МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організація бюджетного контролю у системі казначействаВирішення питань ефективного управління державними коштами, необхідності чіткого та своєчасного контролю за процесом виконання бюджету в умовах обмеженості фінансових ресурсів набуває першочергового значення. Саме Державному казначейству делегована функція контролю за виконанням бюджету, здійснення бухгалтерського обліку використання бюджетних коштів та забезпечення контролю за відповідністю платежів узятим фінансовим зобов'язанням. Відповідно до законодавчо-нормативної бази органи Державного казначейства здійснюють попередній та поточний контроль за виконанням операцій з бюджетними коштами розпорядниками та отримувачами коштів бюджету, а також взаємодіють з іншими контролюючими органами. Основною метою фінансового контролю за виконанням бюджету з боку органів Державного казначейства є вжиття заходів щодо порушень бюджетного законодавства при формуванні та витрачанні коштів бюджету, а також запобігання їх неефективному та нецільовому використанню. ЗІ* Л О1 Крім Бюджетного кодексу основні контрольні повноваження органів Державного казначейства визначено в постанові Кабінету Міністрів України № 1232 „Питання Державного казначейства України". Державне казначейство України у межах своїх повноважень виконує контрольні функції, пов'язані із: - здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні - відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних відповідністю платежів узятим зобов'язанням та бюджетним асигнуванням; - витрачанням бюджетних коштів у процесі проведення - дотриманням правил валютного контролю за операціями, - дотриманням порядку проведення державних лотерей з
- дотриманням єдиних правил ведення бухгалтерського - здійсненням інших повноважень учасників бюджетного Відповідно до своїх повноважень органи Державного казначейства мають право: - проводити у міністерствах, інших центральних та місцевих - одержувати від установ банків відомості про стан поточних - вимагати від посадових осіб міністерств, інших централь- І них та місцевих органів державної виконавчої влади, підприємств, установ і організацій усунення виявлених порушень установленого порядку виконання державного бюджету; - припиняти фінансування з державного бюджету підприємств, установ і організацій у разі виявлення фактів порушень установленого порядку виконання державного бюджету з повідомленням про це керівників відповідних міністерств і відомств; - безспірно вилучати у міністерств, інших центральних та мі І вного бюджету, державних позабюджетних фондів у разі встановлення нецільового та неефективного їх використання; - призупиняти проведення операцій за реєстраційними рахунками установ і організацій, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, у разі порушення ними встановленого порядку використання бюджетних та позабюджетних коштів, а також неподання кошторисів та звітності про надходження і використання зазначених коштів. Державне казначейство з 1 лютого 1997 року відповідає за касове виконання Державного бюджету України, яке передбачає здійснення наступних контрольних дій: - контроль за дотримання порядку виконання Державного - здійснення контролю за надходженням доходів та рухом - контроль використання коштів Державного бюджету; - контроль дотримання правил ведення бухгалтерського об Контроль надходження бюджетних коштів забезпечується єдиним казначейським рахунком, функціонування якого перед-олчає зосередження бюджетних коштів відповідно до принципу єдності каси, а також єдиною системою бухгалтерського обліку. До складу контрольних заходів за надходженням коштів в бюджет належать: 1) Контроль документів по зарахуванню податків та зборів - своєчасності виконання платіжних доручень платниками - правильності оформлення платіжних документів; - відповідності даних у виписках банку даним платіжних до - правильності зарахування податків та платежів відповідно 2) Контроль надходження бюджетних коштів на єдиний каз - повноти щоденних надходжень коштів бюджету з уповно - акумуляції бюджетних коштів на єдиному казначейському - динаміки залишків бюджетних коштів на єдиному казна Платежі проходять через систему електронних платежів Національного банку України (СЕП НБУ). Надходження за день відображаються на рахунках 3-го класу Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання бюджету „Кошти бюджетів і розпорядників бюджетних коштів". Водночас інформація про надходження до бюджету з початку року відображається на рахунках 6-го класу „Доходи бюджетів". 3) Контроль бухгалтерського обліку операцій по надходжен - додержання законодавства про бухгалтерський облік та фі - правильності відображення сум надходжень у бюджет та Відповідно до законодавства на органи Державного казначейство покладено функції виконання видаткової частини Державного бюджету. Введення казначейської системи обслуговування операцій з бюджетними коштами дало змогу державі проконтролювати само не результати виконання бюджетів всіх рівнів, а здійснити попередній та поточний фінансовий контроль за витрачанням бюджетних коштів безперервно та регулярно на всіх стадіях виконання бюджету за видатками. Органи Державного казначейства здійснюють: 1) попередній контроль,що передує здійсненню операцій - перед взяттям фінансових зобов'язань - на етапі реєстрації - перед здійсненням платежів - перевірка відповідності пла 2) поточний контроль, що проводиться у процесі здійс - при оплаті рахунків розпорядників та отримувачів бюджет - контроль відповідності видатків розпорядників бюджетних Суми, що належать перерахуванню, звіряються з залишками невикористаних асигнувань та даними кошторисів бюджетної організації для контролю фактичного цільового призначення коштів. Контроль платежів за дорученням розпорядників коштів здійснюється за кожним напрямом витрачання бюджетних коштів. Контроль заявок на отримання готівки розпорядниками бюджетних коштів передбачає: - контроль за повнотою та своєчасністю перерахування пла - контроль наявності підтвердних документів при отриманні
3) поточний контроль, що проводиться після здійснення видатків: - контроль відображення здійсненних операцій у бухгалтер - відповідність взятих зобов'язань доведеним асигнуванням; - відповідність даних бухгалтерського обліку казначейства Розглянемо більш детальніше вищенаведені форми фінансового контролю органами Державного казначейства. Контроль органами Державного казначейства прийняття бюджетних зобов'язань розпорядниками і одержувачами коштів державного та місцевих бюджетів, які перебувають на казначейському обслуговуванні, здійснюється відповідно до „Порядку обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України", затвердженого наказом Державного казначейства України № 136 від 09 серпня 2004 року. Бюджетне фінансове зобов'язання — зобов'язання розпорядника або одержувача бюджетних коштів сплатити кошти за будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, тобто кредиторська заборгованість та/або попередня оплата, яка передбачена законодавством. При взятті бюджетних зобов'язань розпорядники бюджетних коштів протягом 3 робочих днів подають до відповідного органу Державного казначейства України: - Реєстр зобов'язань розпорядників бюджетних коштів (дода - документи, що підтверджують факт узяття зобов'язання - документи, що засвідчують прийняття зобов'язань при за Органи Державного казначейства України: - звіряють відповідність підтвердних документів даним,
- реєструють документи засобами програмного забезпечення - повертають розпорядникам коштів документи, що підтвер Бюджетні зобов'язання не реєструються та повертаються розпорядникам бюджетних коштів для усунення недоліків у разі: - неналежного оформлен ія реєстрів та платіжних доручень; - відсутності документів які підтверджують факт узяття фі - недотримання вимог чи, того законодавства щодо їх офор Органи Державного казхіачейства здійснюють погашення бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників бюджетних коштів автоматично в календарній черговості. При необхідності розпорядник бюджетних коштів може сам визначити порядок погашення зобов'язань або внести зміни до черговості їх погашення. Для цього він повинен надати відповідному органу Державного казначейства довільної форми графік погашення платежів або лист про зміни в здійсненні платежів. Зміни до Реєстру зобов 'язань розпорядники бюджетних коштів вносять шляхом письмового повідомлення на протязі 3 днів органів Державного казначейства України у наступних випадках: - у разі укладання додаткових або розірвання діючих договорів; - при зміні курсу валют на дату здійснення операції; - при знятті з обліку зобов'язань. Перед здійсненням платежіворгани Державного казначейства контролюють відповідність заповненого платіжного доручення взятим бюджетним зобов'язанням. Відповідальність за правильність заповнення платіжного доручення та недостовірність інформації, включеної до реєстрів, несуть розпорядники бюджетних коштів. Органи Державного казначейства контролюють відповідність здійснених головним розпорядником бюджетних коштів видатків даним бюджетної класифікації. Сума фінансових зобов'я-заньне повинна перевищувати загальну суму асигнувань на взяття зобов'язань на відповідну мету згідно з бюджетним призначенням. У процесі здійснення платежів органи Державного казначейства контролюють наявність в своєму обліку бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників коштів у межах щомісячного плану асигнувань. Якщо за бюджетними фінансовими зобов'язаннями здійснюється, відповідно до нормативно-правових актів, попередня оплата, органи Державного казначейства України контролюють: - терміни виконання робіт та/або надання послуг відповідно - надання документів, після настання терміну їх виконання, Після здійснення видатків органи Д< ржавного казначейства: 1) Контролюють дотримання бюджетними організаціями Сума бюджетних зобов'язань не повинна перевищувати: - за загальним фондом бюджегу бюджетних асигнувань, уста - за спеціальним фондом бюджету відповідних фактичних 2) Щомісячно контролюють відповідність даних бухгалтер Показники зведених кошторисів та зведених планів асигнувань розпорядників коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачами бюджетних коштів обліковуються в Державному казначействі України на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку. У разі невідповідності даних зазначених документів даним бухгалтерського обліку орган Державного казначейства повертає зазначені документи на доопрацювання розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів. Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів роблять зазначені документи відповідними даним розпису. Контроль за достовірністю звітності має поєднувати в собі логічний та арифметичний контролі, а також звірку з іншими формами звітності. З метою виявлення небюджетних фінансових зобов'язань після закінчення бюджетного року (31 грудня або інший останній день бюджетного періоду, якщо Міністром фінансів України визначено інший термін закриття рахунків) органи Державного казначейства проводять інвентаризацію зобов'язань розпорядників бюджетних коштів. Небюджетне зобов'язання — будь-яке зобов'язання за коштами державного та/або місцевих бюджетів, узяте розпорядниками або одержувачами бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або ж з перевищенням повноважень, установлених Бюджетним кодексом України, законом України про Державний бюджет України та рішенням про місцевий бюджет на відповідний рік. Небюджетні зобов'язаннями не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів, а узяття таких зобов'язань розцінюється як бюджетне правопорушення. Про наявність небюджетної кредиторської заборгованості у розрізі розпорядників бюджетних коштів органи Державного казначейства України інформують органи контрольно-ревізійного управління. Суми фінансових зобов'язань, зазначені в Реєстрах фінансових зобов'язань розпорядників бюджетних коштів, мають відповідати даним річної форми № 7 „Звіт про заборгованість бюджетних установ" у частині кредиторської заборгованості. Порушення розпорядниками бюджетних коштів вимог щодо прийняття ними бюджетних зобов'язань є підставою для призупинення бюджетних асигнувань. Таким чином, заснування Державного казначейства України послужило впровадженню принципово нового контролю за виконанням бюджету. Виступаючи в ролі безпосереднього суб'єкта бюджетного процесу, органи казначейства зацікавлені в провадженні ефективної системи контролю кожної операції під час виконання бюджету. Важливою характеристикою сучасного казначейського контролю є наявність в його системі складової внутрішнього контролю, що дає змогу керівництву органів Державного казначейства України отримати достовірні дані щодо здійснених операцій, методів, принципів та процедур контролю. Наказом Державного казначейства України № 119 від 28 листопада 2000 року „Про затвердження інструктивної бази" структурова-но систему внутрішнього казначейського контролю (рис. 47). Внутрішній казначейський контроль - це сукупність процедур, які забезпечують достовірність та повноту інформації, яка передається керівництву Державного казначейства, дотримання положень нормативних актів при здійсненні операцій Державного казначейства по виконанню бюджетів. Бухгалтерський контроль - це сукупність процедур, що дають змогу забезпечити збереження активів бюджетів та достовірність звітності. Бухгалтерський контроль: 1) Складається на основі даних, отриманих від підрозділів, 2) Включає контрольні заходи щодо забезпечення: - безпомилкового відображення операцій відповідно до їх - продуктивності системи документообігу; - наявність нормативних документів з бухгалтерського контро - операції проведені тільки з загального та/або спеціального - операції відображені та оцінені згідно з вимогами бюджет - система аналітичного обліку дає змогу деталізовано - доступ до активів можливий тільки з дозволу керівництва Адміністративний контроль - це сукупність процедур, згідно з якими керівництво органу Державного казначейства розподіляє повноваження між своїми працівниками, чітко розмежовуючи між ними завдання та відповідальність. Адміністративний контроль: - передбачає перевірку правильності фінансової операції до - дає змогу виявити ризики і вжити ефективних заходів щодо До системи адміністративного контролю належать такі елементи: - організаційна структура Державного казначейства; - методи закріплення повноважень та обов'язків; - методи контролю, що застосовуються керівництвом для - принципи та практика у сфері трудових ресурсів; - система бухгалтерського обліку; - принципи бухгалтерського обліку та процедури контролю. участі у виконанні операцій, а періодично здійснює перевірки та оцінює: - адекватність і ефективність заходів та системи внутрішньо- - повноту, своєчасність і достовірність фінансової та іншої - дотримання принципів і внутрішніх процедур обліку; - відповідність регулятивним вимогам. Створення ефективної системи внутрішнього фінансового контролю досягається шляхом оптимізації взаємовідносин та обміну інформацією між внутрішнім контролем, зовнішніми та вну-і рішніми аудиторами Державного казначейства. Незважаючи на достатньо високий рівень компетентності орга-міи Державного казначейства як контролюючих суб'єктів та на орга- нічність здійснюваних ними процедур контролю, відчувається недостатність законодавчих норм щодо визначення не тільки обов'язків, а і прав органів казначейства. Саме прийняття закону про фінансовий контроль дасть змогу взаємопов'язані усі контролюючі органи в єдину систему ефективного державного контролю. Читайте також:
|
||||||||
|