Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Яке співвідношення політичної і державної влади?

Є дві точки зору з цього питання.

- «політична влада» і «державна влада» - поняття тотожні, оскільки політична влада виходить від держави і здійснюється при її прямій або непрямій участі;

- «політична влада» і «державна влада» - не тотожні, проте всяка державна влада є політичною.

Дійсно, політична влада нерозривно пов'язана з державною, знаходить в ній своє продовження. Державна влада головний, типовий спосіб здійснення політичної влади.

Відмінності політичної і державної влади важко виділити, але вони є:

1. Всяка державна влада має політичний характер, але не всяка політична влада є державною. Прикладом може бути двовладдя в Росії 1917 р. - влада Тимчасового уряду і влада Рад. Володіючи політичною владою, Ради у той час не мали самостійної державної влади. Інший приклад - політична влада в Анголі, Гвінєї-Бісау, Мозамбіку, що перестали бути колоніями Португалії (до проголошення незалежності в 1974 і 1975 рр.). Таку владу можна назвати переддержавною. Тільки з часом вона стає державною, набуває загального характеру.

2. Державна влада виконує роль арбітра в відносинах між різними соціальними верствами суспільства, пом'якшує їх суперечності, виконує «загальні справи». Держава - центральний інститут політичної влади. Ядром політики як сфери діяльності, яка пов'язана з відносинами між класами, націями і іншими соціальними групами, є проблема завоювання, утримання і використання державної влади. Термін «політична влада» покликаний підкреслити реальну здатність і можливість класу (соціальної верстви, соціальної групи), який не володіє владою, вести боротьбу за її отримання, проводити свою волю в політиці - у межах правових норм і з їх допомогою.

Політична діяльність не вичерпується державною діяльністю. Вона здійснюється в рамках різних політичних партій, профспілок, міжнародних організацій. За допомогою політичної влади реалізуються життєво важливі інтереси впливових груп суспільства (класів, націй, етнічних спільнот і ін.).

На відміну від державної влади, політична влада класу, іншої соціальної спільноти не здатна виконати роль миротворця між ворогуючими силами суспільства або реалізовувати «загальні справи».

3. Політична і державна влада мають різні механізми здійснення. Державна влада характеризується наявністю апарату управління і апарату примусу.

Вона володіє владно-примусовим впливом на поведінку людей і їх організацій, забезпеченим державно-правовими методами.

Політична влада класу і іншої соціальної спільноти здійснюється через: а) їх організації (опосередкований шлях); б) політичні виступи (безпосередній шлях). Якщо влада класу реалізується за допомогою державного апарату при опорі на апарат примусу, то можна говорити про державну владу.

Державна влада не може протиставлятися політичній владі, оскільки політична влада в суспільстві не мислима без держави. Держава є основним універсальним акумулятором політичної влади, бо має нагоду:

а) надавати інтересу (волі) влади загальнообов'язковий характер;

б) використовувати спеціальні органи (апарат) для її здійснення;

в) застосовувати у разі потреби примус.

Звичайно державна влада є основним напрямом здійснення політичної влади класу (соціального шару, соціальної групи) в державних формах за допомогою властивих тільки їй засобів і методів.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  3. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  4. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби
  5. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  6. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  7. Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду, шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
  8. Бюджетні права органів державної влади і управління
  9. Варіанти співвідношення потреб і виробництва
  10. Взаємовідносини Нацбанку з комерційними банками (послуги) та органами державної влади.
  11. Взаємодія органів ДКСУ та органів Державної податкової служби України
  12. Взаємозалежність і співвідношення громадянського суспільства і правової держави.




Переглядів: 1657

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття влади. Політична і державна влада. | Основні ознаки держави.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.