолання опору інших груп" 4. Чи можна розглядати політику "як чисту справу"? 5. Сформулюйте основні критерії моральної політики з огляду на політичний розвиток сучасної України (особисте бачення). 6. В чому полягає сутність взаємодії політики і економіки в умовах прискореної трансформації суспільств?
Література - основна [4; 7, с. 16-23; 11, с. 19-35; 15, с. 109-123] - додаткова [13; 31; 46]
Тема 3. Основні віхи світової та вітчизняної політичної думки (2)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей (5 на вибір письмово) 1. Назвіть основні причини появи перших міфологічних тлумачень влади й держави 2. Прокоментуйте вислів Сократа про те, що правити державою повинні „знаючі” 3. В чому для Вас полягає ідеальність „ідеальної” держави Платона? 4. Що нового в учення про політичну владу й державу вніс Аристотель? 5. Співставте погляди на людину та її політичну діяльність Н. Макіавеллі та І. Канта. 6. Визначте місце політичної думки України у скарбниці світових політичних вчень. 7. Простежте зв’язок політично думки в Україні зі специфікою її історичного розвитку. Література - основна [4; 5; 7, с. 24-71, 71-85; 10; 11, с. 36-52, 53-76; 15, с. 26-67, 68-106] - додаткова [2-4; 12; 14; 18; 30-31; 39-40; 44-48; 54; 56; 66; 68; 69] Тема 4. Сутність і технологія політичної влади (1)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей 1. Що таке легітимність влади і якими є її основні складові? 2. Найбільш поширеними шляхами завоювання політичної влади є політична реформа, політична революція, контрреволюція, мілітаристський спосіб, політичні перевороти. Наведіть конкретні приклади для більш глибокого висвітлення цього питання. 3. Відомий англійський філософ Б. Рассел (1872-1970) дав таке визначення влади: "Влада має бути визначена як виробництво заздалегідь визначених результатів." Поясніть сутність цього визначення. 4. Розкрийте зміст основних аксіом державної влади, сформульованих відомим російським вченим І. Ільїним (1882-1954). 5. Зіставте кілька визначень політичного режиму і дайте власне визначення даного явища.
Література - основна [7, с. 146-154; 182-188; 265-275; 326-335; 9; 10; 11 с. 117-195; 12; 15] - додаткова [7; 11; 13; 21-25; 33; 34; 38; 41; 44; 64]
Тема 5. Політична система суспільства (4)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей (5 на вибір письмово) 1. Проаналізуйте взаємозв’язок чинників стабілізації та дестабілізації політичних систем. 2. Які типи держав існують у сучасному світі та що їх характеризує? 3. Що таке „форма державного устрою”? Які ви знаєте її різновиди? 4. Чим відрізняються політичні партії від громадських організацій? 5. Назвіть функції політичних партій у житті громадянського суспільства. 6. Які особливості притаманні громадському руху? Охарактеризуйте основні види громадських рухів. 7. Визначить форму державного правління в Україні, розкрийте його особливості. 8. Розкрийте сутність системи місцевого самоврядування в Україні. 9. Визначить статус політичних партій в Україні. Назвіть відомі вам парті і "центристського", "лівоцентристського", "правоцентристського", "лівого”, "правого" напрямку. 10. Які чинники впливають на формування політичної системи в сучасній Україні.
Література - основна [1; 3-6; 7, с. 154-224; 11, с. 105-116, 160-179, 222-237; 12; 15, с. 160-270; 342-359] - додаткова [5; 8-10; 11; 16; 19; 20-28; 33; 35; 37; 39; 52-53; 55-57; 63; 65]
Тема 6. Особа в сфері політики (1)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей 1. Людина все своє життя прагне до свободи дій. В той же час вона видає закони які обмежують ці дії. Чи є в цьому необхідність? 2. Особа під час виборчої кампанії проявляє абсентеїзм. Чи вірно вона поступає в тому випадку? 3. У суспільстві поширена така думка, що людина спочатку повинна працювати на авторитет, а після авторитет буде працювати на неї. Чи вірно це? 4. Чому політична соціалізація людини загострюється під час переходу суспільства від одного стану до іншого? Обґрунтувати на прикладі українського суспільства.
Література - основна [7, с. 117-124; 11, с. 238-252;15, с. 294-308] - додаткова [21; 26-28; 37; 41; 42; 57; 62; 68] Тема 7. Політичні еліти і політичне лідерство (2)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей (5 на вибір письмово) 1. Визначте складові іміджу політичного лідера та проаналізуйте основні методи його формування. 2. Публічно говорять, що політичний лідер повинен бути психологом і педагогом. Теорія доводить що він повинен знати лише основи психології і педагогіки. Як думаєте Ви? 3. Чи можливий перехід якостей культу особи у диктаторство? 4. Від чого залежить тривалість знаходження лідера, політичного керівника при владі? 5. Чи можливо розглядати терміни "політична номенклатура" і "політична еліта" для сучасної української держави синонімами? 6. Чи вірно сказано: "Система політичної еліти в новій Україні ще не сформувалася?
Література - основна [7, с. 337-350; 11, с. 253-280; 12-14; 15, с. 308-387] - додаткова [3; 6; 11; 13; 15; 22-25; 36; 57; 65; 68]
Тема 8. Етнонаціональні відносини у політичному житті суспільства (1)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей(5 на вибір письмово) І. Чим характеризується поняття " нація" як політична спільнота і „нація" як етнічна спільнота ? 2. Які риси, на вашу думку, притаманні національному характеру та менталітету українців? 3. Що вам відомо про деформації і в національній політиці, що виникли в результаті дій командно-адміністративної системи під час тоталітарного режиму ? 4. Політологія виділяє дві загальносвітові тенденції в розвитку національних відносин, одна - прагнення до національного самоствердження, друга. - в інтеграції народів, країн. Як на ваш погляд, можливо вирішити подібне протиріччя ? 5. Як ви розумієте суть поняття " українська національна ідея" ? 6. Коли виникла національна проблема, які причини її появи та основні форми вияву ? 7. Визначить основні політичні проблеми національного питання в сучасній Україні. 8. Сформулюйте пріоритетні напрями національної політики в Україні на сучасному етапі і на ближчу перспективу. 9. Який механізм управління національними відносинами і які шляхи його вдосконалення ? 10. У чому полягає державний захист прав і інтересів національних меншин ?
Література - основна [1; 7, с. 125-145; 11, с. 280-297; 14; 15, с. 148-150] - додаткова [2; 4; 20; 29; 35; 50-52; 58-61; 64; 68]
Тема 9. Міжнародна політика і міжнародні відносини в сучасному світі (1)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей (5 на вибір письмово) 1. Політологи стверджують, що після трагічних подій 11 вересня 2001р. в США (терористичних актів у Нью-Йорку і Вашингтоні) світ став іншим. Як ви оцінюєте ситуацію, яка склалась на сучасному етапі світового політичного процесу? 2. Ознайомившись з матеріалами про багаторічну діяльність ООН, поділіться своїми думками щодо співпраці з цією унікальною міжнародною організацією України. В чому полягає її особливість? 3. Висловіть своє особисте ставлення щодо взятого Україною перед міжнародним співтовариством зобов'язання про вивезення і знищення свого ядерного арсеналу, проголошення нейтрального статусу та курсу на позаблоковість. Чи відповідає це національним інтересам нашої країни? 4. Що ви знаєте про СНД, участь в його роботі України, набутий досвід, наявні проблеми, прогнози на майбутнє? 5. Запропонуйте перелік пропозицій щодо дальшого зміцнення національної безпеки України на сучасному етапі її становлення 6. Які, на вашу думку, основні недоліки були допущені при формуванні та здійсненні основних напрямів зовнішньої політики України?
Література - основна [1; 3; 7, с. 293-321; 11, с. 368-383; 13; 15, с. 360-388] - додаткова [2; 6; 13; 21; 54; 60]
Тема 10. Політичні конфлікти і кризи, шляхи їх подолання (1)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей 1. Уряд іде у відставку. З якою соціально-політичною ситуацією це зв'язано — конфліктом, кризою чи соціального катастрофою? Як Ви це розумієте? 2. Часто у політично-кризовій ситуації небезпечну роль грають екстремістські сили. Як Ви себе поведете попавши серед них випадково? 3. Як Ви можете запобігти коли відчуваєте, що конфлікт на політичну тему між вами і вашим опонентом набуває затяжного характеру? 4. Які процеси відсуваються у суспільстві, що спонукають запровадженню надзвичайного стану?
Література - основна [7, с. 275-283; 11, с. 345-367; 12; 15, с. 369-375] - додаткова [6; 16; 23-25; 29; 46; 68]
Тема 11. Глобальні проблеми сучасності та їх політологічний вимір (1)
Питання для самоперевірки і домашніх відповідей (5 на вибір письмово) 1. Якби у Вас була можливість вирішити глобальні проблеми, то яку з них Ви вирішили б в першу чергу? 2. Чи існує, на ваш погляд, фатальна неминучість загибелі людства? 3. В своїй книзі „Кінець історії?” Фукуяма Ф. стверджує, що кінець історії пов’язаний із тріумфом лібералізму, його ідеалами рівності та свободи. Чи згодні Ви з таким твердженням? 4. Чим визначається на сучасному етапі розвитку суспільства роль прогнозування в управлінні соціально-політичними процесами? 5. Порівняйте суспільно-політичні перспективи західного і незахідного шляхів світового суспільно-політичного розвитку. 6. Сформулюйте перспективи передбачуваного розвитку України на майбутню перспективу. 7. Обґрунтуйте можливу перемогу одного з українських політичних лідерів них на майбутніх президентських виборах. 8. Демографічні ситуація і проблеми у ХХ ст. Шляхи вирішення глобальних проблем та футурологічні прогнози щодо подальшого світового розвитку людства.
Література - основна [7, с. 352-360; 9-10; 11, с. 298-323, 384-403; 12] - додаткова [16; 38; 41; 58 ; 62] Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|