Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вживання часів у підрядних реченнях

Головне речення Підрядне речення
Indicatīvus Coniunctīvus
Головні часи Одночасна дія Попередня дія Майбутня дія
Praesens Futūrum I Futūrum II Imperatīvus praesens perfectum coniugatio periphrastĭca actīva + sim
Історичні часи Одночасна дія Попередня дія Майбутня дія
Imperfectum Perfectum Plusquamperfectum imperfectum plusquamperfectum coniugatio periphrastĭca actīva + essem

Непряме питання (Quaestio oblīqua)

Непряме питання (quaestio oblīqua) – це тип підрядних додатко-вих речень, що вводиться питальними словами:

1) питальними займенниками (quis? quid? – хто?, що?; qui?, quae?, quod? – який, а, е?);

2) питальними прислівниками (ubi? – де?, quo? – куди?, quando? – коли?, cur? – чому?);

3) питальними частками (ne? – чи?, num? – чи не?, nonne? – невже не?, utrum…an? – чи...чи?).

Hепряме питання залежить від дієслів із значенням „питати” (rogāre, interrogāre, quaerĕre), „знати”, „розуміти” (scire, intellegĕ-re), „говорити” (dicĕre), „бачити” (vidēre) і безособових дієслів і зво-ротів notum (ignōtum) est (відомо, невідомо).

У непрямому питанні вживається кон’юнктив відповідно до con-secutio tempŏrum.

1. Scio, quem pingas, pinxĕris, pictūrus sis. – Я знаю, кого ти малю-єш, намалював, намалюєш.

2. Scīvi, quem pingĕres, pinxisses, pictūrus esses. – Я знав, кого ти малював, намалював, намалюєш.


Читайте також:

  1. I. Україна з найдавніших часів до початку XX ст.
  2. АРХІВНЕ БУДІВНИЦТВО В УКРАЇНІ ЗА ЧАСІВ РАДЯНСЬКОЇ ВЛАДИ
  3. Архівне будівництво в Україні за часів радянської влади (1919-1990 рр.) ....... 48
  4. Б) Перекладіть текст з урахуванням Вашого фаху, знайдіть у ньому займенникові форми і охарактеризуйте особливості їх вживання у науковому тексті.
  5. Бухгалтерський облік доходів і фінансових результатів підрядних будівельних організацій
  6. Бухгалтерський облік основних засобів у підрядних будівельних організацій
  7. Вживання артикля
  8. Вживання займенників у науковому і діловому тексті
  9. Вживання однорідних членів речення.
  10. Вживання тире і двокрапки
  11. Визначте, за часів правління яких князів Київська Русь досягла свого найвищого розвитку.




Переглядів: 725

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Non, ut edam, vivo, sed, ut vivam, edo | Складнопідрядні речення з підрядними мети

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.