МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Підзаконні акти: поняття і видиПідзаконні акти — це нормативно-правові акти, видані на основі, на виконання, з метою конкретизації та деталізації положень законів. Підзаконні акти, подібно до законів, обов'язкові для виконання і мають необхідну юридичну чинність. Але їхня дія обмежена законом: вони не можуть виходити за межі законодавчого регулювання; їхні норми мають вторинний у порівнянні із законом характер. Підзаконні акти не можуть змінювати або скасовувати норми законів. Підзаконні акти є різноманітними за формою і джерелам походження. У нашій країні існують такі види підзаконних актів: 1) нормативні укази Президента України. Окремі укази (наприклад, про введення воєнного, надзвичайного стану) підлягають затвердженню Верховною Радою Укра- їни. Конституційність актів глави держави може бути перевірена Конституційним Судом України; 2) постанови Кабінету Міністрів України — акти 3) інструкції та нормативні накази міністерств і ві 4) нормативні акти місцевих державних адміністра 5) нормативні акти органів місцевого самоврядуван 6) нормативні накази адміністрації підприємств, Особливе місце в системі нормативно-правових актів України займають акти, що видаються органами влади Автономної Республіки Крим. Верховна Рада АРК має право видавати нормативно-правові акти (постанови) з ряду питань, визначених Конституцією України, зокрема має право приймати і змінювати Конституцію Автономної Республіки Крим (але з подальшим затвердженням Верховною Радою України). Проте слід мати на увазі, що ці акти не є законами: закони має право приймати тільки Верховна Рада України. '■' 16.4. Дія нормативно-правових актів \ у часі, у просторі та за колом осіб Нормативно-правові акти мають часові, просторові та суб'єктивні межі свого функціонування. Дія нормативно-правового акта в часі обмежена періодом між набранням актом чинності та припиненням його дії. Нормативно-правовий акт починає діяти: 1) з моменту ухвалення або видання; 2) з моменту публікації; 3) з моменту, вказаного в тексті самого нормативно- 4) за відсутності вказівок в нормативно-правовому акті Набрання чинності нормативно-правовим актом відбувається відповідно до таких трьох правил: 1) негайна дія, коли акт поширюється тільки на юридич 2) зворотна дія (зворотна чинність), коли нормативно- 3) переживання нормативно-правового акта, коли акт, Нормативно-правові акти втрачають свою чинність (припиняють дію) з таких підстав: 1) після закінчення терміну діїакта, на який він був 2) у зв'язку з виданням нового акта, що замінив раніше 3) на підставі прямої вказівки конкретного органу про Дія нормативного акта в просторівизначається територією, на яку поширюються владні повноваження органу, що його видав. Під територією держави розуміється її сухопутний та водний простір усередині державних кордонів, повітряний простір над ними, надра. До неї належить також територія дипломатичних представництв за кордоном, військові та торгові судна у відкритому морі, повітряні кораблі, що перебувають у польоті за межами держави, якщо вони несуть на борту державні символи, а також деякі інші об'єкти. За дією в просторі розрізняють загальнодержавні (загальні) та локальні нормативно-правові акти. Перші поширюють свою дію на всю без винятків територію держави, а другі — тільки на строго визначений регіон. Наприклад, закон про створення і функціонування вільної економічної зони носить локальний характер, а Кодекс про адміністративні правопорушення — загальний. Дія акта за колом осібпідкоряється таким правилам. Нормативно-правові акти загального характеру поширюють свою дію на все населення держави (громадяни, іноземці, апатриди). Спеціальні нормативно-правові акти розраховані на певне коло осіб (діти, пенсіонери, військовослужбовці). Виняткові закони роблять вилучення із загальних і спеціальних законів (наприклад, для дипломатичних представників). Читайте також:
|
||||||||
|