Перевірка здійснюється на основі підписаного відповідальною особою доручення на здійснення перевірки.
При проведенні перевірки для виявлення порушень та недоліків у процедурах управління бюджетними коштами, забезпечення їх усунення, аналізу причин застосовуються:
1) аналіз методів організації роботи об'єкта перевірки;
2) аналіз результатів роботи об'єкта перевірки;
3) аналіз конкретних фактів та ситуацій, виявлених на об'єкті перевірки;
4) аналіз усіх наявних даних;
5) огляд документів.
Посадові особи об'єкта перевірки зобов'язані забезпечити належні умови для роботи перевіряючих. У разі створення перешкод керівник контрольної групи суб'єкта перевірки складає протокол про адміністративне правопорушення і негайно доповідає про це члену Рахункової палати, відповідальному за проведення перевірки. Протокол про адміністративне правопорушення направляється до суду за підписом Голови Рахункової палати або його заступників.
Для обгрунтування висновків перевірки суб'єкт перевірки здійснює збір доказів, які повинні бути достатніми та достовірними (рис. 49).
Докази - це зібрана та задокументована інформація, яку використовує суб'єкт перевірки з метою обґрунтування результатів перевірки.
У разі виявлення фактів порушень та зловживань перевіряючі беруть у осіб об'єкта перевірки пояснення, які долучаються до акта перевірки.
При необхідності перевіряючі проводять огляд документів, предметів, іншого майна, та складають акт про проведення огляду, який додається до акта перевірки.
Огляд- це форма виявлення та закріплення фактів, які мають значення для предмета перевірки.