Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






III. Reconstruct the following text using the words from the box to fill in the blanks

microscopic external boundary structures mitosis cellulose cell walls rigid plates plant cells skeleton-like absence divide tissues small organelles cell membrane plasmodesmata

HIGHER PLANT CELLS VERSUS ANIMAL CELLS

All animals have either internal or (1)____ skeletons or (2)____ systems to support their (3)____. Animal cells do not have (4)____; instead, the plasma membrane, called the (5)____ by most zoologists, forms the outer (6)____ of animal cells. Higher plant cells have walls that are thickened and (7)____ to varying degrees, with a framework of (8)____ fibrils. Higher plant cells also have (9)____ connecting the protoplasts with each other through (10)____ holes in the walls. When higher plant cells (11)____, a cell plate is formed during the telophase of (12)____, but cell (13)____ do not form in animal cells, which divide by pinching in two.

Other differences pertain to the presence or (14)____ of certain (15)____. Centrioles, for example, tiny paired keg-shaped (16)____ found just outside the nucleus, occur in all animal cells but are generally absent from higher (17)____. Plastids, common in plant cells, are not found in animal cells. Vacuoles, which are often large in plant cells, are either or (18)____ absent in animal cells.


Читайте також:

  1. A) COLLOQUIAL WORDS
  2. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  3. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  4. Answer the following questions
  5. Answer the following questions.
  6. Archaic, obsolete and historic words
  7. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  8. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  9. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  10. Combine the following words into sentences.
  11. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  12. Complete with the words from the text. Translate them into Ukrainian.




Переглядів: 556

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Choose the appropriate word to complete each of the following sentences | IV. Reconstruct the text below putting the extracted fragments (a-i) into their correct places (1-9). Make a written translation of the text into Ukrainian

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.