МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reconstruct the text “The early Algebra” into a dialogue.The main rules governing a conversation in English: The person who asks questions in a conversation usually controls it. Personal questions should be expressed tactfully. Add new phrases to the previous ones: Let’s look at the whole problem/plan, etc. from a realistic point of view. Don’t forget about the other side of this problem. I think I’ve missed some details concerning … Could you be a little more precise/specific? I’d like to hear more about … I can’t give you a definite answer yet. 4. Agree with the statements given below and develop the idea further. Use the introductory phrases: That’s right. This is the case. I hold a similar view. There is no point in denying that … I see no point at all to disagree that …
1. It was the Arabs who preserved the Greek and Hindu scientific writings through the Dark Ages of Europe. 2. Our main interest during the Arabic period centres on Al-Khowaresmi and Omar Khayyám. 5. Annotate the text in English. Use the phrases: I.
II.
III.
6. Discuss the statements given below. Use the following phrases: I will start by saying that… My own viewpoint is that… It’s worth considering (appreciating)… I should like to make it clear that… One cannot say that… One must admit that…
1. In both the Babylonian and the Egyptian civilizations computations were handled by a small and exclusive group of experts, frequently the priests. Their special and carefully guarded skills and knowledge gave them influence and power. The Pythagoreans may simply have followed their example. Your viewpoint. 2. Stories about the innovators in algebra – such as Cardano’s exploration of imaginary numbers, Abel’s search for the general solution, Galois’ genius, Cayley’s invention of matrices by noticing coefficient patterns in equations – may well serve to excite the modern mind. Your viewpoint. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|