МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Органи державного фінансового контролю в УкраїніДержавний фінансовий контроль реалізується через систем)органів державного фінансового контролю, яка: - по-перше, є елементом загальної структури контрольних - по-друге, важливою частиною фінансового механізму, II У демократичних державах діяльність державного фінансового контролю охоплює: - потреби органів виконавчої влади у фінансовому контролі; - потреби контролю суспільства саме за діяльністю викоти У залежності від завдань, які вирішують органи державногофінансового контролю, існує розподілення функцій мі і суб'єктами контролю шляхом закріплення за ними певної сферидіяльності: бюджетної, податкової, валютної та інших. Систему органів державного фінансового контролю дор< <> відповідно до Конституції України розглянути у вигляди двох 11 її систем. До першої належать органи загальнодержавного контролю, до другої підсистеми - суб'єкти спеціального контролю, ямі і повноваження контролю делеговані суб'єктами першої підсистеми(рис. 41). Верховною Радою України станом на кінець 2005 року не прийнятіще: - по-перше, внесений на розгляд Кабінетом Міністрів Украї - по-друге, внесений народним депутатом України Кармазі- Ще у 1993 році в плані роботи Верховної Ради України передбачався розгляд на пленарних засіданнях проекту Закону про Державний бюджетний контроль. Проте, діяльність органів державного фінансового контролю ирсгульована чисельними нормативно-правовими актами законо-цавства. "Iі" Конституцією України визначено: - контроль за використанням коштів Державного бюджету - Верховна Рада України здійснює контроль за виконанням Першим законодавчим актом України, який встановив засади для створення системи державного контролю в бюджетній сфері став Бюджетний кодекс. Цей документ не тільки функціонально поєднав між собою всі стадії бюджетного процесу, а й визначив загальну схему контролю над бюджетними ресурсами в контексті бюджетного процесу. Бюджетним кодексом передбачається контроль за дотриманням бюджетного законодавства та правові норми відповідальності за бюджетні правопорушення суб'єктами контрольних повноважень. Крім вищеназваних документів повноваження органів державного фінансового контролю регламентуються спеціальними законами, Указами Президента України та нормативно-правовими актами: - Положенням „Про Міністерство фінансів України"; - Положенням „Про Державне казначейство";
- Законом України „ Про державну контрольно-ревізійну - Порядком планування контрольно-ревізійної роботи орга - Законом України „Про державну податкову службу в Укра - Указами Президента України „Про посилення контролю за - Стандартами державного фінансового контролю за викорис - Стандартом Рахункової палати про порядок підготовки і - іншими нормативними актами. У статті 19 Бюджетного кодексу визначено, що на всіх стадіях бюджетного процесу в Україні здійснюється фінансовий контроль і аудит та оцінка ефективності використання бюджетних коштів. Це положення встановлює не тільки безперервність контролю на всіх стадіях бюджетного процесу, але й наголошує контроль невід'ємним складником бюджетного процесу. Контроль містить також оцінку використання бюджетних коштів. У статті 26 Бюджетного кодексу „Аудит та фінансовий контроль" визначено: - внутрішній та зовнішній контроль, а також установи, відпо - основні засади та вимоги до внутрішнього контролю в ме - відповідальних за здійснення зовнішнього контролю: Раху У статті 22 Бюджетного кодексу передбачені контрольні функції та повноваження головних розпорядників бюджетних коштів, які здійснюють внутрішній контроль за повнотою надходжень і витрачанням коштів розпорядниками нижчих рівнів; одержують звіти про використання коштів від розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та аналізують ефективність використання ними коштів бюджету. У п'ятому розділі Бюджетного кодексу визначені повноваження органів державного контролю та відповідальність за бюджетні правопорушення. Статтею 109 визначено, що всі стадії бюджетного процесу проходять під безпосереднім контролем Верховної Ради України. Крім того, Верховна Рада України заслуховує звіти про виконання Державного бюджету, та контролює використання коштів резервного фонду Державного бюджету. Основні засади контрольної діяльності Верховної Ради встановлені також Регламентом Верховної Ради України, відповідно до якого Верховна Рада безпосередньо або через свої органи здійснює контроль за додержанням законів та інших актів, які вона приймає, за виконанням загальнодержавних програм і бюджету. Для здійснення контрольних функцій Верховна Рада при необхідності може створювати тимчасові контрольні, ревізійні, слідчі комісії з будь-якого питання своєї компетенції. Верховна Рада України здійсцює загальний постійний контроль за виконанням Державного бюджету та найважливіших загальнодержавних програм економічного, соціального і національно-культурного розвитку України як безпосередньо, заслуховуючи доповіді Кабінету Міністрів, так і через постійні комісії відповідно до їх компетенції. Міністерство фінансів щомісяця надсилає постійній комісії з питань бюджету необхідну інформацію про стан бюджету і його виконання. Для контролю виконання Державного бюджету на засіданні Верховної Ради двічі на рік: у липні і грудні заслуховується доповідь Уряду, за результатами обговорення якої приймається постанова про затвердження доповіді. У разі незатвердження доповіді Уряду постійна комісія з питань бюджету може запропонувати Верховній Раді прийняти закон про внесення змін і доповнень до закону про Державний бюджет. Контроль виконання бюджету відповідно до схваленої бюджетної політики здійснюється постійними комісіями чотири рази протягом терміну його виконання: у квітні, липні, жовтні та січні. До повноважень Комітету Верховної Ради України з питань бюджету з контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить: - контроль за відповідністю поданого Кабінетом Міністрів - контроль за відповідністю законопроектів, поданих на роз У статті ПО наведені повноваження Рахункової палати з контролю за дотриманням бюджетного законодавства, до яких належать контрольні заходи: - за використанням коштів Державного бюджету України - за утворенням, обслуговуванням і погашенням державного - за ефективністю використання та управління коштами - за використанням бюджетних коштів у частині фінансуван Міністерство фінансів України відповідно до повноважень, передбачених статтею 111 Бюджетного кодексу, здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу як стосовно Державного бюджету, так і місцевих бюджетів, якщо інше не передбачено законодавством України. Державне казначейство України наділено наступними повноваженнями з контролю за дотриманням бюджетного законодавства: - здійснює бухгалтерський облік всіх надходжень та витрат - встановлює єдині правила ведення бухгалтерського обліку - здійснює контроль за відповідністю платежів взятим зобо Органи Державної контрольно-ревізійної служби України здійснюють контроль за: - цільовим та ефективним використанням коштів бюджетів - цільовим використанням і своєчасним поверненням креди - порядком ведення бухгалтерського обліку та достовірністю 9.3. Види, форми та методи державного фінансового контролюу бюджетній сфері Під формою фінансового контролю розуміють конкретне вираження й організацію контрольних дій відповідно до основних стадій бюджетного процесу. За формою бюджетний контроль поділяється на попередній, поточний та подальший або остаточний (рис. 42). Попередній контроль передує здійсненню операцій з фінансовими ресурсами і включає: 1) контроль відповідності бюджетної політики національним 2) контроль ефективності показників бюджетних програм; 3) аналіз виконання бюджету попередніх періодів та здійс 4) контроль за встановленими нормами соціального забезпе Поточний контроль здійснюється безпосередньо під час проведення операцій з фінансовими ресурсами і включає: 1) контроль за своєчасністю надходжень коштів до бюджету 2) операційний контроль ефективності та цілеспрямованості 3) контроль забезпечення достовірності ведення бухгалтер 4) виявлення відхилень в процесі виконання бюджету за до 5) запобігання зловживанням під час використання бюджет Подальший контроль (остаточний, ретроспективний) здійснюється після завершення операцій з фінансовими ресурсами і передбачає: 1) перевірку правильності та законності проведення операцій 2) виявлення порушень та зловживань при використанні фі 3) розроблення заходів щодо усунення виявлених недоліків і 4) оцінка досягнутих фінансових результатів в процесі вико ФОРМИ БЮДЖЕТНОГО КОНТРОЛЮ ПОПЕРЕДНІЙ ПОТОЧНИЙ ПОДАЛЬШИЙ + } І ЧАСЗДІЙСНЕИНЯ На стадії складання, У процесі виконання Після складання розгляду та затвердження бюджету звітності про виконання бюджету бюджету МЕТАПРОВЕДЕННЯ - узгодження в бюджет- - відповідність дотри- - виявлення порушень - сприяння раціональному літики; - законність проведених коштів; дисципліни; - виявлення прорахунків - визначення пріоритетних -попередження фінансо- попереднього та поточ- - виявлення додаткових вого використання кош- - контроль повноти фо- І сів доцільності їх викорис МЕТОДИПРОВЕДЕННЯКОНТРОЛЮ Аналіз, оцінка, обстежен- Відстеження, аналіз, оцін- Аудит, комплексні та ня, висновки та рекомен- ка, документальна та бух- тематичні перевірки, дації галтерська перевірка, ревізії, аналіз, загальна огляд бюджетна оцінка Рисунок 42 - Класифікація форм бюджетного фінансового контролю Класифікація видів фінансового контролю 1. За організаційною приналежністюдержавний фінансовий контроль підрозділяється на зовнішній та внутрішній. Державний зовнішній фінансовийконтроль за використанням коштів Державного бюджету здійснюється відповідно до статті98 Конституції України та Бюджетного кодексу Рахунковою палатою України. До недавнього часу під внутрішнім фінансовим контролем розуміли контроль, який організовує орган управління з метою підвищення ефективності своєї фінансово-господарської діяльності. Внутрішній фінансовий контроль здійснюється в межах виконавчої ланки державної влади. Бюджетний кодекс визначив, що внутрішній фінансовий контроль здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу. Внутрішній контроль, який здійснювався в рамках окремого господарчого суб'єкта, мав назву внутрішньогосподарчого, а в рамках окремого міністерства або відомства - внутрішньовідомчого. Порядок здійснення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 22 травня 2002 р. № 685 „Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю". Відповідно до цього документа „внутрішній фінансовий контроль - це діяльність контрольно-ревізійних підрозділів, спрямована на забезпечення міністерств, інших центральних органів виконавчої влади достовірною інформацією про використання об'єктами контролю фінансових ресурсів, оцінку ефективності їх господарської діяльності, виявлення і запобігання в ній відхиленням, що перешкоджають законному та ефективному використанню майна і коштів, розширеному відтворенню виробництва". Внутрішній фінансовий контроль здійснюється з метою: - перевірки фінансово-господарської діяльності, цільового - перевірки виконання планових завдань, достовірності ве - забезпечення усунення порушень фінансової дисципліни; - відшкодування заподіяних збитків; - вжиття заходів до запобігання фінансовим порушенням. розглянуто в наступному питанні цього розділу. 2. За джерелами інформаційних даних, що перевіряються, фінансовий контроль поділяють на документальний та фактичний. Документальний контроль як основна форма фінансового контролю - це контроль достовірності господарських операцій, який здійснюється за даними первинної документації, облікових регістрів, бухгалтерської звітності. Фактичний контроль - це контроль, який проводиться безпосередньо на об'єкті контролю і передбачає такі дії щодо реального стану підконтрольного об'єкта, як вимірювання, обміри, зважування, лабораторний аналіз та подальше співзіставлення їх з нормативними та обліковими даними для вияв.! ення розбіжностей. Фактичному контролю г'ддаються: готівкові гроші в касі, товарно-матеріальні цінності, с ?-новні засоби, готова продукція та незавершене виробництво. 3. За методамиздійснені.ярозподіляють наступні види контролю: - ревізії; - перевірки; - обстеження; - експертиза; - аудит. Ревізія - це метод документального контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємства, установи, організації, дотриманням законодавства з фінансових питань, достовірністю обліку і звітності; спосіб документального викриття недостач, розтрат, привласнень та крадіжок коштів і матеріальних цінностей, попередження фінансових зловживань. За наслідками ревізії складається акт. Перевірка - це контроль за окремими ділянками фінансово-господарської діяльності підприємства, установи, організації, або за окремими операціями, в процесі якого визначається законність використання фінансових ресурсів, виявляються порушення фінансової дисципліни. Наслідки перевірки оформляються довідкою або доповідною запискою. Обстеження - це оперативне виявлення положення діл на підконтрольному об'єкті з метою виявлення позитивних та негативних сторін фінансово-господарської діяльності та визначення доцільності пророблення даної проблеми і необхідності проведення детальної перевірки. Експертиза — метод контролю, який передбачає дослідження й оцінювання законодавчих та інших нормативно-правових актів, фінансових та економічних результатів діяльності, підготовку обгрунтованих висновків і пропозицій для прийняття рішень щодо об'єкта експертного дослідження. Аудит — це незалежна експертиза аудиторськими фірмами стану бухгалтерського обліку, фінансових звітів та балансів, яка здійснюється з метою підтвердження достовірності показників звітності відповідно до чинного законодавства. Читайте також:
|
||||||||
|