Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз списків

Коли проводиться аналіз даних в Excel, вони найчастіше розміщуються в робочих аркушах у вигляді списків. Тому значна частина інструментальних засобів Excel призначається саме для роботи зі списками. При цьому ефективність цих інструментів ана­лізу з кожною новою версією MS Office зростає. Так, в Excel реалізовано швидкіший пошук даних, швидкіші порядкування записів списку (сортування) і підраховування підсумкових значень, додано режим розширення форматів і формул. Якщо останній режим включено, то за введення нових даних в кінці списку поля цього рядка форматуються так само, як і в попередніх рядках, а формули, що повторюються в попередніх рядках, копіюються в рядок уведення даних. Щоб формати і формули розширювалися, вони мають повторюватися, принаймні, в трьох з п’яти попередніх рядків списку. Включення і відключення режиму розширення форматів і формул виконуються на вкладці Правки діалогового вікна команди Сервіс/Параметри.

До основних засобів роботи зі списками належать: Форма даних, Функції для роботи з базами даних, Автофільтр, Розширений фільтр, Майстер підстановок, Сортування, Підсумки, Консолідація, Зведені таблиці.

У загальному випадку список розміщується на декількох діапазонах робочого аркуша. Простий список складається лише з одного діапазону (рис. 2.2.15) — діапазону даних (бази даних). У складнішому списку може бути до трьох діапазонів: діапазон даних, діапазон критеріїв і діапазон відбору даних.

Діапазон даних (база даних) — це площина робочого аркуша, де розміщуються основні дані, організовані у вигляді плоскої бази даних.

Рис. 2.2.15. Діапазон даних списку

Діапазон критеріїв використовується для введення складних умов для відбору даних. Дані вибираються з полів записів бази даних лише у тому разі, коли вони задовольняють умови, визначені у діапазоні критеріїв. Щоб виконати операцію над усіма даними колонки у діапазоні даних, клітини, що знаходяться під назвою колонки в діапазоні критеріїв, потрібно залишити порожніми.

Діапазон відбору — це частина робочого аркуша, де відображається інформація, що задовольняє умови, задані у діапазоні критеріїв.

У разі використання складних умов відбору даних обов’язково мають існувати перші два діапазони (рис. 2.2.16), а діапазон відбору створюється лише тоді, коли знайдену в діапазоні даних інформацію треба скопіювати в певний інтервал клітин робочого аркуша.

  A B C D E F
Товар Місяць Місто Виторг Прибуток Виторг
Напої     >=500   <=8 000
Продукти          
           
Товар Місяць Місто Виторг Прибуток  
Напої Січень Київ 10 000 1 700  
Напої Січень Одеса 2 000  
Напої Січень Львів 1 000  
Продукти Лютий Київ 5 000  
Продукти Лютий Одеса  
Продукти Лютий Львів  

Рис. 2.2.16. Список з двома діапазонами
(діапазоном критеріїв і діапазоном даних)

Кожен діапазон списку має відокремлюватися від інших даних, розташованих на робочому аркуші, хоча б одним порожнім рядком і одною порожньою колонкою.

Хоча діапазон критеріїв може знаходитись у будь-якому місці робочого аркуша, не бажано розміщувати його під списком. Це пояснюється тим, що дані, які додаються командою Дані/Форма, розміщуються в першому порожньому рядку після списку. В результаті після декількох виконань цієї команди може виникнути ситуація, коли між списком і діапазоном критеріїв не буде порожніх рядків.

Якщо діапазон критеріїв розташовано ліворуч чи праворуч від списку, може виникнути ситуація, коли у разі використання команди Дані/Фільтр деякі рядки діапазону критеріїв будуть сховані. Тому у загальному випадку краще, щоб діапазон критеріїв розміщувався або над списком даних, або на іншому аркуші робочої книги.

До основних засобів відображення відібраної інформації за межами діапазону даних належать: функції для роботи з масивами, функції для роботи з базами даних, Розширений фільтр. Для спрощення організації пошуку інформації у діапазоні даних списку за допомогою функцій для роботи з масивами застосовується Майстер підстановок.

Для того, щоб можна було використовувати всі можливості, які є в Excel для оброблення та аналізу даних, організованих у вигляді списків, потрібно, створюючи їх, дотримуватися певних правил, а саме:

¾ на аркуші не варто розміщувати більше одного списку, оскільки деякі функції оброблення списків (наприклад, фільтри) не дозволяють обробляти декілька списків одночасно;

¾ між кожним діапазоном списку та іншими ділянками клітин аркуша необхідно залишати хоча б один порожній рядок і одну порожню колонку, а всередині діапазону даних не повин­но бути порожніх записів (рядків) і полів (колонок). Це забезпечує правильну ідентифікацію й виділення цього діапазону списку, що необхідно у разі сортування, накладання фільтра або вставляння підсумкових значень, які обчислюються автоматично;

¾ заголовки колонок мають знаходитися в першому рядку діапазону даних. Вони використовуються Excel у разі впорядкування, пошуку та структуризації даних. Тому для розмежування заголовків колонок (назв полів) і розташованих нижче даних не варто використовувати порожні рядки;

¾ шрифт, вирівнювання, формат зовнішніх контурів клітин, формат прописних і малих літер та інші формати, надані заголовкам колонок діапазону даних, мають хоча б частково відрізнятися від форматів, наданих рядкам з даними;

¾ діапазон даних має бути організований так, щоб у всіх рядках в однакових колонках знаходилися однотипні дані;

¾ у клітини з даними не варто вводити зайві пробіли, оскільки вони впливають на результати сортування (якщо треба змістити текстові дані, слід використовувати відповідні кнопки на панелях інструментів, у тому числі й кнопки Збільшити відступ і Зменшити відступ);

¾ у разі використання форми даних кожне ім’я поля має відрізнятися від інших. Навіть коли форма даних не використовується, бажано додержуватися цього правила. Імена полів, записані великими або малими літерами, не відрізняються;

¾ за заведення формул, які використовують дані, розташовані за межами діапазону даних, бажано застосовувати абсолютні адреси. Інакше після сортування списку формули, скоріше за все, не будуть правильно працювати. У разі звертання до клітин усередині діапазону даних адреси їх можуть бути відносними (Excel під час сортування автоматично скоригує їх).

Якщо користувач у процесі створення списків дотримується цих правил, то він має найбільше можливостей для опрацювання даних списків. До основних операцій опрацювання даних списків належать: пошук записів та окремих полів; упорядкування (сортування) даних; відбір та фільтрування даних; узагальнення та структурування даних; статистичне оцінювання даних.

Особливу увагу слід звернути на один із фундаментальних методів оперативного аналізу даних шляхом їх «прокручування», «розгортання» та «згортання», який можна застосовувати у роботі зі списками Excel. Такий метод вивчення даних забезпечує як перегляд деталізованих даних, так і вироблення комплексного погляду на зібрані дані, їх узагальнення та агрегацію. Ефективність методу пояснюється тим, що у разі належної його реалізації кінцевий користувач має можливість вивчати дані в інтерактивному режимі найбільш природним для нього способом — змінюючи рівні узагальнення та агрегування даних вздовж напрямів, які збігаються з основними ознаками (атрибутами) процесу, що вивчається. Такі напрями вивчення даних називаються напрямами уявлення або незалежними виміру.

Маючи відповідні інструментальні засоби структурування даних, користувач може використовувати вздовж кожного виміру декілька послідовних рівнів абстрагування. Кожний вищий рівень відповідає більшому ступеню абстрагування за відповідним виміром, а кожний нижчий — меншому, детальнішому. Це дає можливість вибрати такий рівень абстрагування, на якому легше побачити інформаційний зміст даних, а не лише окремі значення цих даних.

Наприклад, дані про продаж товарів за виміром Регіон можуть бути організовані з найвищого по найнижчий рівень абстрагування так: Країна-Область-Місто-Район (рис. 2.2.17). Вимір Час може мати навіть два напрями абстрагування. Перший — це Рік-Квартал-Місяць-День, другий — Тиждень-День. Наявність двох напрямів абстрагування за одним виміром пояснюється тим, що підраховування часу за місяцями і за тижнями несумісні.

 

Рис. 2.2.17. Напрями абстрагування даних

Якщо користувач відносно легко може отримувати інформацію з бажаним рівнем деталізації за будь-яким виміром, то це значно спрощує для нього процес аналізу даних. Операція спуску, або «зверху-вниз», відповідає руху від вищих рівнів до нижчого і використовується з метою осмислення складних явищ. Навпаки, операція підйому, або «знизу-вверх», означає прямування від нижчих рів­нів до вищого з метою проведення аналізу складніших об’єктів.

Саме такий підхід до аналізу даних використовується в OLAP-технології, орієнтованій на оброблення нерегламентованих, несподіваних запитів користувачів щодо даних.

Але таку ж методологію можна застосовувати для вивчення даних під час роботи зі списками Excel, використовуючи такі інструментальні засоби Excel, як Сортування, Група і структура, Фільтри, Консолідація. Ще більше можливостей для вивчення даних за таким методом надає засіб Зведені таблиці, який дає змогу відбирати дані за різними критеріями як із внутрішніх, так і із зовнішніх джерел і створювати інтерактивні таблиці для відоб­раження різноманітних залежностей між цими даними.


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  4. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  5. SWOT-аналіз у туризмі
  6. SWOT-аналіз.
  7. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  8. V. Нюховий аналізатор
  9. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  10. АВС (XYZ)-аналіз
  11. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  12. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.




Переглядів: 480

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль і місце електронних комунікацій у маркетингу | Сортування списків.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.