Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості етапів інтернаціоналізації фірми

Завдання і орієнтації Етапи
Початковий Локальної ринкової експансії Транснаціональний
Завдання менеджменту Вибір зарубіжних ринків і форм виходу на них Підвищення результативності діяльності на конкретних зарубіжних ринках Глобальна раціоналізація і забезпечення синергізму
Оцінка значущості міжнародної діяльності Важливе доповнення до діяльності на внутрішньому ринку Щонайменше дорівнює за значущістю діяльності на внутрішньому ринку Стратегічна умова успіху і розвитку
Орієнтація вищого менеджменту (модель EPRG) E ® P P ® R R ® G

 

При етноцентричній орієнтації (Е) фірми її зарубіжні операції розглядаються як такі, що підпорядковані її діяльності на внутрішньому ринку. Поліцентрична орієнтація (Р) — це врахування особливостей бізнесового середовища різних країн. Регіоцентризму (R) притаманне зосередження на регіональній організації повноважень і комунікаційних потоків. Геоцентризм або глобалізм (G) — це співробітництво між штаб-квартирою і філіями для розроблення стандартів і процедур, які б відповідали і загальним, і локальним завданням фірми.

Найбільш авторитетними вважаються визначення ТНК впливовими міжнародними організаціями. Згідно з Організацією економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР), транснаціональна корпорація — це така група компаній приватної, державної або змішаної форм власності, що знаходяться в різних країнах, в якій одна чи більше з цих компаній може значно впливати на діяльність інших, особливо в сфері обміну знаннями і ресурсами. За визначенням, що схвалене ЮНКТАД (Конференція ООН з торгівлі та розвитку), ТНК — це підприємство, що об’єднує юридичні особи будь-яких організаційно-правових форм і видів діяльності у двох і більше країнах, провадить скоординовану політику і втілює в життя загальну стратегію через один або більше центрів прийняття рішень. Отже, під транснаціональною корпорацією розуміється група підприємств, що функціонують у різних країнах, але контролюються штаб-квартирою, що міститься в одній конкретній країні.

В економічній літературі поряд з терміном «транснаціональна корпорація» як синоніми використовуються також: «транснаціональна компанія» (не всі компанії-партнери, що мають загальний бухгалтерський баланс, мають організаційну форму корпорації) і «багатонаціональна корпорація» (компанія).

Як правило, середньорічний обсяг продажів ТНК становить кілька сотень мільйонів доларів. Понад 500 ТНК мають річний обсяг збуту понад 1 млрд. дол., а найкрупніші — десятки млрд. дол. США. При міліардних обсягах прибутку (табл. 2-9)

Таблиця 2.9

Перші ТНК світу за обсягами реалізації в 1999 році
(за даними журналу Fortune, США) [4]

Позиція в рейтингу Global 500 Компанія Обсяги реалізації, млн доларів США
General Motors
Wal-Mart Stores
Exxon Mobil 163 881
Ford Motor Company
DaimlerChrysler
Mitsui
Mitsubishi
Toyota Motor
General Electric
Itochu

 

 

Таблиця 2.9

Перші ТНК світу за обсягами прибутків в 1999 році
(за даними журналу Fortune, США) [4]

Компанія Позиція в рейтингу Global 500 (за обся­гами реалізації) Обсяги прибутків у 1999 p., мли доларів США Зміна прибутку відносно 1998 р.
General Electric + 15%
Citigroup + 70%
Royal Dutch/Shell Group + 2353%
SBC Communications + 103%
Exxon Mobil + 24%
Bank of America Corp. +53%
Microsoft + 73%
IBM +22%
E.I, du Pont de Nemours + 72%
Philip Morris + 43%

 

Річні обсяги продажу провідних ТНК інколи порівнюють з показниками валового національного продукту окремих країн (табл. 2.10)

Таблиця 2.10

Порівняння 25 найбільших нефінансових ТНК
з провідними країнами світу

Країна/ТНК Доход/ВВП млрд. $US Звітний рік
Сполучені Штати Америки 1.258
Федеративна Республіка Німеччина
Японія
Велика Британія
Італійська Республіка
Французька Республіка
Mitsubishi
Mitsui
Itochu
General Motors
Sumitomo
Marubeni
Ford Motor
Toyota Motor
Exxon
Нідерланди
Royal Dutch/Shell Group
Королівство Швеція
Nissho Iwai
Королівство Іспанія
Австралія
Wal-Mart Stores
Канада
Hitachi
Nippon Life Insurance
Nippon Telegraph & Telephone
AT&T
Daimler-Benz
Intl. Business Machines
Matsushita Electric Industrial
General Electric
Республіка Корея
Tomen
Mobil
Nissan Motor
Volkswagen
Siemens
Федеративна Республіка Бразилія

 

У цілому ТНК контролюють 70—90% ринків товарів, послуг, технологій. Загальний обсяг реалізації 200 найкрупніших із них вже становить понад 30% світового валового внутрішнього продукту (табл. 2.11).

 

 

Таблиця 2.11


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  9. Аналіз методичних підходів до оцінки конкурентоспроможності фірми
  10. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  11. Анатомо-фізіолгічні особливості
  12. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.




Переглядів: 556

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мотивація інвесторів для здійснення інвестицій | Показника діяльності 200 найкрупніших ТНК

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.