Культура спілкування по телефону давно стала частиною ділового етикету.
Вона характеризує людину не менше, ніж одяг і манери.
Підготовка до розмови
Телефон - зручний засіб для безпосередніх контактів з діловими партнерами. Як на внутрішніх, так й, особливо, на міжнародних лініях час - гроші в буквальному значенні слова. Тому перш ніж зняти слухавку, як треба продумайте, яку інформацію Ви хочете одержати або передати. Це найкраще зробити у формі пам'ятки - переліку питань для бесіди. Якщо передбачається, що під час розмови може виникнути необхідність посилання на які-небудь документи або факти, вони повинні бути заздалегідь підібрані й систематизовані на Вашому робочому столі. У жодному разі не можна "загрузнути" у телефонній розмові чекаючи довідки, яку хтось із Ваших колег повинен принести, або Ви самі починаєте неї шукати серед незліченної безлічі інших паперів, або уточнюєте ситуацію через інший апарат.
Вибирайте час для дзвінка
Розмова по телефону, як і особиста зустріч, пов'язана із певними психологічними процесами, які можуть виявитися вирішальними для досягнення мети даної бесіди. Факти, що цікавлять Вашого співрозмовника, можуть передаватися телефоном у будь-який час. Але якщо Ви хочете додати їм певне емоційне забарвлення , треба вибрати придатний для цього час, тому що Ви не знаєте, яку ситуацію Ви перервете й чи зможе Ваш співрозмовник поставитися до Вас із належною чуйністю.