МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.Лекція Міністерство освіти та науки України Запорізький педагогічний коледж з навчальної дисципліни «Дитяча психологія» по темі «Розвиток спілкування в немовлячому, ранньому та дошкільному віці»
Мета навчального заняття: Пізнавальна: ознайомити студентів із поняттями «спілкування», «рецепторна, емоційна, рухова сфери», «пізнавальні, ділові, особисті потреби», «засоби спілкування» (експресивно-мімічні, предметно-дійові, мовні), «вербальні засоби спілкування», «форми спілкування» із особливостями розвитку емоційного спілкування в немовлячому віці та його впливом на психічний розвиток дитини і становлення її світогляду, картини світу загалом. Розвиваюча: уміння встановлювати та аналізувати особливості спілкування дитини з оточуючими, зокрема, близькими людьми і процесом її психічного розвитку, робити на цій основі висновки про ефективність середовища, в якому зростає дошкільник для його психічного розвитку, прогнозувати подальший її розвиток. Виховна: виховувати професійно-педагогічну культуру студентів, старанність у навчанні, відповідальне ставлення за організацію та розвиток спілкування дитини дошкільного віку. Професійна: працювати над становленням наукового світогляду майбутнього педагога, пов’язавши зміст курсу з практикою, досвідом студентів, оволодіння студентами невербальними засобами спілкування з дитиною дошкільного віку, уміннями створювати ситуацію спілкування дошкільника з дорослими та однолітками. Ключові поняття теми: спілкування, рецепторна, емоційна, рухова сфери, пізнавальні, ділові, особисті потреби, засоби спілкування (експресивно-мімічні, предметно-дійові, мовні), вербальні засоби спілкування, форми спілкування. Студенти повинні знати:ключові поняття теми, засоби спілкування, особливості їх прояву у дітей дошкільного віку та застосування у роботі з останніми, особливості впливу спілкування на психічний розвиток дитини. Студенти мають вміти: орієнтуватися в особливостях виникнення потреби у спілкуванні та його розвитком в немовлячому віці, становленні засобів спілкування, основних напрямках і оптимальних умовах розвитку вербальних засобів спілкування, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки психічного розвитку дитини в залежності від умов соціального середовища, в якому вона зростає та характером її спілкування з близькими людьми, вміти пояснювати причини відхилень у психічному розвитку дитини. Тип заняття:шкільналекція. Література: 1. Скрипченко О.В. Вікова та педагогічна психологія. Навч. пос. – К.: Каравела, 2008, ст. 91-106 2. Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество: Учебник для студ. вузов. - 4-е изд., стереотип. - М.: Издательский центр «Академия», 1999, гл. ІV § 2,гл. V § 1 3. Орбан-лембрик П.Е. Соц. психологія 2004 ст. 322-425 4. Сиротич Н. міміка та жести у професійній діяльності вихователів ДЗ//Вихователь-методист дошк.закладу №5 2010 ст.70-75 5. Гаврик Н. Пізнавальні діалоги з дошкільниками//Вихователь-методист дошк.закладу №2 2010 ст.46-52 6. Пасічник А. Мовленнєві заняття в системі сучасної дошкільної освіти//Вихователь-методист дошк.закладу №2 2010 ст.53-58 7. Горбатих В. Конструювання як технологія розвитку активного мовлення//Вихователь-методист дошк.закладу №2 2010 ст.72-74
Завдання для самостійного опрацювання Підготувати повідомлення «Основні напрями та оптимальні умови розвитку вербальних засобів спілкування.» «Особливості особистісно-творчого спілкування» - рекомендації батькам Хід проведення згідно плану 1. Виникнення потреби у спілкуванні і розвиток емоційного спілкування в немовлячому віці, його значення для становлення рецепторної, емоційної і рухової сфери, передумов мовлення, дій з предметами. 2. Розвиток та диференціація потреб у спілкуванні в ранньому та дошкільному віці. 3. Становлення засобів спілкування: експресивно-мімічних, предметно-дійових, мовних на різних вікових етапах. 4. Основні напрямки і оптимальні умови розвитку вербальних засобів спілкування. 5. Психологічна характеристика форм спілкування. Особисто-творче спілкування. 6. Розвиток спілкування з дорослими та однолітками в різновікові періоди. І. Організація студентів: ознайомлення з темою, метою та планом заняття. Антуан де Сент-Экзюпери: «Єдина відома мені розкіш - це розкіш людського спілкування.» Бесіда «Значення спілкування у житті людини» ІІІ. Актуалізація опорних знань студентів. - Дайте визначення, що таке дитинство. - Від чого залежить тривалість дитинства? - Що таке соціалізація? IV. Індивідуальне опитування студентів Поясніть яке значення має соціалізація в розвитку особистості. Охарактеризуйте джерела соціалізації. Які механізми соціалізації Вам відомі? Охарактеризуйте їх. Повідомлення студентів Організація розвиваючого навчання. Норма та відхилення в процесі соціалізації Основні напрями та оптимальні умови розвитку вербальних засобів спілкування. Особливості особистісно-творчого спілкування. Читайте також:
|
||||||||
|