Ця підсистема забезпечує керівників інформацією про події в навколишньому середовищі. Джерелами інформації можуть бути: книги, газети і спеціалізовані видання, бесіди з клієнтами, купівля інформації в сторонніх постачальників (збірники щотижневих змін частки ринку, цін марочних товарів та ін.). Створюються також і власні відділи зі збору і передачі поточної маркетингової інформації. Дана підсистема менш орієнтована на комп'ютерну підтримку, ніж система внутрішньої звітності, але в зв'язку з розвитком телекомунікацій і зовнішніх баз даних, підсистема збору поточної зовнішньої маркетингової інформації стає високо- комп'ютеризованою і оперативною.
Підсистема маркетингових досліджень
Вона забезпечує регулярне визначення кола даних, необхідних у зв'язку з маркетинговою ситуацією, а також їхній збір, аналіз і звіт про результати. У проведенні досліджень можлива участь спеціалізованих організацій чи організацій власного дослідницького відділу. Активно підтримується комп'ютерними системами. Тут використовується програмне забезпечення баз даних, електронних таблиць, графічне моделювання, різні спеціальні пакети статистичної обробки даних (SР88 та ін.). Базис підсистеми маркетингових досліджень утворюють дві групи засобів:
1. Засоби статистичного моделювання («статистичний банк») — сукупність сучасних методик статистичної обробки інформації;
2. Набір спеціальних маркетингових моделей, що сприяють прийнят тю більш оптимальних маркетингових рішень. Спеціальні мар кетингові моделі можуть служити основними для регулярного ком п'ютеризованого формування рекомендацій на основі баз знань.