Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Vocabulary notes

as a source of – як джерело

survive something – витримати, перенести, пережити щось

the latter – останній (з двох названих)

III. Paraphrase the underlined parts of the sentences using the phrases from vocabulary notes

1. Like green plants, Purple Sulfur Bacteria are photosynthetic, using the energy of sunlight to reduce carbon dioxide to carbohydrate. Unlike plants, however, they do not get electrons from water.

2. A population with diverse traits is more likely to continue to live normally in spite of changes in the environment such as emerging diseases, new predatory insects, or climate changes.

3. The Phylogeny of Life and Journey into Phylogenetic Systematics (UCMP, Berkeley) both explain the relationships and theory behind such evolutionary hypotheses. The second just mentioned gives a brief introduction into cladistics.

IV. Answer the following questions about the text “The Bacteria”

1. What areas of our planet are inhabited by the representatives of the Kingdom Monera?

2. What features make bacteria “the dominant living things on Earth”?

3. Do bacteria vary in shape?

4. How many groups of bacteria do we distinguish depending on the method of obtaining energy? Describe them.

5. Do all bacteria breathe?

6. What are endospores?

7. How many forms of reproduction are used by bacteria? What is the difference between them?

8. Archaebacteria represent one of the classes in the Kingdom Monera, don’t they?

9. In what way are archaea and eubacteria different?

10. How important are bacteria for the global ecosystem?

V. Read the text “The Bacteria” again and find the English equivalents of the following expressions there. Use these expressions in the sentences of your own

Гострий фарингіт (запалення горла); скупчення бактерій; набувати форми; видобувати енергію; потреба у кисні; липкий шар; у такому ж темпі; залишатися відносно стабільним; ланцюг живлення; викликати хворобу в людини; підтримувати існування вищих форм життя.

VI. Fill in the following table with synonyms (from list A) and opposites (from list B) of the given words. Explain the difference between the synonyms and illustrate it using your own examples

word synonyms (3 for each word) opposites
natural, adj   (3)
diverse, adj   (2)
dominant, adj   (2)
acquire, v   (2)
important, adj   (3)
lack, n   (2)
firm, adj   (2)
improve, v   (2)

A:absence; chief; common; contrasting; correct; deficiency; develop; different; essential; gain; hard; innate; obtain; perfect; prevailing; principal; progress; remarkable; shortage; significant; stable; steady; various; wild.

B:abandon; abnormal; abundance; artificial; changeable; decline; deteriorate; identical; inconsiderable; minor; same; slight; soft; subordinate; sufficiency; surrender; unimportant; unnatural.

VII. Look at the picture of a bacterium and match the numbers with the correct names of organelles from the list below. Describe the functions of each structural unit of the bacterial cell

  Flagellum; plasmid; mesosome; DNA; cell wall; cell membrane; capsule; pilus; nucleoid; cytoplasm; ribosome.

GRAMMAR IN USE


Читайте також:

  1. Active Vocabulary
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. ACTIVE VOCABULARY
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. ACTIVE VOCABULARY
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. ACTIVE VOCABULARY
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 693

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases | I. Choose the appropriate preposition

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.