Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Лекція

Міністерство освіти та науки України

Запорізький педагогічний коледж

з навчальної дисципліни «Дитяча психологія»

по темі «Розвиток спілкування в немовлячому, ранньому та дошкільному віці»

 


Мета навчального заняття:

Пізнавальна: ознайомити студентів із поняттями «спілкування», «рецепторна, емоційна, рухова сфери», «пізнавальні, ділові, особисті потреби», «засоби спілкування» (експресивно-мімічні, предметно-дійові, мовні), «вербальні засоби спілкування», «форми спілкування» із особливостями розвитку емоційного спілкування в немовлячому віці та його впливом на психічний розвиток дитини і становлення її світогляду, картини світу загалом.

Розвиваюча: уміння встановлювати та аналізувати особливості спілкування дитини з оточуючими, зокрема, близькими людьми і процесом її психічного розвитку, робити на цій основі висновки про ефективність середовища, в якому зростає дошкільник для його психічного розвитку, прогнозувати подальший її розвиток.

Виховна: виховувати професійно-педагогічну культуру студентів, старанність у навчанні, відповідальне ставлення за організацію та розвиток спілкування дитини дошкільного віку.

Професійна: працювати над становленням наукового світогляду майбутнього педагога, пов’язавши зміст курсу з практикою, досвідом студентів, оволодіння студентами невербальними засобами спілкування з дитиною дошкільного віку, уміннями створювати ситуацію спілкування дошкільника з дорослими та однолітками.

Ключові поняття теми: спілкування, рецепторна, емоційна, рухова сфери, пізнавальні, ділові, особисті потреби, засоби спілкування (експресивно-мімічні, предметно-дійові, мовні), вербальні засоби спілкування, форми спілкування.

Студенти повинні знати:ключові поняття теми, засоби спілкування, особливості їх прояву у дітей дошкільного віку та застосування у роботі з останніми, особливості впливу спілкування на психічний розвиток дитини.

Студенти мають вміти: орієнтуватися в особливостях виникнення потреби у спілкуванні та його розвитком в немовлячому віці, становленні засобів спілкування, основних напрямках і оптимальних умовах розвитку вербальних засобів спілкування, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки психічного розвитку дитини в залежності від умов соціального середовища, в якому вона зростає та характером її спілкування з близькими людьми, вміти пояснювати причини відхилень у психічному розвитку дитини.

Тип заняття:шкільналекція.

Література:

1. Скрипченко О.В. Вікова та педагогічна психологія. Навч. пос. – К.: Каравела, 2008, ст. 91-106

2. Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество: Учебник для студ. вузов. - 4-е изд., стереотип. - М.: Издательский центр «Академия», 1999, гл. ІV § 2,гл. V § 1

3. Орбан-лембрик П.Е. Соц. психологія 2004 ст. 322-425

4. Сиротич Н. міміка та жести у професійній діяльності вихователів ДЗ//Вихователь-методист дошк.закладу №5 2010 ст.70-75

5. Гаврик Н. Пізнавальні діалоги з дошкільниками//Вихователь-методист дошк.закладу №2 2010 ст.46-52

6. Пасічник А. Мовленнєві заняття в системі сучасної дошкільної освіти//Вихователь-методист дошк.закладу №2 2010 ст.53-58

7. Горбатих В. Конструювання як технологія розвитку активного мовлення//Вихователь-методист дошк.закладу №2 2010 ст.72-74

 

Завдання для самостійного опрацювання

Підготувати повідомлення

«Основні напрями та оптимальні умови розвитку вербальних засобів спілкування.»

«Особливості особистісно-творчого спілкування» - рекомендації батькам


Хід проведення згідно плану

1. Виникнення потреби у спілкуванні і розвиток емоційного спілкування в немовлячому віці, його значення для становлення рецепторної, емоційної і рухової сфери, передумов мовлення, дій з предметами.

2. Розвиток та диференціація потреб у спілкуванні в ранньому та дошкільному віці.

3. Становлення засобів спілкування: експресивно-мімічних, предметно-дійових, мовних на різних вікових етапах.

4. Основні напрямки і оптимальні умови розвитку вербальних засобів спілкування.

5. Психологічна характеристика форм спілкування. Особисто-творче спілкування.

6. Розвиток спілкування з дорослими та однолітками в різновікові періоди.

І. Організація студентів: ознайомлення з темою, метою та планом заняття.

Антуан де Сент-Экзюпери: «Єдина відома мені розкіш - це розкіш людського спілкування.»

Бесіда «Значення спілкування у житті людини»

ІІІ. Актуалізація опорних знань студентів.

- Дайте визначення, що таке дитинство.

- Від чого залежить тривалість дитинства?

- Що таке соціалізація?

IV. Індивідуальне опитування студентів

Поясніть яке значення має соціалізація в розвитку особистості.

Охарактеризуйте джерела соціалізації.

Які механізми соціалізації Вам відомі? Охарактеризуйте їх.

Повідомлення студентів

Організація розвиваючого навчання.

Норма та відхилення в процесі соціалізації

Основні напрями та оптимальні умови розвитку вербальних засобів спілкування.

Особливості особистісно-творчого спілкування.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  4. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  5. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  8. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  9. Банки як суб’єкти підприємницької діяльності.
  10. Банкрутство як правовий механізм регулювання підприємницької діяльності.
  11. Безпеки життєдіяльності.
  12. Біологічні основи мислительної діяльності.




Переглядів: 876

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання до теми. | V.Пояснення нового матеріалу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.