Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III. Reconstruct the text below putting the extracted fragments (1-10) into their correct places (a-j). Make a written translation of the text into Ukrainian

In the late 1970s, biologists began to describe a type of microorganism not seen before. The archaea, at first called archaebacteria, are similar (a)_______. The structures and sequences of certain molecules in these microbes are as different from those in bacteria (b)_______. In other words, the archaea do not fit (c)_______. They are not prokaryotes or eukaryotes, but a third form of life.

Where should taxonomists place the archaea? Some biologists include them with Monera, (d)_______. Placing them in a sixth kingdom is not a satisfying solution either, because their differences are greater (e)_______. In 1990, researchers Carl Woese, Otto Kandler, and Mark Wheelis took a bold step – (f)_______! So they grouped the kingdoms into three broader taxa, the domains of Bacteria, Archaea, and Eukarya. Biologists distinguish organisms within the domains (g)_______. Researchers often add new molecular criteria.

Many biologists today recognize the three domains but also adhere to the long-accepted five-kingdom scheme. This presents a contradiction, however — the archaea, considered distinct enough to warrant a separate domain, have no place in the five-kingdom system, that places them with the bacteria, (h)_______. The domain system is still evolving — don't be surprised if terms change. For example, the term archaea implies that these organisms appeared before all others, and (i)_______. We do not yet know enough about the origins of these three basic types of organisms to determine which came first. It will be interesting to see how taxonomy shifts to accommodate new information on the archaea.

The three-domain system considers mostly subcellular and molecular differences between species — (j)_______. Much work needs to be done, however, to reclassify already known organisms in the three-domain system.

1. …which they may only superficially resemble;

2. …into any kingdom in the five-kingdom scheme;

3. by cell complexity, sequences of ribosomal RNA molecules, and the types of lipids that make up cell membranes;

4. …differences we cannot easily see;

5. …to prokaryotes in cellular structure because they lack nuclei;

6. …than those that distinguish members of other kingdoms from each other;

7. …as they are from those in eukaryotes, however, and in some cases they actually more closely resemble molecules in eukaryotes;

8. …the term prokaryote implies that these organisms preceded eukaryotes;

9. …if the life-forms couldn't fit the prevailing taxonomy, then alter the taxonomy;

10. …although they are quite different from bacteria.


Читайте також:

  1. AND UKRAINIAN LANGUAGES. AFFIXATION.
  2. Antonymic translation
  3. Are these instructions correct?
  4. Are these true or false? Correct the false ones.
  5. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  6. B) Partial Translation Equivalents
  7. Basic translation theories
  8. British-Ukrainian Relationship
  9. By Descriptive or Interpreting Translation
  10. Classification of phraseological units and their structural types.
  11. Complete the sentences with the correct word in brackets.
  12. Complete with the words from the text. Translate them into Ukrainian.




Переглядів: 654

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Choose the right word to complete each of the sentences below | IV. Read the passage below and fill in the blanks with the words from the box

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.