Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Український дитячий садок

...Який же має бути український дитячий садок, як маємо його закладати? Відома річ, він має організовуватися на підставах науки, відповідно до сучасних певних принципів психології і педагогіки. Ра­зом з цим він має бути весь пройнятий національним духом нашого народу, має закладатися так, як колись закладалася наша національ­на школа в XVI в., на цілком демократичному ґрунті, цей ґрунт — праця, невпинна праця, яку не покладаючи рук робить наш народ, споконвіку годуючи своїм хлібом і близьких сусідів, і далекі сучасні народи. Ця праця — хліборобство — вимагає, щоб наші діти стояли якнайближче до природи, щоб вони знайомилися з нею не по мале­сеньких садках, обгорожених мурами, які тішать бідноту Риму, а се­ред залитого сонцем простору степу. Тепер і в Західній Європі бере верх такий педагогічний напрямок, щоб дітей якомога більше вихову­вати поза містами, на фермах, по селах. Такого напрямку маємо три­матися і ми, українці, як народ більш селянський, аніж міський. Друга риса, яка відрізняє наш народ, то його естетична творчість, — вона упродовж віків виявлялася і в творах словесних, і в пісні, і в орна­менті, і в будівництві. Це такий фактор, який має впливати на розви­ток наших дітей, щоб найкраще викликати і у них творчі сили в цьо­му ж напрямкові. Природознавство і мистецтво займуть велике місце в початковій освіті наших діток. Щодо морального виховання, ми і тут маємо зважати на ґрунтовні риси національної вдачі, якою склало її і фізичне оточення, й історія. Українець індивідуаліст за своєю природою, гуморист не з останніх; разом з цим він ще мало розвине­ний в громадському напрямку — у нас, на жаль, склалися такі при­слів'я: гуртове —чортове та моя хата скраю. Індивідуалізм має велику красу, він випещує якнайглибше ті здібності, ті моральні особисті си­ли, якими обдарувала природа людину. Але щоб індивідуалізм не пе­реходив в абсентеїзм, в морально-громадський сепаратизм, треба з перших свідомих кроків дитини направляти її до громадянства, до спільної праці, до щирого товариства. Цього можна досягти, коли са­мо гуртування дітей не буде провадитися виключно зовнішніми засо­бами — за віком дітей, за намірами садівниці, за завданнями праці, а будуть гуртки дитячі помалу складатися відповідно до зносин дітей між собою, їх розвитку і нахилів. Перегуртування можуть повставати інколи в зв'язку з новими товаришами, із з'ясуванням здібностей ді­тей. Такі гуртки будуть задовольняти дитячу потребу в товаристві, в приятелюванні, розворушать ці почуття і підготують дитину до щи­рих стосунків, до громадянства, до громадської роботи, для всіх од­наково обов'язкової.

Ще одну національну рису матимемо на увазі: українець вихова­ний на широкому просторі степу, серед його ясної краси, непорушної величної тиші в своїх довгих мандрівках за часів козакування і чума­кування, за часів самотньої хліборобської праці,— українець звик придивлятися до цього бел. чтрю, кшетля'й -с/уртю, звик прислухатися до мовчазної тиші, повної таємничих звуків, наче зітхань (див. казку про Сопілку), наче придушеного стогону з-під високих могил. Це все дає українцю настрій релігійний, як у народа-хлібороба, настрій філософський; це теж зобов'язує нас у дошкільному вихованні не зрі­катися релігійних настроїв наших діток і не нехтувати ними...

Творчі сили дітей в українськім садку мають бути найкраще збуд­жені теж національним матеріалом, цебто таким, який в тій чи іншій місцевості більше поширений — глина, дерево, хліборобство, пасіч­ництво, годівля шовкової гусельні, виробка шовку-сирцю; діти мають багато малювати, вишивати усього нашого шитва — і мережку, і на­стілку, і хрестиком, і т. ін. В садку має лунати наша гарна українська пісня. В ньому буде широко розвиватися рідна мова і в творах сло­весних самих дітей, і в оповіданнях керівниці.


Читайте також:

  1. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 1 страница
  2. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 2 страница
  3. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 3 страница
  4. Всеукраїнський Центральний Виконавчий Комітет
  5. Громадяни України, український народ
  6. Дитячий колектив, за твердженням А. Макаренка, у своєму розвитку долає декілька стадій.
  7. Допрофесійний український театр
  8. Елізабет Грюнеліус. Вальфдорський дитячий садок. Виховання дітей молодшого віку.
  9. Західноукраїнський економічний район
  10. Західноукраїнський регіон
  11. Значним здобутком для України в період революції 1905-1907 рр. було скасування заборони на український друк. („Валуєвський” (1863 р.) та „Емський” (1876 р.) укази).
  12. Й Всеукраїнський з'їзд Рад. Проголошення Радян­ської влади.




Переглядів: 691

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дошкільне виховання | Виховання почуттів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.