МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Контроль ефективності використання бюджетних коштів Рахунковою палатою УкраїниНезалежний державний фінансовий контроль є однією з найважливіших функцій державного управління у демократичних країнах світу. В Україні контроль за доцільністю та ефективністю управління бюджетними ресурсами, виявлення відхилень від законності та своєчасне вжиття відповідних заходів здійснюється Рахунковою палатою. Правила та процедури проведення перевірок Рахунковою палатою встановлено Стандартом, затвердженим постановою Колегії Рахункової палати № 28-6 від 27 грудня 2004 року, розробленого у відповідності до Закону України „Про Рахункову палату", Бюджетним кодексом, з урахуванням стандартів аудиту ЮТО8АІ. Рахункова палата здійснює зовнішній контроль у формі ревізії, перевірки (далі - перевірка). Згідно із змінами, внесеними Законом України №3202-ІУ від 15 грудня 2005 року, Рахункова палата також проводить державний фінансовий аудит у порядку, визначеному законодавчо. Перевірка - це встановлення та аналіз фактів у процесі виконання Державного бюджету України та їх оцінка з точки зору законності, ефективності та доцільності. Мета перевірки - встановлення стану справ щодо використання коштів Державного бюджету України, загальнодержавних цільових фондів, валютних та кредитно-фінансових ресурсів, інших державних коштів пов'язаних з Державним бюджетом України та його оцінка з точки зору законності, ефективності та доцільності, а також оцінка стану внутрішнього контролю об'єкта перевірки, надання пропозицій щодо усунення порушень чинного за конодавства України. Предмет перевірки - порядок використання коштів Держаи ного бюджету України, загальнодержавних цільових фондів, нлютних та кредитно-фінансових ресурсів, інших державних кот- ківпов'язаних з Державним бюджетом України, їх рух, нормативно-правові акти, розпорядчі та інші документи, пов'язані з діяльністю учасників бюджетного процесу в цій сфері. Об'єктами перевіркиРахункової палати є: - Апарат Верховної Ради України; - Адміністрація Президента України; - Державне управління справами; - Секретаріат Кабінету Міністрів України; - апарат Ради національної безпеки і оборони України; - Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з - Національний банк України; - уповноважені банки та інші фінансові установи, що здійс - апарати Конституційного, Верховного та Вищого господар - центральні органи виконавчої влади; - апарат Генеральної прокуратури України, інші правоохо - Вища рада юстиції; - Центральна виборча комісія; - місцеві державні адміністрації та органи місцевого само - інші бюджетні установи - розпорядники коштів Державно - громадські організації, політичні партії та інші в частині - загальнодержавні цільові фонди; - інші об'єкти в тій частині їх діяльності, яка стосується ви Суб'єкти перевірки: - посадові особи Рахункової палати; - особи, залучені Рахунковою палатою до проведення переві Реалізацію завдань, які виконує Рахункова палата, забезпечують 10 департаментів за такими основними напрямами діяльності. - контроль видатків на судову владу, оборону, правоохорон - контроль видатків на агропромисловий комплекс та вироб - контроль використання коштів цільових бюджетних та - контроль видатків на соціальну сферу та науку; - контроль та аналіз бюджетів України; - контроль видатків на державне управління; - контроль державного боргу та діяльності банківських установ; - контроль за дотриманням законодавства з питань бюджету; - контроль видатків на промисловість та енергетику; - контроль за використанням коштів державного бюджету у Класифікація перевірок, які проводяться Рахунковою палатою розглянуто в таблиці 36. Однією з визначальних ознак діяльності Рахункової палати є принцип плановості, який закладено в проведення всіх її контрольно-аналітичних та експертних заходів. План роботи Рахункової палати формується на основі: - пропозицій головних контролерів-директорів департамен - звернень та пропозицій Президента України; - постанов або протокольних доручень Верховної Ради України; - звернень комітетів Верховної Ради України та народних депу Затверджується план роботи Колегією Рахункової палати. Тематика контрольних заходів ретельно формується, базуючись на детальному аналізі бюджетного процесу; змін законодавства щодо виконання бюджету; напрямів використання бюджетних коштів; соціально-економічних процесів; очікуваних від контрольних заходів результатів. Повноваження Рахункової палати щодо аналізу бюджетного процесу уточнені нормами Бюджетного кодексу України та реалізуються шляхом здійснення Рахунковою палатою щоквартальних, піврічних та річних аналізів виконання Державного бюджету України. Одним з основних напрямів, які постійно перебувають в полі зору Рахункової палати, є контроль за використанням бюджетних коштів на соціальні питання, на потреби платників податків. Розглянемо порядок підготовки та проведення перевірок Рахунковою палатою та оформлення їх результатів. Основні етапи організації перевірок наведено на рисунку 48. Планові перевірки проводяться на підставі: - річних та поточних планів роботи Рахункової палати та її Колегії; - річних та поточних планів роботи департаментів та інших структурних підрозділів, які мають на це повноваження. Позапланові перевірки включаються до плану роботи та проводяться за рішенням Колегії Рахункової палати у випадках, передбачених Законом України „Про Рахункову палату". Підставою для проведення перевірки є програма, проект якої розробляється у департаменті або іншому структурному підрозділі Рахункової палати під керівництвом члена Рахункової палати, відповідального за проведення перевірки, на підставі затверджених планів роботи Рахункової палати, її Колегії та рішень Колегії Рахункової палати про проведення позапланових перевірок. Програма перевірки підписується членом Рахункової палати, відповідальним за проведення перевірки, та затверджується Головою Рахункової палати, Першим заступником або заступником Голови, а в разі потреби - Колегією Рахункової палати. Перед складанням програми перевірки відповідальний член Рахункової палати організовує попереднє вивчення об'єктів перевірки за такими питаннями: - предмет перевірки; - перелік об'єктів, які підлягають перевірці; - напрями діяльності кожного об'єкта перевірки; - джерела отримання інформації; - строки перевірки; - склад контрольної групи суб'єкта перевірки; - інші питання. Під час попереднього вивчення об'єктів та предмета перевірки проводиться аналіз: 1) нормативно-правових актів, що стосуються предмета пе 2) даних щодо бюджетних призначень та фактичних витрат з 3) фінансової та статистичної звітності, що складаються 4) структури об'єкта перевірки; 5) виконання об'єктом перевірки бюджетних програм та ін І ) 6) матеріалів попередніх перевірок, проведених Рахунковою 7) матеріалів засобів масової інформації. Під час попереднього вивчення у межах предмету перевірки досліджуються такі питання: - наскільки діяльність об'єкта перевірки відповідає вимогам - розподіл функцій, повноважень та відповідальності на кож - система звітності та моніторингу діяльності об'єкта переві - процедури та заходи щодо забезпечення збереження фінан За результатами попереднього вивчення об'єкта та предмета перевірки складається програма перевірки, яка визначає: - мету перевірки; - предмет перевірки; - перелік конкретних питань, які будуть перевірятися та обу - об'єкт перевірки; - терміни проведення перевірки та складання акта та звіту за - планові трудовитрати; - склад контрольної групи суб'єкта перевірки. Якщо метою перевірки є визначення ефективності використання коштів, у програмі перевірки передбачаються наступні критерії оцінки ефективності використання державних коштів: 1) продуктивність - це співвідношення між випуском продукції, наданням послуг та іншими результатами діяльності розпорядника або одержувача коштів Державного бюджету України та використаними на їх виробництво матеріальними, фінансовими та трудовими ресурсами; 2) результативність — ступінь відповідності фактичних ре 3) економність - досягнення розпорядником або отримува ' ристання найменшого обсягу бюджетних коштів або досягнення найкращого результату за рахунок використання заданого обсягу бюджетних коштів; 4) інші показники, нормативно встановлені та обґрунтовані внутрішніми документами об'єкта, що перевіряється. Ефективність використання бюджетних коштів може оцінюватися на підставі оцінки як усіх показників ефективності, так і на підставі лише одного з них. Читайте також:
|
||||||||
|