Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перевірка присутніх.

 

13. Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів:

Подякуємо Богові, що навчає нас в притчах, які є такі близькі і зрозумілі для нас, подякуємо словами пісні "Дякуємо Тобі" (Поломницький пысенник "З Марією в дорозі", с. 135).

 

 

Б. Методичні зауваження:

 

1. Дидактична мета:

Пояснити дітям, що таке притча і чому Ісус навчав притчами.

 

2. Виховна мета:

Заохотити дітей уважно слухати проповіді та катехези.

3. Застосовані методи:

Діалог, розповідь, праця в групах, читання Святого Письма, спів, оповідання.

4. Катехетичні посібники:

"З Марією в дорозі" паломницький пісенник, Кам'янець – Подільський, 1997. с. 105, 135.

5. Джерело:

Святе Письмо

6. Автори :

1 редакція: Віталій Бартковяк

2 редакція: Наталія Козел


 

 

17. РОЗМНОЖЕННЯ ХЛІБА І ОБІТНИЦЯ ПРЕСВЯТОЇ ЄВХАРИСТІЇ

 

А. Хід катехези:

 

1. Вступна молитва:

"Отче наш", "Радуйся, Маріє", молитва до Ангела Охоронця, 7 Святих Таїнств.

 

2. Повторення попередньої катехези:

а) зміст запису в зошиті;

б) зміст розповіді за допомогою запитань:

1. Хто найкращий вчитель? – Найкращий вчитель – це Ісус Христос.

2. Що таке притча? – Притча – це алегоричне пояснення за допомогою образів, симболів та знаків.

3. Які притчі ви знаєте? – Притчі: про милосердного самарянина, про настирливість в молитві, про багатія і великий урожай, про нечесного управителя, про десять драхм.

4. Хто може нам пояснити притчу у Святому Письмі? - Притчі нам

пояснюють священики та катехети.

в) перевірка домашнього завдання.

 

3. Життєвий досвід:

Відомий англійський журналіст провів тест, який багато про що може нам розповісти. Він купив буханку хліба і, тримаючи її в руках, стояв на перехресті вулиць найбільших міст світу. Перехожим пропонував цей хліб за одну годину їхньої праці. Ось якою була реакція людей:

В німецькому місті Гамбург його висміяли.

В американському Нью-Йорку його забрали в поліцію. В Африканській столиці Нігерії багато людей погодилось працювати навіть три години.

В індійській Деллі швидко збіглися сотні людей. Всі, як один, вони були згідні працювати за цю буханку хліба весь день."

Як бачимо, в багатих країнах людям здається, що хліб нічого не означає, тому що вони його споживають щодня. В бідних країнах до хліба відносяться, як до найціннішого скарбу.

На сьогоднішній катехезі ми дізнаємося з Євангелія, як Ісус чудесним способом розмножив хліб і нагодував тисячі голодних людей.

 

4. Запис теми:

Розмноження хліба і обітниця Пресвятої Євхаристії

 

5. Розповідь про спасенне послання:

Урочисте читання Святого Письма: Йн 6, 1-13.

Пропонується використати матод персонофікації:

Катехет просить, щоб учні назвали особи і предмети, які брали участь в розмноженні хліба. Назви записують на дошці (напр. Филип, Андрій, хлопчина, людина, що їла хліб, хліб, кошики, куски хліба, трава і т.д.)

Діти отримують картки з визначеною роллю. Потім готуються показати подію, виконуючи роль певного предмету або особи. Говорять від першої особи, напр: "Я хліб. Випікався в печі одної жінки. Був свіжий і запашний.Вранці мене забрав один хлопчина…", або "Ми куски хліба. Залишилися від п'яти хлібин. Ми бачили Ісуса, як ламав хліб, якого ставало все більше і більше. Люди їли хліб, а ми залишилися. Ісус потурбувався про нас. Наказав учням позбирати куски".

Можна також провести працю по групах:

1 група: Йн 6, 1-13

Скільки людей слухало навчання Ісуса?

Що Зробив Ісус, щоб нагодувати людей?

2 група: Йн 6, 26-27

Яка їжа найголовніша для людини і чому?

3 група: Йн 6, 48-51.53-56.58б

Що говорить Ісус про себе?

Що дає людині хліб, який заповідає Ісус?

а) Ісус розмножує хліб

Перенесемось думками до Галилейсько-Тиверіядського моря. Це було пустинне місце, трохи віддалине від міста.

Того дня багато людей слухало Ісуса. Всі люди, вдивляючись в Нього і слухаючи Його голос, не відчували втоми. Однак через деякий час почали відчувати голод. Їм не хотілось залишати Ісуса, щоб піти підкріпитися до міста. Турботливі апостоли сказали Ісусові, що люди вже голодні, і тому їх потрібно відпустити до міста по їжу.

А Ісус сказав їм: "Не треба їм відходити, дайти ви їм їсти." Вони ж мовлять до Нього: "Ми маємо тут тільки п'ять хлібів і дві рибі." Тоді Він каже: "Принесіть мені їх сюди." І, звелівши народові посідати на траві, взяв п'ять хлібів і дві риби, підвів очі до неба, поблагословив і розламав ті хліби, і дав учням, а учні людям. Всі їли до наситу й назбирали куснів, що зосталися, дванадцять кошів повних. Тих же, що їли, було яких п'ять тисяч чоловіків, окрім жінок та дітей" (Мт 14, 16-21).

Ще тоді, коли Ісус Христос розмножив хліб і нагодував ним тисячі людей, Він заповідав, що в майбутньому стане поживою для людей, поживою, яка дає життя вічне.

б) Заповідь Євхаристії

Ісус розмножив хліб і нагодував ним людей. Це чудо заповідає, що в майбутньому їжою для людей стане Його Тіло і Кров. Ісус часто говорив апостолам про запрошення на великий бенкет. Так Він готував людей до чуда, яке зараз відбувається кожного дня, тобто до Євхаристії.

Євхаристія – це бенкет, на який запрошені всі люди, на якому Ісус сам дає для нас Хліб – Своє Тіло. Кожен може прийти і споживати Тіло і Кров Ісуса. До Ісуса можуть прийти всі: голодні, спраглі, втомлені. На Його бенкеті вони отримають Хліб Життя, нові необхідні сили та благодаті.

в) Встановлення Євхаристії

Ісус любить кожну людину і піклується про неї, тому не залишить її саму. Він залишився разом з нею в Таїнстві Євхаристії. На Тайній Вечері Ісус узяв хліб, поблагословив, розламав і дав учням кажучи: " Беріть, їжте: це моє тіло". Потім узяв чашу, воздав хвалу і подав їм, кажучи: "Пийте з неї всі, бо це кров моя…". З того часу апостоли та їхні наступники – єпископи та священики чинять силою Святого Духа, що хліб і вино стають Тілом та Кров'ю Ісуса Христа. Це Тіло і Кров Ісуса споживають люди кожного дня. Тому чудо розмноження хліба, яке Ісус вчинив на березі Тиверіядського моря повторюється тепер кожного дня на Святій Месі. Міліони людей приходять до храму, щоб послухати слова Ісуса, та щоб спожити Хліб – Його Пресвяте Тіло.

г) Пошана для хліба

(Пропонується використати наочний метод: напр. буханка хліба)

Ісус, розмноживши хліб, показує нам як ми повинні відноситись до хліба. Він наказав Апостолам позбирати рештки хліба, які люди позалишали. Він знає вартість хліба, знає, що хліб необхідний для життя кожної людини. Саме тому Ісус залишився з нами під виглядом хліба, як того - чого людина потребує найбільше.

Хліб ми споживаємо кожного дня. Часто навіть не замислюємось над тим, яке велике значення він займає в нашому житті. Без хліба дуже важко жити. Послухайте один приклад з життя Матері Терези.

Вона знайшла на одній вулиці в Калькуті дівчинку. Дівчинці було 6 років, по її обличчі я зрозуміла, що вона голодна, що не їла вже декілька днів. Вона дала їй кусок хліба, дівчинка почала їсти дуже повільно, по одній крихітці. "Їж хліб, дитино, не бійся" – сказала Мати Тереза. Дитина відповіла: "Я боюсь, бо як закінчиться хліб я буду знову голодна.

Ця дівчинка не мала що їсти, не мала навіть хліба, коли ж отримала кусочок, то взяла його, як великий скарб, берегла кожну крихту. Ми повинні брати приклад з цієї дівчинки, повинні шанувати і берегти хліб. Ще з більшою повагою ми повинні відноситися до "Хліба Життя" – Пресвятої Євхаристії.

(Пропонується використати наочний метод: напр, малюнок, де зображені бідні, голодні діти).

Після цього можна поділити буханку хліба між учнями, під час цього кожен дякує Богу за хліб, за Божу опіку)

 

6. Закріплення змісту розповіді за допомогою питань:

1. Яке чудо вчинив Ісус на березі Тиверіядського моря? – На березі Тиверіядського моря Ісус розмножив хліб та нагодував тисячі людей.

2. Що цим чудом заповідав Ісус? – Цим чудом Ісус заповідає Євхаристію.

3. На який бенкет запрошує Ісус кожну людину? – Ісус запрошує кожну людину на Євхаристію, де Він сам дає нам Хліб – Своє Тіло.

4. Коли і як Ісус встановив Євхаристію? – Ісус встановив Євхаристію на Тайній Вечері, словами: Беріть, їжте: це моє тіло яке за вас буде видане", а також: "Це моя кров Завіту, що проливається за багатьох".

5. Як люди повинні відноситись до хліба? – Люди повинні берегти і шанувати хліб тому, що це основа життя і тому, що саме під виглядом хліба Ісус приходить до кожної людини.

 

7. Молитва, що виникла з розповіді:

а) приготування до молитви;

Подякуємо Ісусові за "Хліб Життя" піснею "Христе в хлібі" (Поломницький пісенник "З Марією в дорозі", с. 77).

б) хід молитви:

Спів пісні.

 

8. Формування поведінки:

Ісус залишився з нами під виглядом Хліба, чекає нас кожного дня в Пресвятих Дарах. Кожного дня Він повторює чудо, яке вчинив на березі Тиверіядського моря. Я також можу брати участь в цьому чуді, коли буду приймати Ісуса в Пресвятих Дарах. Також і сам можу зробити добрий вчинок – поділитися хлібом, або солодощами з тим, хто цього не має.

 

9. Заклик до євангелізацїї:

Часто можемо зустріти людей, які не шанують, не бережуть хліб. Вони ламають, викидають, а навіть топчуть його. Таким людям потрібно сказати, що хліб – це основа життя, і саме в хлібі Ісус залишився з нами. Можна також розповісти історію Матері Терези, про яку ви сьогодні дізналися. Запитати батьків, що вони роблять з рештками хліба.

 

10. Запис у зошит:

Розмноживши хліб, Ісус заповідає Євхаристію. Він запрошує кожну людину на Євхаристію, де сам дає нам Хліб – Своє Тіло.

Хліб – це дар Бога, який ми повинні шанувати і берегти.

 

11. Домашня праця:

Скласти молитву, в якій дякуємо Ісусові за те, що приходить до нас в Пресвятих Дарах під виглядом хліба і вина.

 


Читайте також:

  1. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  2. Аналітична перевірка звітності
  3. Апеляційне оскарження і перевірка ухвал суду першої інстанції
  4. Вибір і перевірка проводів та кабелів за нагріванням
  5. Вимірювання перевищень, перевірка горизонтальності обладнання
  6. Добір людей і перевірка виконання
  7. Документальна перевірка достовірності об'єкта оподаткування
  8. Документальна перевірка єдиного податку
  9. Документальна перевірка правильності нарахування ПДВ
  10. Експериментальна перевірка Максвеллівського розподілу молекул по швидкостям (дослід Штерна)
  11. Етап 9. Перевірка і редагування рукопису
  12. Зборка, перевірка і випробування трансформаторів




Переглядів: 498

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів. | Перевірка присутніх.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.