Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні вимоги правильного застосування права

Правозастосовча діяльність має здійснюватися відповідно до визначених, загальновизнаних принципів — вимог пра­вильного застосування права. Найважливішими з них є:

ь289


1) вимога законності. Ця вимога включає кілька ком­
понентів. По-перше, рішення у справі має виноситися
правозастосовувачем у рамках своєї компетенції. По-друге,
правозастосовувач зобов'язаний засновувати рішення на
нормах права, точно дотримуючись їх змісту, не ухиляю­
чись (навіть під слушними приводами) від застосування
норми, що стосується справи. По-третє, суб'єкт правоза-
стосовчої діяльності має діяти відповідно до встановленої
процедури;

2) вимога обґрунтованості означає повне виявлення,
ретельне вивчення і використання всіх матеріалів, що від­
носяться до справи, ухвалення рішення тільки на основі
достовірних, добре перевірених, безсумнівних фактів;

3) вимога доцільності означає врахування конкретних
умов застосування норми права, взяття до уваги специфіки
ситуації, що склалася, у момент винесення рішення. Нор­
ма права не може включати всіх конкретних деталей ситу­
ації, що вимагає рішення, тому правозастосовувач має
обрати найбільш оптимальний (економний та ефективний)
варіант реалізації правових приписів. Особливо слід зазна­
чити, що мотив доцільності не повинен суперечити вимозі
законності;

4) вимога справедливості виявляється в тому, що пра­
возастосовувач зобов'язаний неупереджено підходити до
дослідження обставин справи і до її учасників. Ухвалене
правозастосовувачем рішення має відповідати не тільки
букві, а й духові закону, тобто узгоджуватися з принципа­
ми моралі та загальнолюдськими цінностями.

Правильне застосування права сприяє ефективному за­хисту прав і свобод людини, зміцненню законності та ста­білізації правопорядку, підвищує авторитет державних органів та їхніх посадовців.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  4. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  5. II. Основні засоби
  6. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  10. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  11. IV. ВИМОГИ ПРОФЕСIЇ ДО IНДИВIДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГIЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХIВЦЯ
  12. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі




Переглядів: 565

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стадії застосування права | Прогалини в позитивному праві і способи їх усунення та подолання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.