МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів.
Б. Методичні зауваження:
1. Дидактична мета: Представлення Ісуса, який чинить чуда.
2. Виховна мета: Поглиблення віри в Божество Ісуса Христа.
3. Застосовані методи: Оповідання, розповідь, читання Святого Письма.
4. Джерело: Святе Письмо
5. Автори : 1 редакція: Василь Женський 2 редакція: Максиміліана Шклярчук
16. ІСУС НАВЧАЄ У ПРИТЧАХ
А. Хід катехези:
1. Вступна молитва: "Отче наш…", "Радуйся, Маріє...", "Вірую...", молитва до Ангела Охоронця, "Духу Святий".
2. Повторення попередньої катехези: а) зміст запису в зошиті; б) зміст розповіді за допомогою запитань: 1. Які ви знаєте чуда? – Оздоровлення хворих, воскресіння мертвих, розмноження хліба… 2. Для чого Ісус чинив чуда? – Ісус чинив чуда для того, щоб показати людям, що Він Син Божий. 3. Чому ми називаємо Ісуса лікарем душі і тіла? – Ми називаємо Ісуса лікарем душі і тіла тому, що лише Він здатний оздоровити людину від гріха і хвороби. в) перевірка домашнього завдання.
3. Життєвий досвід: Всі ви вчитеся у школі і в кожного з вас є свій улюблений предмет та улюблені вчителі. Які вчителі вам подобаються? (Справедливі, ті, що цікаво розповідають). Напевно, кожний має вчителя, уроки якого найбільше любить, намагається ці уроки не пропускати якнайкраще вивчати. Кожній людині потрібний вчитель, бо ми не народжуємося з готовими знаннями. Не можемо самі вирішити життєві проблеми. В житті ми зустрічаємо багато вчителів. Найперші - це наші батьки, потім - вихователі в дитячому садку, вчителі в школі, катехети. Але всі ми маємо спільного найкращого вчителя Ісуса Христа, який є головою Церкви. Напевно, кожен з вас вже колись чув, що Ісус навчав. У Нього був особливий спосіб навчання. Який це спосіб?
4. Запис теми: Ісус навчає в притчах
5. Розповідь про спасенне послання: а) Що таке притча? Але, що це таке притча? Притча – це пояснення за допомогою образів, символів, знаків. Ісус вживав тих образів, які близькі людині, Його підручником дуже часто була природа. І коли Ісус застосовував в своєму навчанні притчі, тоді Його розуміли всі люди. Притча поєднує в собі дві дійсності нашу людську і Божу. Подивимося, що ж це були за притчі? б) Які притчі використовував Ісус? Ісус вживає різноманітних притч, щоб люди якнайкраще зрозуміли суть навчання. Він не давав конкретних рецептів, але хотів щоб людина сама думала. (Розділити дітей на п'ять груп і дати кожній групі завдання прочитати якусь конкретну притчу: Лк 10, 30-37; 11, 5-13; 12, 16-21;16, 1-8; 15, 8-10, кожна група використовує нижчевказані вказівки.) Притча про милосердного самаританина (Лк 10, 30-37) чудово пояснює, ким є ближній (Як жили євреї і самаритяни? Хто ж тоді є твоїм ближнім?). Притчі про молитву (Лк 11, 5-13). Якби ти прийшов вночі попросити хліба, а твій приятель не хотів би дати, через твою настирливість все - таки дав би. (Якою має бути молитва? Чи є вона такою?) Коли дитина просить хліба, чи дав би батько каміння, а замість риби – змію? (Коли ви щось просите в батьків, чи отримуєте? А що потрібно для того, щоб отримати? Чи можемо надіятися, що отримаємо те, про що просимо в молитві?) Притчі пояснюють різні життєві ситуації. Наприклад, притча про багатія, який зібрав гарний урожай (Лк 12, 16-21). (Що цей багатій собі постановив? Яка була відповідь Бога на ці думки? Чого ця притча навчає? Що означають слова: "Так буває з тим, хто збирає для себе, замість багатіти у Бога?). Це не означає, що маємо від всього відмовитися. На цю тему говорить притча, про нечесного управителя (Лк 16, 1-8). Як він хитро вирішив свою проблему. (Хто скаже, що він зробив?). І похвалив його пан, що мудро вчинив. Ми повинні до матеріального добра ставитися як до засобів, а не як до мети життя. Вони мають служити нам, а не ми їм. Притча про десять драхм (Лк 15, 8-10). Господар дав слугам завдання. По - різному слуги поставилися до цього завдання. Були такі, що поставилися серйозно і отримали за своїми можливостями. Чи всі люди мають однакові можливості? Якщо тобі і тобі (назвати окремих учнів) доручать намалювати літак, чи ви однаково це виконаєте? А яка була відповідь одного з цих слуг? Чому він не виконав завдання господаря? Чи не тому, що був лінивий? Кожна людина, яка живе на землі має своє завдання і обдарована відповідними талантами. Це завдання є покликанням кожної людини і від того, як ми його виконаємо, залежить наша плата від Господа. в) Притчі сьогодні Ісус звертається у притчах не тільки до тих людей, які жили у ті часи. Своїми притчами він навчає і нас, хоч минуло вже майже 2000 років. Правильно зрозуміти їх нам допомагають священники та катехети.
6. Закріплення змісту розповіді за допомогою питань: 1. Хто найкращий вчитель? – Найкращий вчитель – це Ісус Христос. 2. Що таке притча? – Притча – це алегоричне пояснення за допомогою образів, симболів та знаків. 3. Які притчі ви знаєте? – Притчі: про милосердного самарянина, про настирливість в молитві, про багатія і великий урожай, про нечесного управителя, про десять драхм. 4. Хто може нам пояснити притчу у Святому Письмі? - Притчі нам пояснюють священики та катехети.
7. Молитва, що виникла з розповіді: а) приготування до молитви; Попросимо Ісуса про Дар Святого Духа – мудрість, щоб ми розуміли вірно Святе Письмо. Пісня: "Почуй голос мій" (Поломницький пісенник "З Марією в дорозі", с. 105). б) хід молитви: Спів пісні.
8. Формування поведінки: Хто може пригадати, де зараз Ісус навчає нас Своїм Словом? (На проповіді, на катехезі.) А зараз давайте подумаємо, як ми слухаємо Боже Слово під час Святої Меси та на катехезі. Чи завжди ходимо на катехезу, А коли приходимо, чи уважно слухаємо? Чи своєю поведінкою не заважаємо слухати іншим? Якщо ми маємо проблеми з слуханням Божого Слова, то на початок зробимо собі таку постанову – слухати уважно. Буде добре, якщо перед слухання Слова Божого ми помолимося до Святого Духа.
9. Заклик до євангелізацїї: Коли ваші друзі будуть розмовляти між собою чи сміятися, під час проголошення Слова Божого, не бійтеся зробити їм зауваження і сказати, що Ісус хоче навчити, як можна не змарнувати свого життя.
10. Запис у зошит: Притча – це пояснення за допомогою образів, символів, знаків близьких людині, взятих з її життя.
11. Домашнє завдання: Вдома прочитаєте притчу про сіяча Лк 8, 5-8. Напишіть, як ви її зрозуміли. (Можна обговорити труднощі, які можуть з'явитися під час виконання домашнього завдання).
Читайте також:
|
||||||||
|