Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Vocabulary notes

due to – завдяки, через

referred to as – що називається як

instead of - замість

make it possible (for someone/something) to do something – уможливлювати щось

III. Answer the following questions about the text “Cell Division”

1. What reproductive mechanism in cells provides for the diversity of the offspring?

2. How many stages does mitosis include?

3. What is interphase characterized by?

4. How many steps of karyokinesis are distinguished?

5. At what stage of mitosis does the nuclear membrane disintegrate?

6. What happens in a cell during telophase?

7. What is cytokinesis?

8. What cells use meiotic pattern of reproduction and why?

9. How do you understand the phrase “the chromatides from different chromosomes cross over”?

10. What are haploid and diploid cells?

IV. Look for the words with the following meanings in the text “Cell Division”

1. To divide a country, building, or room into two or more parts;

2. To make denser or more compact;

3. Either extremity of an axis of a sphere and especially of the earth's axis;

4. To pull hard;

5. To sink away; vanish;

6. Lacking a definite plan, purpose, or pattern;

7. A flat or level surface;

8. To bring to an end especially in a particular way or with a particular action;

9. To send out in or as if in rays; to spread around from a centre.

V. Make up you own sentences using the words from exercise IV and phrases from vocabulary notes

VI. Find the following words in the text “Cell Division” and explain their meanings. Then select the synonyms of these words from the list below. Explain the difference between the synonyms using a dictionary

condense, __________, __________, __________;

disperse, __________, __________, __________;

fine, __________, __________, __________;

hollow, __________, __________, __________;

split, __________, __________, __________.

Break, abridge, empty, slender, compress, spread, vacant, crack, diffuse, little, void, separate, minute, contract, scatter.


Читайте також:

  1. Active Vocabulary
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. ACTIVE VOCABULARY
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. ACTIVE VOCABULARY
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. ACTIVE VOCABULARY
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 508

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases | VII. Fill in the spaces in the sentences below with the words from exercise VII

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.