Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Vocabulary notes

in spite of something (= despite something) – незважаючи на

depend (up)on – залежати від

in order to (do something) – для того, щоб

interfere with – перешкоджати, втручатися

III. Use the phrases from the vocabulary notes in the sentences of your own

IV. Answer the following questions about the text “Cell as a Basic Unit of Life”

1. What experiments can prove that the cell is the smallest unit capable of sustaining life?

2. What is the size of a typical cell?

3. What functions do cells need to perform in order to survive?

4. How many basic types of cell organization do we distinguish?

5. What are the main distinctive characteristics of prokaryotic cells?

6. In what ways are eukaryotic cells different from prokaryotic ones?

V. Fill in the following table with synonyms (from list A) and opposites (from list B) of the given words. Explain the difference between the synonyms and illustrate it using your own examples

word synonym opposites
achieve, v    
entire, adj    
regenerate, v   ---------
extend, v    
obtain, v    
exhibit, v    
regard, v    
minute, adj    
convert, v   ---------
precise, adj    
successive, adj   ---------

A:accomplish; accurate; acquire; change; complete; consider; display; exact; following; get; microscopic; protrude; reach; renew; reproduce; show; stick out; subsequent; tiny; transform; view; whole.

B:conceal; contract; disregard; enormous; fail; forgo; hide; huge; incomplete; inexact; lose (x2); neglect; partial; shorten; vague.

VI. Explain the difference between the words in each group below

1. Rise, raise, arise. 2. Distinct, distinctive.


Читайте також:

  1. Active Vocabulary
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. ACTIVE VOCABULARY
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. ACTIVE VOCABULARY
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. ACTIVE VOCABULARY
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 547

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases | VII. Fill in the blanks in the sentences below with the words from the previous exercise putting them in the appropriate forms

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.