Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інститут законодавчої влади

Поняття законодавча влада має кілька значень. Зако­нодавча влада — це:

1) повноваження видавати загальнообов'язкові норма­тивно-правові акти, що належить народу, або делеговане народом своїм представникам у парламенті;


 

2) носій народного суверенітету, вираз волі народу,
інтересів народу;

3) система органів держави, що мають право приймати
закони.

У сучасній державі законодавча влада, як правило, но­сить представницький характер. На основі виборів народ передає владу своїм представникам і таким чином уповно­важує представницькі органи здійснювати державну владу. У цьому сенсі можна говорити про первинність представ­ницьких органів в механізмі державній владі, їхньому пріоритеті та верховенстві: законодавча влада є першою серед рівних.

Верховенство не означає і не має означати єдиновладнос-ті законодавчих органів. Є сутнісні та політико-юридичні обмеження цієї влади. Сутнісні обмеження випливають з її делегованості (тільки народ володіє всією повнотою держав­ної влади), визначаються принциповою залежністю від волі виборців. Політико-юридичні обмеження пов'язані з тим, що будь-який закон має відповідати політичним та юридич­ним реаліям, а також фундаментальному праву — консти­туції, інакше органи конституційного нагляду можуть ви­знати його недійсним.

Разом із безпосередньою законотворчістю законодавчий орган має ряд інших важливих повноважень. Особливу парламентську прерогативу складає рішення фінансових питань, зокрема розгляд проекту державного бюджету і контроль за витрачанням фінансових коштів держави.

Парламент бере участь у формуванні органів виконавчої, а іноді — й судової влади, призначенні різних посадовців, аж до глави держави в парламентарних республіках. Залеж­но від форми правління парламент в тій чи іншій мірі бере участь у процедурі призначення глави уряду і кабінету.

Парламент здійснює контроль за роботою уряду, ін­ших посадовців виконавчої влади. Вираз недовіри уряду, перевірка виконання законів, парламентські розслідуван­ня служать могутніми засобами парламентського контролю. Парламентський контроль призначений для того, щоб за­конодавча влада була в курсі урядової політики, що прово­диться, конституційними методами сприяла її суспільній корисності і реально гарантувала вільний розвиток особи.

Таким чином, слід виділити такі укрупнені функції законодавчого органу:

1) законодавча діяльність є визначальною в компетенції парламенту;


 




2) представницька функція пов'язана із забезпеченням
партійного, територіального, корпоративного, етнічного
представництва;

3) установча функція полягає в затвердженні та при­
значенні різних осіб на державні пости, створення органі­
заційних структур, спеціальних комісій тощо;

4) функція контролю та відповідальності проявляєть­
ся в обговоренні основних напрямів урядової політики,
бюджету та звіту про його виконання, парламентських за­
питів депутатів уряду або міністру, контрольній діяльності
парламентських комісій, виразі недовір'я уряду.


Читайте також:

  1. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  2. Антиконкурентні дії органів влади, управління і контролю
  3. Антицерковна політика влади в Україні
  4. Апарат держави. Орган держави. Інститут держави
  5. Апарат держави. Орган держави. Інститут держави Апарат держави - частина механізму держави.
  6. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  7. АРХІВНЕ БУДІВНИЦТВО В УКРАЇНІ ЗА ЧАСІВ РАДЯНСЬКОЇ ВЛАДИ
  8. Архівне будівництво в Україні за часів радянської влади (1919-1990 рр.) ....... 48
  9. Барков Александр Владимирович
  10. Берестейський мирний договір УНР з державами німецько-австрійського блоку. Падіння радянської влади в Україні
  11. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.
  12. Бюджетні права органів державної влади і управління




Переглядів: 1387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інститут держави: поняття і види | Парламент, його повноваження та структура

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.