Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Vocabulary notes

at this stage – на цій ступені/стадії

take place - відбуватися

more or less – більш менш

at the same time – у той же ж час

III. Use the phrases from vocabulary notes in the sentences of your own

IV. Answer the following questions about the text “Development of Gametophytes in Angiosperms”

1. Can you name any representatives of the phylum Magnoliophyta?

2. What do female and male gametophytes in angiosperms look like?

3. What happens to the four haploid megaspores which are produced as a result of division of the diploid megasporocyte cell in the ovule?

4. What processes take place during the formation of a female gametophyte?

5. What changes do the haploid microspores in the pollen sacs undergo after meiosis?

6. What is the difference between pollination and fertilization?

7. In what ways can pollination be accomplished?

8. What does a mature microgametophyte include?

9. What role does each of the sperm cells in the male gametophyte play during fertilization?

V. Read the text “Development of Gametophytes in Angiosperms” again and find there the English equivalents of the following words and expressions. Use them in the sentences of your own

Ряска; кущі, чагарі; змагатися, бути суперником; переміщуватися, переселятися; двохядерна клітина; яйцеклітина; раніше, колись; комаха; кажан; відставати, рухатись позаду; розриватися.

VI. The words below can be easily confused because of their similar pronunciation and spelling. Using a dictionary learn the meanings of these words and explain the difference between them

Success; succeed; successive; succession; successful; successfully; successor; succeeding.


Читайте також:

  1. Active Vocabulary
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. ACTIVE VOCABULARY
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. ACTIVE VOCABULARY
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. ACTIVE VOCABULARY
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 477

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases | VII. Use the words from the previous exercise in the following sentences

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.