Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мотивація інвесторів для здійснення інвестицій

Рейтинг Мотивація Україна ЦСЄ Росія Чехія
Забезпечення потенційних ринків збуту 3,65 3,08 2,96 2,63
Вихід на нові ринки збуту 3,5 3,22 2,95 2,75
Подолання бар’єрів для імпорту 2,5 1,36 1,72 0,85
Збереження та розвиток існуючих ринків збуту 1,7 2,70 3,00 2,57
Підвищення конкурентоспроможності продукції шляхом організації виробництва у країні збуту 1,58 2,12 1,94 2,72
Нижча вартість робочої сили 1,4 2,76 2,16 3,34
Нижчий рівень оподаткування 1,1 1,46 1,58 1,48
Кращі можливості для організації закупок та матеріального забезпечення 1,2 1,34 1,58 1,11
Доший робочий тиждень 0,68 1,38 0,95 1,73
Спрощені адміністративні процедури 0,55 1,18 1,83 0,96
Довший строк експлуатації обладнання 0,54 1,21 0,79 2,00
Не такі жорсткі вимоги щодо екологічного забруднення 0,33 0,73 0,58 0,81

 

Головним суб’єктом міжнародної підприємницької інвестиційної діяльності є транснаціональні корпорації (ТНК). Хоча насьогодні біля 40 тисяч фірм різних країн світу, що контролюють 280 тисяч зарубіжних філіалів, перебувають на транснаціональній стадії розвитку, до останнього часу нема загальноприйнятого визначення транснаціональної корпорації. Вирізняють три головні критерії належності тієї чи іншої корпорації до ТНК: структурний, результативності та поведінки.

За структурним критерієм, ТНК — це фірма, що має власні філії у двох і більше країнах (за деякими дослідниками — щонайменше в шести країнах), або це фірма, власники чи вищий управлінський персонал якої є громадянами різних країн (при цьому діяльність ТНК контролюється штаб-квартирою, що міститься в одній країні. Саме тому вирізняють американські, японські, австрійські та інші ТНК).

За критерієм результативності та чи інша фірма визначається як ТНК на основі абсолютних або відносних показників. Відповідно до методології ООН міжнародний характер діяльності ТНК можна проаналізувати за трьома ключовими показниками:

· відношення зарубіжних активів ТНК до загальних активів ТНК;

· відношення обсягів реалізації ТНК за кордоном до загальних обсягів реалізації ТНК;

· відношення кількості зайнятих у зарубіжних підрозділах ТНК до загальної кіль­кості зайнятих ТНК.

Середню арифметичну цих трьох показників називають індексом транснаціональності, який слугує узагальнюючим критерієм міжнародної діяльності ТНК.

У табл. 2-7 представлені перші 10 ТНК світу за показником «Зарубіжні активи» станом на 1998 p. Перелік очолює ТНК «Дженерал Електрик», яка має найбільші закордонні активи, що перевищують 128 млрд доларів США, інші компанії з цього переліку, як правило, одночасно входять до переліку перших ТНК світу за обсяга­ми реалізації чи обсягами прибутків (табл. 1 та 2).

Як видно з табл. 2-7, індекс транснаціональності перелічених ТНК становить від 30,9% («Дженерал Моторе») до 94,2 % (Нестле), іншими словами, приблизно 31% — 94% загальної діяльності найбільших ТНК припадає на міжнародну діяльність [3].


Таблиця 2-7

Перші 25 ТНК світу, за показником «Зарубіжні активи» станом на 1998 p.
(в млрд дол. США та кількість зайнятих в чол.) (за даними ЮНКТАД)

Позиція в 1998 р. Назва ТНК Країна Галузь Активи Обсяги реалізації Кількість зайнятих ІТН, %*
по зарубіжним активам по ІТН* Зарубіжні Всього Зарубіжні Всього У зару­біжних підроз­ділах Всього
General Electric США Електроніка 293 000
General Motors США Автомобілебудування ** 396 000
Royal Dutch/ Shell Group Нідерланди/ Велико­британія Добування, переробка і реалізація нафти та нафтопродуктів 61 000 102 000
Ford Motor Company США Автомобілебудування ** 171 276 345 175
Exxon Corporation США Добування, переробка і реалізація нафти та нафтопродуктів **
Toyota Японія Автомобілебудування 183 879
IBM США Комп'ютерна техніка 149 934 291 067
BP AMOCO Великобританія Добування, переробка і реалізація нафти та нафтопродуктів
DaimlerChrysler Німеччина Автомобілебудування 208 502 441 502
Nestle SA Швейцарія Продукти харчування/напої 225 665 231 881
Volkswagen Group Німеччина Автомобілебудування ** 297 916
Unilever Нідерланди/ Велико­британія Продукти харчування/напої 240 845 265 103
Suez Lyonnaise Des Eaux Франція Диверсифікована компанія ** 126 500 201 000
Wat-Mart Stores США Роздрібна торгівля **
ABB Швейцарія Електричне обладнання ** 162 793
Mobil Corporation США Добування, переробка і реалізація нафти та нафтопродуктів **
Diageo Pie Великобританія Напої
Honda Motor Co Ltd Японія Автомобілебудування **
Siemens AG Німеччина Електроніка ** 222 000 416 000
Sony Corporation Японія Електроніка ** 173 000
Renault SA Франція Автомобілебудування
News Corporation Австралія Засоби масової інформації **
BMWAG Німеччина Автомобілебудування 53 107
Mitsubishi Corporation Японія Диверсифікована компанія 11 650
Nissan Motor Co Ltd Японія Автомобілебудування ** 131 260

 

* ІТН — Індекс транснаціональності, ІТН розраховується як середня арифметична трьох показників: зарубіжних активів, до загальних активів. зарубіжних продаж до загальних продаж, кількості зайнятих за кордоном до загальної кількості зайнятих

** Інформацію не було надано для даного дослідження. У випадках відсутності інформації, дані по зарубіжним активам, обсягах реалізації та кількості зайнятих розраховувалися за даними альтернативних джерел, або на основі відносних показників.

 


Транснаціональний етап інтернаціоналізації фірм вдало про­демонстрував Х. Перлмутер за допомогою відомої моделі ERPG (табл. 2,8).

 

Таблиця 2-8


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  4. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  5. Алгоритм здійснення купівлі
  6. Аналіз для прийняття рішень стосовно залучення інвестицій
  7. Аналіз доцільності фінансових інвестицій у корпоративні права.
  8. Аналіз ефективності інвестиційних проектів
  9. Аналіз інвестиційної діяльності підприємства.
  10. Аналіз капітальних інвестицій у формування основного стада
  11. Аналіз рейтингових підходів і оцінка інвестиційної
  12. Аналіз фінансових інвестицій та їх ефективності.




Переглядів: 509

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мотивація безпосередніх партнерів | Особливості етапів інтернаціоналізації фірми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.