МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||
II. Listen to the following piece of information about cellulose. Fill in the missing words or phrasesCellulose is the (1)____________ of the cell wall of all plant cells. In plants, cellulose is normally combined (2)____________ or gummy substances. With some exceptions among insects, true cellulose is not found (3)____________. Microorganisms in the digestive tracts of (4)____________ break down the cellulose into products that can then be absorbed. Cellulose is insoluble in (5)____________ and may be readily separated from the other (6)____________. Depending on its concentration, sulphuric acid acts on cellulose (7)____________, soluble starch, or amyloid; the last is a form of starch (8)____________ of parchment paper. When cellulose is (9)____________ and then exposed to the fumes of carbon disulfide, the solution (10)____________. Rayon and cellophane are cellulose regenerated from such solutions. (11)____________ are spun into fine filaments for the manufacture of some fabrics and are also used for (12)____________, as a substitute for glass, for the manufacture of safety glass, and as (13)____________. Cellulose ethers are used in paper sizings, adhesives, (14)____________, and (15)____________. WRITING AND SPEAKING Write a summary of the text “Macromolecules” in 200 words using the vocabulary of Lesson 1. Get ready to present it in class Lesson 2 CELL AS A BASIC UNIT OF LIFE PRE-READING TASKS I. Answer the following questions · What meanings of the word “cell” do you know? · Why do you think the basic unit of life was called the cell? · What do you know about cells as units of life? II. Listen to the following words and practice their pronunciation Virus; totipotent; subcellular; micrometer; algae; neuron; prokaryotic; eukaryotic; Monera; nucleus; nuclei; nucleoid; fungus; fungi; plasma membrane; cytoplasm; minute. READING COMPREHENSION AND VOCABULARY DEVELOPMENT I. Match each word on the left to its correct definition on the right
Читайте також:
|
||||
|