Клімат, який сприяє креативності, приносить величезну користь організації: він допомагає людям працювати із задоволенням, полегшує процес спілкування між працівниками, а також прискорює і робить більш ефективним процес виходу із кризових ситуацій.
Не слід ототожнювати клімат з культурою. Клімат – це те, як організація «себе почуває» в кожен конкретний проміжок часу. Культура – те, як прийнято вести справи в організації.
Від клімату залежить також рівень творчої активності. Якщо існуючі творчі умови не є спокійними, стійкими, а наповнені хвилюючими подіями та емоціями, то для їхньої зміни потрібно докласти значних зусиль.
Модель організаційного клімату, яка впливає на кінцеві результати діяльності організації, включає такі складові: виклики; свобода; підтримка ідей; довіра; динамізм; грайливість; обговорення; конфлікти; прийняття ризиків; час на аналізування ідей.
Запропонована модель дає можливість встановити, які підрозділи є інноваційними, а які застійними, та зробити наступні висновки:
1) система управління ідеями не буде ефективною без відповідного клімату;
2) система управління ідеями може ще більше покращити клімат;
3) система управління ідеями, впроваджена в організації з поганим кліматом, як правило, робить цей клімат ще гіршим.