Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Vocabulary notes

as compared with – порівняно із

take account of – враховувати

correspond closely with – бути наближеним, схожим; відповідати

susceptibility to a disease – сприйнятливість до хвороби

be concerned with – бути пов’язаним із

III. Match two parts of the sentences

1. We can't just measure birth and death rates and make a simple projection. We have to… 2. Eugenics is… 3. Differences in drought tolerance, root distribution, vegetative phenology, and stomatal behavior between taxa… 4. Hepatitis C virus (HCV) is a member of the Flaviviridae family and it is unusual with respect to its biology and pathogenesis as… 5. Most traits and diseases in humans are not so simple, and are referred to as “multifactorial.” This term indicates that a disease has some genetic components that influence the… a) …compared with the other members of the family. b) … susceptibility to a disease, but there are also environmental and other unknown causes that must also be present for expression of the disease. c) …concerned with improving the human race through heredity. d) …correspond closely with water uptake limits. e) …take account of the variability in birth and death rates.

IV. Answer the following questions about the text “Anthropogenesis”

1. What class, order and family does Homo sapiens belong to?

2. What similarities in brain morphology and physiology between large apes and humans can be observed?

3. What other features reveal phylogenetic relationship between Homo sapiens and large apes?

4. Name the main stages of hominid evolution.

5. What environmental changes coincide with the emergence of Homo sapiens?

6. Where did scientists find the sites of the earliest human settlements?

7. What developments in the skull anatomy can be observed in Homo sapiens that differentiate them from their precursors?

8. What morphological adaptations in humans are related with upright posture?

9. In what way did humans benefit from bipedalism?

10. What skills did humans develop due to their hands’ capability of power and precision grip?


Читайте також:

  1. Active Vocabulary
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. ACTIVE VOCABULARY
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. ACTIVE VOCABULARY
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. ACTIVE VOCABULARY
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 441

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases | V. Complete the sentences below

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.