1.1 Зменшення капітальних витрат і ризиків при створенні нових потужностей
1.2 Придбання джерел сировини або нової виробничої бази
1.3 Розширення діючих виробничих потужностей
1.4 Реалізація переваг дешевих чинників виробництва
1.5 Можливість запобігти циклічності або сезонності виробництва
1.6 Пристосування до процесу скорочення
2. Маркетингова
2.1 Зростання ефективності існуючого маркетингу
2.2 Придбання нових каналів торгівлі
2.3 Проникнення на конкретний географічний ринок
2.4 Вивчення потреб, набуття управлінського досвіду на нових ринках та ін.
2.5 Пристосування до умов країни, яка приймає капітал
У свою чергу фірми країн, що розвиваються, при залученні інвестицій орієнтуються на: можливість доступу до нових технологій та передових методів управління, використання збутової мережі партнера й відомих у світі торгових марок, мобілізацію додаткових фінансових ресурсів тощо.
Слід зазначити, що інвестиції за кордон використовуються не тільки для освоєння ринку приймаючої країни, а й з метою подальшого виходу на ринки сусідніх до неї країн або цілих регіонів світу. Мотивація таких інвестицій вже тривалий час досліджується, особливо стосовно діяльності американських, японських та західноєвропейських фірм у Латинській Америці, Азії, Африці. Проте потенціал такого плану маркетингової мотивації західних фірм у країнах Східної Європи та СНД до останнього часу не оцінено. А цей потенціал є значним, що обумовлено схожістю ключових середовищних характеристик цих країн внаслідок їхнього тривалого взаємпов’язаного економічного розвитку. Зокрема, спостерігається висока кореляція інвестиційної активності іноземних фірм в Україні і в Росії.
Аналітична оцінка мікромотивації інвесторів на ринках країн з перехідними економіками, здійснена Німецькою консультативною групою на основі опитувань менедженту 21 компанії, що діють в 11 галузях промисловості та походять з 8 країн, представлена в табл. 2.6.