У процесі розробки, реалізації і перегляду маркетингового плану фірми накопичується велика кількість інформації, ефективне використання якої можливе в умовах створення маркетингової інформаційної системи (МІС).
Маркетингова інформаційна система — це діюча система взаємозв'язку людей, устаткування і методичних прийомів, призначена для збору, класифікації, аналізу, оцінки і поширення актуальної, своєчасної і точної інформації для використання її розпорядниками сфери маркетингу з метою удосконалювання планування, перетворення в життя і контролю за виконанням маркетингових заходів».
Необхідність такої системи пов’язана з трьома головними передумовами, обумовленими концепцією сучасного маркетингу:
1. Негативна дія фактора розосередженості клієнтів на великих територіях. Компенсується впровадженням оперативних систем збору й обробки інформації.
2. Вивчення потреб покупців вимагає проведення систематичних маркетингових досліджень. 3. Посилення нецінових варіантів конкуренції активно сприяє залученню телекомунікаційних можливостей з метою реклами. МІС охоплює чотири підсистеми:
• підсистему внутрішньої звітності;
• підсистему збору поточної зовнішньої маркетингової інформації;
підсистему маркетингових досліджень;
• підсистему аналізу маркетингової інформації.
Маркетингова інформаційна система трансформує дані, отримані з внутрішніх і зовнішніх джерел, в інформацію, необхідну для керівників і фахівців маркетингових служб. МІС, взаємодіючи з іншими автоматизованими системами підприємства, поставляє потрібну інформацію керівникам інших служб підприємства.
Підсистема внутрішньої звітності
Дана підсистема відображає показники поточного обсягу продаж, суми витрат, матеріальні запаси, рух готівки, дебіторську і кредиторську заборгованість. Вона найбільш доступна для маркетологів, цілком підтримується комп'ютерами і комп'ютерними мережами, що забезпечує оперативність і точність даних. Внутрішня система інформації дає можливість визначити верхню та нижню границі цін продажу, встановити зону комерційного ризику, лінію фінансової рівноваги, критичну точку фінансової стійкості.