Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Лекція

Міністерство освіти та науки України

Запорізький педагогічний коледж

з навчальної дисципліни «Дитяча психологія»

по темі «Розвиток мислення у дітей дошкільного віку»

 


Мета навчального заняття:

Пізнавальна: ознайомити студентів із сучасними теоріями розвитку мислення, із особливостями розвитку мислення в немовлячому, ранньому та дошкільному віці, продовжувати знайомити студентів із поняттями «мислення», «розумові дії», «сенсорний інтелект», «доопераційне мислення», «конкретні і формальні операції», «види мислення».

Розвиваюча: уміння встановлювати та аналізувати особливості розвитку мислення дітей немовлячого, раннього та дошкільного віку, робити на цій основі висновки про ефективність середовища, в якому зростає дошкільник для його психічного розвитку, прогнозувати подальший його розвиток.

Виховна: виховувати професійно-педагогічну культуру студентів, старанність у навчанні, відповідальне ставлення за організацію та розвиток мислення дитини раннього та дошкільного віку.

Професійна: працювати над становленням наукового світогляду майбутнього педагога, пов’язавши зміст курсу з практикою, досвідом студентів, оволодіння студентами знаннями про особливості розвитку мислення дітей в немовлячому, ранньому та дошкільному віці, уміннями створювати розвиваюче середовище для дошкільника.

Ключові поняття теми: мислення, розумові дії, сенсорний інтелект, доопераційне мислення, конкретні і формальні операції, види мислення.

Студенти повинні знати:ключові поняття теми, особливості розвитку мислення в немовлячому, ранньому та дошкільному віці, сучасні теорії розвитку мислення.

Студенти мають вміти: орієнтуватися в особливостях розвитку мислення в немовлячому, ранньому та дошкільному віці, оптимальних умовах інтелектуального розвитку дитини, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки психічного розвитку дитини в залежності від умов соціального середовища, в якому вона зростає та характером її спілкування з близькими людьми, вміти пояснювати причини відхилень у психічному розвитку дитини.

Тип заняття:шкільналекція.

Література:

1. Скрипченко О.В. Вікова та педагогічна психологія. Навч. пос. – К.: Каравела, 2008, ст. 111-112

2. Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество: Учебник для студ. вузов. - 4-е изд., стереотип. - М.: Издательский центр «Академия», 1999, Гл. V § 2 ст 131-136

3. Костюк Г.С. Вікова психологія. Навч.пос. – К.: Радянська школа, 1976, ст. 83-87

4. Гамезо М.В. Возрастная и педагогическая психология. Уч.пос. – М.:Просвещение, 1984 – ст. 65,67,70-71, 77

5. Галкович І.В. Розвиток творчого мислення// Практична психологія та соц.роб. №2 2010 ст. 43-47; №4 2010, ст. 29-33

 

Завдання для самостійного опрацювання

Підготувати повідомлення

«Види мислення дошкільника».

«Індивідуальні особливості розвитку мислення».

«Керівництво розвитком мислення.» - опорний конспект


Хід проведення згідно плану

1. Сучасні теорії розвитку мислення.

2. Розвиток мислення в немовлячому, ранньому та дошкільному віці.

3. Види мислення дошкільника.

4. Індивідуальні особливості розвитку мислення.

5. Керівництво розвитком мислення дітей дошкільного віку.

І. Організація студентів: ознайомлення з темою, метою та планом заняття.

«Важлива задача школи – виховати людину творчу, таку, що шукає думку» - Тисяча задач із живого задачника В.О. Сухомлинський.

ІІІ. Актуалізація опорних знань студентів:

- Що ми маємо на увазі, коли говоримо про мислення? Дайте визначення даному поняттю.

- Які види мислення виділяють? Які притаманні дітям?

- Назвіть операції мислення.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  4. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  5. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  8. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  9. Банки як суб’єкти підприємницької діяльності.
  10. Банкрутство як правовий механізм регулювання підприємницької діяльності.
  11. Безпеки життєдіяльності.
  12. Біологічні основи мислительної діяльності.




Переглядів: 416

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фаза новонародженого, фаза немовляти. | Сучасні теорії розвитку мислення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.