Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основи теорії попиту і пропозиції

Досвід країн, в яких функціонує ринкова економіка, свідчить про те, що вона являє собою ефективно працюючий механізм, складовими елементами якого є попит, пропонування, ринкова ціну.

Аналіз попиту і пропонування є фундаментальною проблемою ринкової економіки, яка дає ключ до розуміння коливання рівнів цін, виробництва, заробітної плати, виникнення дефіцитів і надлишків товарів тощо.

Попит — це представлена на ринку потреба в товарах і послугах, яка забезпечена грошима, тобто платоспроможний попит. Серед багатьох чинників, які можуть вплинути на попит, найголовнішими є:

- ціна нашого товару у певний час;

- ціна інших товарів;

- доходи покупців;

- смаки та уподобання покупців;

- очікування покупців.

Перший і головний чинник — ціна нашого товару. Залежність між попитом і ціною фундаментальною, вона становить суть закону попиту.

Закон попиту твердить, що обсяг попиту скорочується зі зростанням ціни і зростає зі зниженням ціни. У теорії обернену залежність між ціною та обсягом попиту пояснюють ефектом доходу та ефектом заміщення.

Залежність між ціною і обсягом попиту характеризує крива попиту. Вона має від'ємний нахил, що демонструє зворотну залежність між двома змінними — ціною за одиницю товару P та обсягом попиту Q.

Другим складником ринкового механізму є пропонування. Пропонування являє собою бажання та здатність продавати певний товар. Обсяг пропонування — це кількість товару, які продавці бажають та можуть виробити і продати на ринку за певною ціною. Серед чинників, які можуть вплинути на пропонування, визначальну роль відіграють:

- ціна нашого товару;

- ціни на ресурси;

- технології виробництва;

- кількість продавців на ринку;

- податки та дотації;

- зміни цін інших товарів;

- очікування виробниками майбутніх цін.

Головним фактором, що впливає на пропонування є, як і для попиту, ціна нашого товару. Для фірм стимул до виробництва і пропонування є тим більшим, чим вищою є ціна на ринку. Пряма залежність між ціною і обсягом пропонування називається законом пропонування.

Закон пропонування твердить, що обсяг пропонування зростає з підвищенням ціни і скорочується зі зниженням ціни.

Залежність між ціною і обсягом попиту характеризує крива пропонування. Крива пропонування є висхідною, що демонструє пряму залежність між двома змінними — ціною за одиницю товару P та обсягом попиту Q.

Попит і пропонування — дві протилежні ринкові сили, які викликають підвищення або падіння ціни. Щоб показати цю взаємодію, об'єднаємо криві попиту та пропонування на одному графіку.

Цей графік називають «ножицями Маршалла».

Обидві криві перетнуться в точці рівноваги — точка Е. У цій точці обсяг попиту дорівнює обсягу пропонування. Ціна, за якої обсяг попиту і обсяг пропонування збігаються, називається рівноважною ціною.

 

 

Ціна ринкової рівноваги є засобом саморегулювання відносин покупців і продавців. Але ринковий механізм не діє безвідмовно.

Існує ряд проблем, вирішення яких мають взяти на себе державні і громадські інститути. Це — регулювання зовнішніх ефектів встановлення соціальної рівноваги, забезпечення населення соціальними благами, перспективний розвиток країни.

 


Читайте також:

  1. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  2. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  3. Аксіоматичний метод у математиці та суть аксіоматичної побудови теорії.
  4. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  5. Альтернативні теорії вартості
  6. Альтернативні теорії вартості
  7. Альтернативні теорії вартості
  8. Альтернативні теорії капіталу
  9. Альтернативні теорії макроекономічного регулювання
  10. Альтернативні теорії максимізації
  11. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  12. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства




Переглядів: 1341

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Передумови функціонування ринку. | Конкуренція і моделі ринків.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.