МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||
Система державного внутрішнього фінансового контролю в УкраїніЗ метою оптимізації організаційних структур контролю, забезпечення їх ефективної діяльності, запобігання дублювання функцій управління, та удосконалення правового поля у сфері державного фінансового контролю відповідно до норм і правил Європейського Союзу Міністерством фінансів України спільно з Го-лов КРУ розроблено Концепцію розвитку державного внутрішнього фінансового контролю, яку схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України 24 травня 2005 року № 158-р. Ця концепція дає визначення внутрішнього фінансового контролю та передбачає запровадження нових ефективних форм контролю: внутрішнього аудиту та внутрішнього контролю. Державний внутрішній фінансовий контроль - це система здійснення внутрішнього контролю, проведення внутрішнього аудиту, інспектування, провадження діяльності з їх гармонізації з метою забезпечення якісного управління ресурсами держави на основі принципів законності, економічності, ефективності, результативності та прозорості. Внутрішній фінансовий контроль організований із дотриманням основного принципу, а саме: чіткого розмежування внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту. Внутрішній аудит визначає, яким чином здійснюється внутрішній контроль, включаючи способи попереднього контролю. Класифікація державного фінансового контролю за основними видами наведена на рисунку 43. Внутрішній контроль - це управлінський контроль, який здійснюється в самому органі державного сектору на постійній основі з метою підвищення ефективності та результативності діяльності, а також зниження витрат. Внутрішній контроль дає змогу керівництву органу державного сектору перевірити стан виконання завдань відповідно до своїх повноважень. За впровадження системи внутрішнього фінансового контролю відповідає керівництво органу державного сектору. ї Система ефективного внутрішнього фінансового контролю представлена на рисунку 44. Внутрішній аудит - це контроль, який забезпечує функціонально незалежну оцінку діяльності органів державного сектору. Централізований внутрішній аудит - це державний внутрішній аудит, що проводиться Головним контрольно-ревізійним управлінням (ГоловКРУ), спрямування та координацію діяльності якого здійснює Міністерство фінансів. Децентралізований внутрішній аудит - внутрішній аудит, що здійснюється уповноваженим самостійним підрозділом (посадовою особою), підпорядкованим безпосередньо керівництву органу державного сектору, але функціонально незалежним від нього, в самому органі державного сектору або в межах системи його управління. ■ На даний час в Україні внутрішній аудит, виходячи з суті його поняття, здійснюється лише ГоловКРУ та підпорядкованими йому територіальними органами відповідно до вимог Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби аудиту ефективності виконання бюджетних програм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2004 р. № 1017, тобто як централізований внутрішній аудит ефективності виконання бюджетних програм органами державного сектору. Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2004 р. № 1777 затверджено Порядок проведення органами державної контрольно-ревізійної служби аудиту фінансової та господарської діяльності бюджетних установ. Проте на практиці ця форма контро- лю ще не реалізована, так само як і аудит інформаційних технологій, проведення якого законодавством не передбачено. Інспектування - подальший контроль за дотриманням законодавства органами державного сектору при використанні і розпорядженні фінансовими та матеріальними ресурсами, формуванні бюджетних зобов'язань, веденні бухгалтерського обліку і складанні фінансової звітності, що здійснюється у формі ревізій і перевірок. Необхідність інспектування як форми внутрішнього контролю в Україні на сучасному етапі розвитку системи бюджетного контролю зумовлена наступними факторами: - низьким рівнем фінансової дисципліни у бюджетній сфері - недорозвиненістю внутрішнього контролю; - відсутністю децентралізованого внутрішнього аудиту в ор Інспектування спрямоване не на оцінку результатів, досягнутих в управлінні державішми ресурсами, а на виявлення правопорушень і притягнення до відповідальності осіб, винних в їх допущенні. Розподіляють централізоване інспектування, яке здійснюється органами Державної контрольно-ревізійної служби, та децентралізоване інспектування, яке проводиться контрольно-ревізійними підрозділами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів в межах системи діяльності (управління) кожного з цих міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів. Якщо за результатами внутрішнього аудиту надаються рекомендації, то за результатами інспектування керівництву органу державного сектору, контроль за діяльністю якого здійснювався, встановлюються певні вимоги. В Україні відсутній орган з гармонізації фінансового управління і контролю та внутрішнього аудиту. Головне контрольно-ревізійне управління відповідає за координацію та методичне забезпечення діяльності контрольно-ревізійних підрозділів центральних органів виконавчої влади, а також здійснює контроль за станом їх роботи. У Концепції розвитку державного внутрішнього фінансового контролю наведено загальну систему державного внутрішнього фінансового контролю в розрізі суб'єктів здійснення контролю за рівнем централізації та часом здійснення контролю (табл. 33). В Україні переважає централізована модель державного фінансового контролю зпоступовим удосконаленням у напрямі децентралізації систем контролю, інтегрованих зуправлінням програмами та діяльністю. Основні недоліки системи державного внутрішнього фінансового контролю: 1) правова невизначеність понятійної бази та цілісної систе 2) відсутність наукового та методичного обгрунтування вну 3) недостатнє розуміння керівниками органів державного се 4) відсутність законодавчого забезпечення аудиту інформа 5) відсутні служби децентралізованого внутрішнього аудиту 6) на законодавчому рівні поза державним внутрішнім конт 7) не здійснюється незалежний фінансовий контроль ефекти 8) недостатній рівень наукового, інформаційно-технічного та Основні напрями реформування системи державного внутрішнього фінансового контролю: 1) Визначити норми і правила нових концептуальних засад 2) Створити єдине правове поле розвитку системи державно 3) Оптимізувати і збалансувати організаційні структури кон 4) Не допускати паралелізму і дублювання контрольних фун
5) Уповноважити Міністерство фінансів України здійснюва 6) Створити служби внутрішнього аудиту в усіх органах держа 7) Забезпечити правову незалежність, соціальний захист і від 8) Деталізувати та уніфікувати методологію контрольних 9) Розробити навчальні програми з метою удосконалення ка 10) Створити належну інформаційно-комунікаційну інфра Реформування системи внутрішнього контролю передбачається здійснити у три етапи протягом п'яти років: / етап (перший - третій роки): - проведення консультацій у Кабінеті Міністрів України, - утворення у Мінфіні підрозділу з питань реформування си ЗО10 - розроблення Мінфіном відповідних законодавчих актів, - підготовка ГоловКРУ та Мінфіном стандартів внутрішньо - визначення ГоловКРУ разом з Мінфіном критеріїв для роз - розроблення ГоловКРУ разом з Мінфіном методології II етап (четвертий рік): - утворення служб внутрішнього аудиту в органах державного - відокремлення від структури ГоловКРУ самостійного дер - підвищення кваліфікації працівників служб внутрішнього
- запровадження сертифікації працівників служб внутріш - удосконалення методології окремих процедур внутрішньо - створення в Мінфіні та ГоловКРУ єдиної бази даних про - забезпечення відкритості та прозорості діяльності усіх су НІ етап(п'ятий рік): - підбиття Кабінетом Міністрів України підсумків двох ета - визначення пріоритетів подальшого розвитку фінансового 9.5. Порядок планування й проведення ревізій та перевірок органами контрольно-ревізійної служби В Україні основним державним органом, який здійснює наступний контроль за використанням бюджетних коштів, є Державна контрольно-ревізійна служба України (далі - ДКРС). Основні завдання та функції контрольно-ревізійної служби закріплені в Законі України „Про Державну контрольно-ревізійну службу в Україні", в Положенні про Головне контрольне-ревізійне управління в Україні, затвердженому Указом Президента України від 28.11.2000 року № 1265. Саме від ефективної роботи цього органу залежить результативність виконання функцій контролю за використанням коштів бюджетів всіх рівнів. Організація проведення ревізій та перевірок до вересня 2005 року регламентувалася крім вищеназваних Законів „Інструкцією про порядок проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україна", затвердженою наказом ГоловКРУ № 121 від 03 жовтня 1997 року. Відповідно до цієї інструкції державний контроль органами контрольно-ревізійної служби здійснювався у формі ревізій та перевірок. Планування контрольно-ревізійної роботи здійснюється на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2001 року № 955 „Про затвердження Порядку планування контрольно-ревізійної роботи органами державної контрольно-ревізійної служби" та Наказу ГоловКРУ України від 20 листопада 2001 року № 122 „Методичні рекомендації щодо планування контрольно-ревізійної роботи органами державної контрольно-ревізійної служби". Цей Порядок покликаний впорядкувати проведення ревізій та перевірок у міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, інших бюджетних установах, а також на підприємствах і в організаціях усіх форм власності, які отримують кошти з бюджетів усіх рівнів або інші державні кошти, використовують позики чи кредити, гарантовані коштами бюджетів. Планові ревізії та перевірки підприємств, установ та органі-ілцій проводяться відповідно до: 1) Плану основних напрямів контрольно-ревізійної роботи органів Державної контрольно-ревізійної служби, який складається на календарний рік. План готує ГоловКРУ і за погодженням з Мінфіном подає до 1 грудня поточного року на затвердження Кабінетові Міністрів України. План затверджується до 20 грудня поточного року. 2) Планів контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ, контрольно-ревізійних управлінь та контрольно-ревізійних підрозділів (відділів, груп), які складаються на півріччя та розробляються на підставі Плану основних напрямів контрольно-ревізійної роботи органів Державної контрольно-ревізійної служби у терміни, визначені ГоловКРУ. До планів роботи органів державної контрольно-ревізійної служби включаються також ревізії та перевірки, які відповідно до законодавства проводяться за зверненнями правоохоронних органів. Планові ревізії та перевірки на підприємствах, в установах та організаціях здійснюються не частіше одного разу на рік. План основних напрямів контрольно-ревізійної роботи органів державної контрольно-ревізійної служби (далі — План) складається ГоловКРУ на календарний рік, погоджується з Міністром фінансів або Державним секретарем Міністерства фінансів України та затверджується Кабінетом Міністрів України. Порядок формування, погодження та затвердження Плану основних напрямів контрольно-ревізійної роботи органів ДКРС представлений на рисунку 45. Погоджений проект Плану разом з додатками та пояснювальною запискою в термін до 1 грудня ГоловКРУ подає на затвердження до Кабінету Міністрів України. Затверджений Урядом План є основою для формування інших планів контрольно-ревізійної роботи органів ДКРС. План контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ складається на півріччя. До Плану контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ включаються: - ревізії (перевірки), визначені Планом основних напрямів - ревізії (перевірки), які будуть проведені на виконання дору - ревізії (перевірки), які відповідно до законодавства будуть - ревізії (перевірки) бюджетних установ та господарюючих - питання організаційної, правової, методологічної, кадрової План контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ формується Управлінням організаційної роботи, погоджується з галузевими управліннями ГоловКРУ, затверджується наказом Голови ГоловКРУ та направляється КРУ в регіонах відповідно до 31 грудня і 20 червня кожного року. Формування та затвердження планів контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійними управліннями та відділами (табл.34). Плани контрольно-ревізійної роботи КРУ в регіонах складаються ними на півріччя і затверджуються Головою або першим заступником Голови ГоловКРУ. Плани контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійних відділів складаються ними на півріччя і затверджуються начальником КРУ в регіоні. Внесення змін до планів проводиться в порядку їх затвердження. Про зміни в планах інформуються зацікавлені контролюючі органи. План основних напрямів контрольно-ревізійної роботи органів ДКРС включає перелік основних напрямів (тем) ревізій (перевірок), ревізій (перевірок) окремих галузей чи регіонів та окремих великих підприємств. Плани контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ, управліннями та відділами складаються за єдиною схемою на паперових та електронних носіях в програмному середовищі Ехсеї. Форма планів доводиться ГоловКРУ. Порядок проведення ревізій і перевірок органами Державної контрольно-ревізійної служби України до недавнього часу визначався „Інструкцією про порядок проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні", затвердженою наказом ГоловКРУ від 3 жовтня 1997 року № 121 із змінами та доповненнями, внесеними згідно з Наказами ГоловКРУ №88 від 04 жовтня 1999 року, № 95 від 29 листопада 2000 року, № 172 від 23 серпня 2002 року. Розглянемо основні положення цього документу, згідно з яким ревізії і перевірки здійснюються з метою: - забезпечити виявлення і блокування діяльності, що загро - сприяти зміцненню державної фінансової дисципліни, по До підконтрольних органам контрольно-ревізійної служби об'єктів належать:підприємства, установи, організації — цеп гральні та місцеві органи виконавчої влади (крім Адміністрації 11 резидента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Служби безпеки України), інші бюджетні установи й ор-Ганізації,казенні підприємства незалежно від джерел фінансуван- ня, а також підприємства та організації, їх об'єднання незалежно від форми власності, організаційно-правових форм, відомчої належності та підпорядкованості, що отримують кошти з бюджетів усіх рівнів чи державних цільових фондів, інші державні кошти (в тому числі державних валютних фондів) та/або кошти, що залишаються у розпорядженні суб'єктів господарювання в зв'язку з наданими пільгами за платежами до бюджетів. Основними завданнями ревізій (перевірок) виконання бюджетів, стану роботи фінансових органів і органів Державного казначейства Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, міст обласного підпорядкування, районів і районів у містах є: - перевірка дотримання вимог Бюджетного кодексу України - ревізія поточного рахунка відповідного бюджету, - ревізія правильності витрачання коштів на утримання фі Ревізії і перевірки підприємств, установ та організацій проводяться на основі піврічних планів контрольно-ревізійної роботи Го-ловКРУ, планів контрольно-ревізійних управлінь та відділів. Термін ревізії (перевірки), як правило - не більше ЗО робочих днів. Ревізії і перевірки, не передбачені планами роботи, проводяться за дорученнями Президента України чи Кабінету МіністрівУкраїни у терміни, зазначені в дорученні, або за зверненнями органів державної влади та місцевого самоврядування чи громадян у терміни, які визначаються з урахуванням планів контрольно-ревізійної роботи. При плануванні та проведенні ревізій і перевірок працівники державної контрольно-ревізійної служби зобов'язані забезпечумії ти дотримання службової і комерційної таємниць. Перелік конфі денційної інформації, що є власністю держави, затверджено наказом ГоловКРУ України від 25.02.2002 року № 57. Ревізії виконання бюджету та стану роботи фінансових органів і територіальних органів Державного казначейства проводяться комплексно ГоловКРУ України, як правило, разом з Міністерством фінансів України, Головним управлінням Державного казначейства України за узгодженим між ними планом. Ревізія податкових та інших надходжень від населення проводиться податковими органами, як правило, одночасно з ревізією збереження коштів і матеріальних цінностей. Етапи контрольно-ревізійного процесу перевірки виконання бюджету подані в таблиці 35. При здійсненні перевірки виконання бюджету та стану роботи фінансових органів і територіальних органів Державного казначейства органи контрольно-ревізійної служби перевіряють: 1) виконання чинних законодавчо-нормативних актів щодо 2) наявність і правильність розрахунків та обгрунтувань до 3) дотримання нормативів відрахувань від загальнодержав
4) стан роботи Ради міністрів Автономної Республіки Крим, 5) правильність утворення і використання резервного фонду 6) розміри дотацій і субвенцій місцевим бюджетам з Держа 7) врахованість усіх видів доходів у складі бюджету та кош 8) стан виконання місцевих бюджетів за доходами та видат 9) дотримання фінансовими органами і органами Державного
10) дотримання порядку внесення змін до місцевих бюдже 11) наявність випадків спрямування нібито тимчасово віль 12) здійснення та використання Верховною Радою Автоном 13) як фінансові органи і органи Державного казначейства Ав- 14) скоординованість роботи фінансових органів і органів незаконному витрачанню коштів та відшкодуванню виявлених перевірками незаконних витрат і збитків 15) розробку заходів фінансовими органами і органами Дер 16) правильність витрачання коштів на утримання фінансо Результати контрольно-ревізійної роботи оформлюються актом ревізії, який: - по-перше, повинен бути об'єктивним, опис виявлених фак - по-друге, не містити висновків та пропозицій, не підтвер - по-третє, не давати правову та/або морально-етичну оцінку дій - по-четверте, вказувати, які саме господарські і фінансові В акті ревізії (довідці перевірки) вказуються: - загальні дані про виконання бюджету, кошторису витрат - виявлені факти порушень законів України та нормативних - факти неправильних розрахунків з бюджетом, незаконного, - факти порушень ведення бухгалтерського обліку і складан - виявлені факти безгосподарності; недостач, безпідставного - розміри виявлених шкоди та збитків, причини їх виникнен Про виявлені порушення законів України та нормативно-правових актів подається інформація: - ГоловКРУ - Президенту України, Верховній Раді України, - контрольно-ревізійними управліннями в Автономній Рес - контрольно-ревізійними відділами у районах, містах і райо Рішенням Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва № 12 від 25 липня 2005 року дію Наказу ГоловКРУ від 03 жовтня 1997 року № 121 „Про затвердження Інструкції про порядок проведення ревізій і перевірок державною контрольно-ревізійною службою в Україні" з 26 вересня 2005 року було призупинено для врегулювання положень нормативно-законодавчих актів щодо контрольної діяльності органів контрольно-ревізійної служби. У січні 2005 року Законом України від 12 січня 2005 року № 2322-ГУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення правового захисту громадян та запровадження механізмів реалізації конституційних прав громадян на підприємницьку діяльність, особисту недоторканість, безпеку, повагу до гідності особи, правову допомогу, захист)" було прийнято суттєві зміни до ста-гей8, 10, 11, 13, 14 Закону України" Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні". Зазначені статті визначають основні функції Головного контрольно-ревізійного управління України, права державноїконтрольно-ревізійної служби, а також порядок проведення ревізій та перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби. Організація проведення перевірок та ревізій регламентувалася виключно Законом України „Про Державну контрольно-ревізійну службу в Україні" та Інструкцією № 121. Однак поло- ження основного законодавчого акта, на підставі якого було розроблено Інструкцію, у січні 2005 року зазнали суттєвих змін: 1) ГоловКРУ України надається право тільки за рішенням 2) Встановлено нові строки та порядок проведення планової 3) Визначено новий порядок вилучення оригіналів фінансо Таким чином, положення Наказу № 121 та Інструкції повністю не відповідають новим положенням Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" щодо проведення ревізій та перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби і потребує приведення у відповідність з цим Законом. Відповідно до статті 2 Закону України про Державну контрольно-ревізійну службу" з останніми змінами від 15 грудня 2005 року державний фінансовий контроль реалізується Державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудиту та інспектування. Кабінет Міністрів України встановлює порядок проведення органами контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту та інспектування. Державний фінансовий аудит є різновидом державного фінансового контролю і полягає у перевірці та аналізі фактичного стану справ щодо законного та ефективного використання державних чи комунальних коштів і майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку і достовірності фінансової звітності, функціонування системи внутрішнього контролю. Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати державного фінансового аудиту та їх оцінка викладаються у звіті. Результати ревізії викладаються в акті. Органи контрольно-ревізійної служби мають право: - у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, оде - накладати відповідно до законодавства адміністративні стя - звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів. Отже, станом на 1 січня 2006 року Закон України „Про Державну контрольно-ревізійну службу в Україні" є єдиним документом, що регламентує проведення ревізій органами контрольно-ревізійної служби. Цим Законом визначено поняття планової та позапланової ревізії. Плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державної контрольно-ревізійної служби і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія. Планова виїзна ревізія проводиться: - за сукупними показниками фінансово-господарської діяль - за умов попередження підконтрольної установи про строки - одночасно з іншими органами виконавчої влади, уповнова - тривалістю не більше 30 робочих днів. передбачена в планах роботи органу державної контрольно-ревізійної служби і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: 1) при надання скарги підконтрольною установою щодо порушень законодавства перевіряючими особами; 2) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отри 3) у разі проведення реорганізації (ліквідації) підконтрольної 4) за дорученням Кабінету Міністрів України, органів проку 5) за ініціативою вищих органів Державної контрольно- Позапланова виїзна ревізія: - може здійснюватися лише за наявності підстав для її прове - не може проводитися частіше одного разу на квартал три За рішенням суду термін ревізії може бути подовжено: - планової — на 15 робочих днів; - позапланової - на 5 робочих днів. Ці обмеження не поширюються на ревізії, що проводяться за зверненням підконтрольної установи, або після порушення кримінальної справи проти посадових осіб підконтрольних установ. Органи контрольно-ревізійної служби здійснюють аудит ефективності виконання бюджетних програм, порядок проведення якого регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2004 року №1017 „Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби аудиту ефективності виконання бюджетних програм". Основні завданнями аудиту ефективності виконання програм та шляхи проведення наведені на рисунку 46. Висновки щодо ефективності виконання бюджетних програм здійснюються за результативними показниками, визначеними в паспорті бюджетної програми. Аудиторський звіт надається: - головному розпоряднику бюджетних коштів та/або відпові
- Верховній Раді України; - Адміністрації Президента України; - Кабінету Міністрів України; - Міністерству фінансів; - відповідним органам державної влади, які причетні до ви - зацікавленим науковцям, закладам освіти, підприємствам, Головний розпорядник бюджетних коштів та/або відповідальний виконавець бюджетної програми щокварталу інформує орган державної контрольно-ревізійної служби про стан реалізації пропозицій, наведених в аудиторському звіті. Під час проведення контрольних заходів органи контрольно-ревізійної служби здійснюють оцінку ефективності внутрішнього фінансового контролю суб'єкта господарювання. Критерії оцінки стану внутрішнього фінансового контролю визначені в Стандарті 6, затвердженому наказом ГоловКРУ № 168 від 09 серпня 2002 року. Основними критеріями оцінки внутрішнього фінансового контролю є: - наявність контрольного підрозділу вструктурі суб'єкта го - дієвість контролю та визначення резервів для підвищення - надання практичних рекомендацій щодо вдосконалення до - стан практичного впровадження результатів внутрішнього Органи Державної контрольно-ревізійної служби відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2004 року № 1777 здійснюють аудит фінансової та господарської діяльності бюджетних установ. Аудит фінансової та господарської діяльності бюджетної установи (далі - фінансово-господарський аудит) - це форма державного фінансового контролю, яка спрямована на запобігання фінансовим порушенням та забезпечення достовірності фінансової звітності. Звіт про результати фінансово-господарського аудиту розпорядники бюджетних коштів подають разом з річною звітністю про виконання своїх кошторисів головному розпоряднику, а в разі його відсутності - територіальному фінансовому органу, а також відповідним органам Державного казначейства. Органи Державної контрольно-ревізійної служби не планують проведення ревізій та перевірок у бюджетних установах, де проводиться фінансово-господарський аудит, основним завданням якого є сприяння: - правильності ведення бухгалтерського обліку; - законності використання бюджетних коштів, державного і ЙОТ - складанні достовірної фінансової звітності; - організації дієвого внутрішнього фінансового контролю Згідно з частиною 2 статті Бюджетного кодексу України саме керівник бюджетної установи відповідає за організацію ефективної системи внутрішнього фінансового контролю за фінансовою та господарською діяльністю. Фінансово-господарський аудит здійснюється шляхом проведення на протязі року моніторингу фінансової звітності бюджетної установи, у тому числі з використанням баз даних Державного казначейства та/або перевірки. Результати моніторингу фінансової звітності при виявленні недоліків та/або ознак порушень оформляються довідкою, а перевірка - довідкою або актом. На кожному етапі аудиту керівникам бюджетної установи надаються роз'яснення та пропозиції щодо усунення виявлених недоліків та порушень. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||
|