Структура ринку міжбанківських кредитів характеризується наявністю:
- учасників ринку - продавців і покупців (банки);
- набором фінансових інструментів (короткострокові кредити, депозити тощо);
- організацій, що утворюють розгалужену інфраструктуру ринку (система комунікацій, інформаційна система, система електронних платежів);
- керівних органів, що впливають на конкуренцію.
Традиційним фінансовим інструментом міжбанківського ринку є короткострокові кредити, «короткі гроші», строком до одного місяця, кредити на 2-3 місяці вже вважаються довгостроковими - «довгі гроші».
Сьогодні досить поширені міжбанківські кредити на один день - овернайт, їх мета - підтримати ліквідність банку.
Іншим фінансовим інструментом є короткострокові і довгострокові міжбанківські депозити, які використовуються для підтримки ліквідності кореспондентських рахунків банків і для надання кредитів підприємствам.
Банки, що виходять на ринок міжбанківських кредитів, повинні чітко сформулювати для себе - з якою метою вони займатимуться діяльністю на ринку. Використання ринку може здійснюватися для надійного розміщення коштів (тоді банк виступає в ролі кредитора) або оперативного залучення коштів (тоді банк виступає як позичальник), або банк здійснює операції для одержання прибутку.
Якщо банк має вільні кошти, які він може розмістити на ринку, то його кредитна позиція позитивна (довга), якщо банк хоче залучити кошти - то знак його позиції буде від'ємним (коротка позиція). Одним із завдань на ринку міжбанківських кредитів є приведення позиції до нуля.