МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основи теорії попиту і пропозиціїДосвід країн, в яких функціонує ринкова економіка, свідчить про те, що вона являє собою ефективно працюючий механізм, складовими елементами якого є попит, пропонування, ринкова ціну. Аналіз попиту і пропонування є фундаментальною проблемою ринкової економіки, яка дає ключ до розуміння коливання рівнів цін, виробництва, заробітної плати, виникнення дефіцитів і надлишків товарів тощо. Попит — це представлена на ринку потреба в товарах і послугах, яка забезпечена грошима, тобто платоспроможний попит. Серед багатьох чинників, які можуть вплинути на попит, найголовнішими є: - ціна нашого товару у певний час; - ціна інших товарів; - доходи покупців; - смаки та уподобання покупців; - очікування покупців. Перший і головний чинник — ціна нашого товару. Залежність між попитом і ціною фундаментальною, вона становить суть закону попиту. Закон попиту твердить, що обсяг попиту скорочується зі зростанням ціни і зростає зі зниженням ціни. У теорії обернену залежність між ціною та обсягом попиту пояснюють ефектом доходу та ефектом заміщення. Залежність між ціною і обсягом попиту характеризує крива попиту. Вона має від'ємний нахил, що демонструє зворотну залежність між двома змінними — ціною за одиницю товару P та обсягом попиту Q. Другим складником ринкового механізму є пропонування. Пропонування являє собою бажання та здатність продавати певний товар. Обсяг пропонування — це кількість товару, які продавці бажають та можуть виробити і продати на ринку за певною ціною. Серед чинників, які можуть вплинути на пропонування, визначальну роль відіграють: - ціна нашого товару; - ціни на ресурси; - технології виробництва; - кількість продавців на ринку; - податки та дотації; - зміни цін інших товарів; - очікування виробниками майбутніх цін. Головним фактором, що впливає на пропонування є, як і для попиту, ціна нашого товару. Для фірм стимул до виробництва і пропонування є тим більшим, чим вищою є ціна на ринку. Пряма залежність між ціною і обсягом пропонування називається законом пропонування. Закон пропонування твердить, що обсяг пропонування зростає з підвищенням ціни і скорочується зі зниженням ціни. Залежність між ціною і обсягом попиту характеризує крива пропонування. Крива пропонування є висхідною, що демонструє пряму залежність між двома змінними — ціною за одиницю товару P та обсягом попиту Q. Попит і пропонування — дві протилежні ринкові сили, які викликають підвищення або падіння ціни. Щоб показати цю взаємодію, об'єднаємо криві попиту та пропонування на одному графіку. Цей графік називають «ножицями Маршалла». Обидві криві перетнуться в точці рівноваги — точка Е. У цій точці обсяг попиту дорівнює обсягу пропонування. Ціна, за якої обсяг попиту і обсяг пропонування збігаються, називається рівноважною ціною.
Ціна ринкової рівноваги є засобом саморегулювання відносин покупців і продавців. Але ринковий механізм не діє безвідмовно. Існує ряд проблем, вирішення яких мають взяти на себе державні і громадські інститути. Це — регулювання зовнішніх ефектів встановлення соціальної рівноваги, забезпечення населення соціальними благами, перспективний розвиток країни.
Читайте також:
|
||||||||
|