Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Divide the text into logical parts.

2. Express the main idea of each part. Use the following phrases:

– The first (second, third …) part of the text is about …

– It describes (considers, deals with, informs) …

– The author stresses (points out) that …

 

3. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers:

Чому цегла вважається одним з найпоширеніших будівельних матеріалів?

– Як виглядає цеглина?

– Які види цегли ви знаєте?

– Чому будівництво з цегли популярне протягом сотень років?

– Як виробляють цеглу зараз? Як її виробляли раніше?

 

4. Discuss with your friend the advantages of modern brick. Use the following expressions:

Opening discussion: As I see it… If you ask me… I’d say that… I couldn’t agree… I sometimes think… Don’t you agree that…
Promoting discussion: That’s good point… I see what you mean…but sorry… Let me explain that… I’m not sure I quite agree with you here… That’s just what I was thinking about…
Misunderstanding: I didn’t quite follow what you are saying… I don’t quite see what you mean… Sorry, let me explain what I mean…

Give a short summary of the text.

VI. Listening Comprehension

1. Translate the following words and word-combinations into Ukrainian:

silicon, glass, ceramics, limestone, to embrace, putty, to mould, to ignite, to retain, slaked lime, marl, to roast, kiln, mortar, to harden, to bind, furnace, to cool, viscous, silicate, tamping cement, high alumina, foamed glass.

2. Mask the text “Silicate Industry” and listen to it attentively:


Читайте також:

  1. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  2. Classification of phraseological units and their structural types.
  3. CLASSIFICATIONS OF PHRASEOLOGICAL UNITS
  4. Contribution of Ukrainian linguists to lexicological studies.
  5. Different phonological schools and their concept of phoneme
  6. Divide the text into logical parts.
  7. Divide the text into logical parts.
  8. Divide the text into logical parts.
  9. Ecological Problems
  10. Free Word-Groups Versus Phraseological Units Versus Words
  11. Interrelation of Etymological and Stylistic Characteristics of Words.




Переглядів: 780

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IV. Vocabulary and Grammar Activator | Text B. Silicate Industry

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.