Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання до теми.

Висновки

Узагальнення навчального матеріалу

Отже, Вікова психологія — галузь психологічної науки, яка вивчає особливості психічного та особистісного розвитку людини на різних етапах її життя.

Предметом дослідження вікової психології є вікова динаміка, закономірності, фактори, умови, механізми становлення, формування та розвитку особистості.

Вікова психологія вивчає:

- загальні закономірності, особливості виникнення і розвитку психічних процесів і властивостей у дітей, підлітків, юнаків, дорослих і зумовлену віком динаміку співвідношень між ними;

- причини та закономірності переходу від одного вікового періоду до наступного;

- становлення різних видів діяльності (гри, навчання, праці, спілкування);

формування психічних якостей (вікових можливостей засвоєння знань) і властивостей (самосвідомості, спонукальної та емоційної сфер, характеру, здібностей)

В її загальній структурі виокремлюють:

- психологію дитинства

- психологію дорослості

- геронтопсихологію

психології пренатального періоду.
Найголовнішим завданням вікової психології є створення фундаментальної концепції вікового розвитку особистості в нових соціально-економічних умовах.

Вікова психологія має напрямки:

Біогенетичний напрям

Соціогенетичний напрям

Концепція конвергенції (взаємодії) двох факторів розвитку дитини

Когнітивний напрям

Теорія ігрової діяльності та її впливу на психічний і особистісний розвиток дитини.

Теорія поетапного формування розумових дій. Та ін.

Охарактеризуйте предмет вікової психології. Які групи соціально-психологічних явищ вона вивчає?
2. Які основні завдання покликана вирішувати сучасна вікова психологія?
3. Охарактеризуйте структуру і функції вікової психології.
4. Яке місце займає вікова психологія в системі психологічних наук?
5. Обґрунтуйте принципи наукового вивчення вікового розвитку.
6. Які методи дослідження використовуються при вивченні вікового розвитку?
7. Чи можна з допомогою тестів досліджувати психологічні закономірності вікового розвитку?
8. Сформулюйте основні вимоги до бесіди та анкетування, яких необхідно дотримуватися дослідникові задля забезпечення об'єктивності й надійності результатів дослідження.
9. Охарактеризуйте основні ознаки наукового психологічного дослідження у віковій психології.
10. Які методологічні проблеми доводиться розв'язувати дослідникові у сфері вікової психології?
11. Чи може сучасна вікова психологія дати всебічну і глибоку відповідь на запити педагогічної практики?
12. Охарактеризуйте основні класичні теорії психічного розвитку.


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. Біоценоз – це сукупність усіх живих організмів в рамках даної екосистеми.
  10. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  11. В основi ефективності iнформацiйних технологій лежить концепцiї системи.
  12. Великі інтегровані системи.




Переглядів: 781

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історичний огляд розвитку науки та сучасні її напрямки. | ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.