Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів.

 

 

Б. Методичні зауваження:

1. Дидактична мета:

Розповісти про розмову Никодима з Ісусом.

2. Виховна мета:

Виховати до постави постійного навернення.

3. Застосовані методи:

Бібліодрама, бесіда, спів, наррація, читання Св. Письма.

4. Катехетичні допоміжники:

Пісенники.

 

5. Джерело:

Святе Письмо.

6. Використані катехетичні опрацювання:

Біблія для дітей, с. 276.

7. Автори:

1 редакція: Богдан Соболь

2 редакція: Наталія Трембачевська


11. ІСУС І САМАРЯНКА

 

А. Хід катехези:

 

1. Вступна молитва:

"Отче наш", "Радуйся, Маріє", "Вірую", молитва до Ангела Охоронця.

 

2. Повторення попередньої катехези:

а) зміст запису в зошиті;

б) зміст розповіді за допомогою запитань:

1.Хто прийшов до Ісуса? - До Ісуса прийшов Никодим.

2. Що запитав Никодим в Ісуса? - Никодим запитав в Ісуса: "Що потрібно зробити, щоб попасти до Царства Божого?"

3. Що важливе сказав Ісус Никодиму? – Ісус сказав Никодиму, що потрібно на ново народитися.

4. Що означає на ново народитися? – Це означає навернутися до Бога.

в) перевірка домашнього завдання.

 

3. Життєвий досвід:

Дітей можна поділити на дві групи: для однієї групи запропонувати слово – вода, для другої - храм. Перед тим, як ознайомимо дітей з цими словами, потрібно пояснити, що кожна група має написати на картці паперу все, що пов'язане з цим словом. Діти пишуть протягом 5 хв. Потім, одна особа з кожної групи прочитає все, що написала їх група. Сьогодні на катехезі побачимо, як Ісус в розмові з самарянкою вияснює нове значення води і святині.

 

4. Запис теми:

Ісус і самарянка

 

5. Розповідь про спасенне послання:

А зараз прочитаємо фрагмент з євангелії і послухаємо, як два поняття (вода і храм) пов'язані з Господом Ісусом. Читання Святого Письма: ( Йн 4, 5-15; 19б-26; 39а; 40-42)

а) Повернення Ісуса до Галилеї

Дізнавшись про ув'язнення св. Йоанна Христителя Іродом, Ісус Христос дуже засмутився. Він залишає Юдею і повертається до Галилеї. Дорога проходила вздовж річки Йордан, або через Самарію. Ізраїльтяни (так називали євреїв) неохоче ходили через Самарію до Галилеї, хоч ця дорога була коротшою, причиною цього були неприязні стосунки між євреями і самарянами. Серед самарян було багато поган, за це євреї їх недолюблювали. Самарянивідповідали тим же і не раз докучали ізраїльтянам, які проходили їхнім краєм, а про гостинність і мови не могло бути.

б) Христос біля Якової криниці в Сихарі (Йн 4, 4-5)

Ісус Христос не лише вирішив іти через край самарян, але прийшов навіть до їхнього міста Сихар. "А була там криниця, яку викопав патріарх Яків. Місто Сихем (Сихар) було дуже давнє, йому було близько 4000 років. Тут Яків мав власне поле і тут викопав криницю для своєї худоби і для людей. Недалеко від містечка знаходився гріб Йосифа, сина Якова, який ще бувши хлопцем дуже часто бував в цих краях і пив воду з цієї криниці. Ця криниця існує до сьогоднішнього дня і має 32м. глибини.

Ісус Христос, втомлений дорогою, сів відпочити біля криниці Якова і чекав. Він знав, хто має прийти. Був день, сонце гріло нещадно. Учні, які супроводжували Ісуса, подалися в місто, щоб харчі купити.

в) Розмова Ісуса з самарянкою

1.Прохання води. (Пропонується драматизація тексту з учнями: Йн 4, 6-15, або пропонується читання цього тексту з Святого Письма в формі діалогу.)

Невдовзі прийшла по воду одна самаританська жінка. А зараз, діти, давайте дізнаємося про цю зустріч з Євангелії св. Йоанна. (Пропонується читання тексту з Святого Письма в формі діалогу). Ісус сказав до самарянки: "Дай мені напитися! Жінці - самарянці це не сподобалося, досить того, що Він сидів біля криниці, та й ще попросив напитися. Жінка здогадалася, що Ісус єврей і здивовано запитала: "Як це, Ти, будучи юдеєм, просиш в мене, самарянки, напитися води?" Якби хотіла сказати: "Що сталося, що Юдей просить води в самарянина?". Ісус не розгнівався на неї, а лише лагідно відповів таємничими словами: "Якби знала дар Божий і того, хто говорить: дай мені пити! – сама просила б у Нього, а Він дав би тобі воду живу!". Жінка не зрозуміла цих слів і занепокоїлася. Той, Котрий просить води, говорить до неї такими дивними словами! "Ти й зачерпнути не маєш чим, пане, а й криниця глибока, - то де ж Ти візьмеш живу воду?" "Чи більший ти за батька нашого Якова, що дав нам криницю оцю, і сам пив з неї. А й сини його" - промовила самарянка. Тут потрібно підкреслити, що та криниця, яка була її та її земляків мала, дуже добру воду. На те Ісус відповів ще більш дивними словами: "Кожен, хто оту воду п'є, знову захоче пити. Той же, хто нап'ється води, якої дам йому я, - не матиме спраги повіки. Вода бо, що дам йому я, стане в ньому джерелом такої води, яка струмує в життя вічне!". Жінка уважно слухала: "Господь говорить, що дасть таку воду, після якої не будеш спраглий". Вислухавши вона сказала до Ісуса. Дай мені, Господи, тієї води, щоб не мала я більше вже спраги та й не ходила сюди черпати".

2. Визнання правди. (Читання Святого Письма: "Йн 4, 16-26)

Тепер Господь починає говорити просто, пояснюючи жінці ким Він є. "Іди, - говорить – і поклич свого чоловіка та й повертайся сюди!" Озвалася жінка: "Нема в мене чоловіка". Саме на таку відповідь чекав Ісус: "Так, добре відповіла, що не маєш чоловіка, а той, з котрим зараз живеш, не є твоїм чоловіком". Можна собі уявити, як злякалася ця жінка. Ця таємнича людина в одній хвилині відкрила ціле її життя, а життя її було грішне, мала в житті аж 5 чоловіків і той шостий, також не був її справжнім чоловіком. Відповідає схвильована: "Бачу, пане, - пророк ти". Але, щоб спритно відвернути від себе його увагу, заговорила до Ісуса: "Наші батьки поклонялися Господу Богу на тій горі; ви також стверджуєте, що в Єрусалимі є таке місце, де належить поклонятися Богу". Тоді Господь відповів: "Надходить час, - ба вже й тепер він, - що справжні поклонники Отцеві кланятимуться в Дусі і правді. І таких поклонників Отець собі шукає. Бог - Дух..." Що хотів Ісус цим сказати? – що Господь не тільки бачить де Його поважають, на якому місці і в якій Святині, але як Йому поклоняються люди, чи правдиво люблять Його. Коли Ісус відповів самарянці на запитання, як належить шанувати Господа Бога, вона відповіла: "Знаю, що Месія має прийти. Коли прийде то все нам звістить". Потім Ісус об'явив жінці ким Він є : "То я, що говорю з тобою".

Жінка кинула глечика і побігла розповідати всім мешканцям міста Сихар цю подію.

А тим часом повернулися учні і заохочували Ісуса, щоб Він поїв. Але Він відмовився, кажучи; "Я маю їжу про яку ви не знаєте". Учні подумали, що за час їхньої відсутності, вже хтось їх випередив і приніс Господу їжу, можливо і ота сама Самарянка. Але Христос пояснив, що тут іде мова про зовсім іншу їжу: "Їжею моєю є чинити волю Того, Хто мене послав і діло Його вершити". А яке то діло? – спасати несмертельні душі.

г) Апостольство тієї жінки і його наслідки

Жінка розповіла про цю подію в місті. І з міста прибули Самаряни і просили Ісуса прийти до них. Ісус пішов до міста і був там два дні, навчаючи самарян. Багато людей увірувало і тоді говорили жінці: "Вже не твоїм словам віримо, бо самі ми чули, і дізналися, що Він таки справді Спаситель світу, Христос!"

 

6. Закріплення змісту розповіді за допомогою питань:

1.Куди прийшов Ісус з Юдеї? – Ісус прийшов до Самарії.

2. Де затримався Ісус Христос? – Ісус затримався біля криниці в місті Сихар.

3. З ким зустрівся Ісус біля криницї? – Ісус зустрівся з самарянкою.

4. Що попросив Ісус у жінки? – Ісус попросив у жінки води.

5. Про яку воду говорив Господь, що Він її має? – Ісус говорив про "живу воду".

6.Чому самарянка назвала Ісуса пророком? – Самарянка назвала Ісуса пророком тому, що Він розповів їй про її життя.

7. Що Ісус сказав про себе? – Ісус сказав, що Він Месія, якого чекали.

 

7. Молитва, що виникла з розповіді:

а) приготування до молитви;

Так як Самарянка попросила в Господа Ісуса живої води, ми також давайте попросимо у Нього тієї води, котра є Божою благодаттю.

(Роздати дітям молитву на картках: "Господи, завдяки своїй зустрічі з самарянкою, Ти показав нам свою міць і милосердя. Просимо Тебе, дай і нам пізнати Твоє милосердя в таємниці Сповіді. Ти, котрий живеш і царюєш на віки віків. Амінь."

б) хід молитви:

Усі відмовляють молитву.

 

8. Формування поведінки:

Деякі люди думають, що якщо я знову згрішив, вчинив якийсь великий (тяжкий) гріх, то Господь Бог мені не пробачить. Але власне, якщо ми підходимо до слів Господа з вірою, то напевно будемо вірити і в Його прощення тому, що Він сказав: "Коли б гріхи ваші були, як багряниця, вони стануть білими, як сніг" (Іс 1, 18). Стараймося не грішити, а якщо вчинили гріх, то потрібно мати щирий і досконалий жаль, і просити пробачення гріхів в таїнстві Сповіді.

 

9. Заклик до євангелізацїї:

Постарайтеся заохотити своїх друзів, щоб приходили на катехезу. Щоб прагнули дізнаватись про "живу воду", про яку говорив Ісус.

 

10. Запис у зошит:

Ісус Христос в розмові з самарянкою говорить про "живу воду", тією водою є Божа благодать, яку ми отримуємо від Господа.

11. Домашнє завдання:

Намалювати, як я собі уявляю зустріч Ісуса Христа з самарянкою.

 


Читайте також:

  1. Броматометрія, зворотне титрування, з йодометричним закінченням
  2. Вивчення основи слова і закінчення
  3. Вивчення стороною захисту матеріалів кримінальної справи після закінчення досудового слідства.
  4. Довгостроковий кредит починають погашати після закінчення встановленого терміну його освоєння.
  5. Закінчення
  6. Закінчення .
  7. Закінчення процесуального строку тягне втрату права на вчинення процесуальної дії.
  8. Закінчення робіт. Закриття наряду.
  9. Закінчення родового відмінка іменників чоловічого роду ІІ відміни однини як місце морфологічного ризику.
  10. Закінчення схеми 6.3
  11. Звільнення від відбування покарання у зв'язку із закінченням строків давності виконання обвинувального вироку
  12. Звільнення України від німецько-фашистських загарбників. Закінчення Другої світової війни. Внесок українського народу в розгром фашизму.




Переглядів: 482

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Перевірка присутніх.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.046 сек.