МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Шкільне виховання в січових (козацьких) школахДошкільне родинне виховання. Стадії (етапи) системи козацького вихований З раннього віку дітей систематично і цілеспрямовано загартовували фізично, морально і духовно, готуючи їх до подолання життєвих труднощів у майбутньому. Вже в цей період специфічною була роль батька. Він цілеспрямовано займався загартуванням своїх дітей, формував у них честь і гідність. Готував їх до майбутніх випробувань долі, до захисту своєї землі. В основі родинного виховання - культБатька і Матері Дідуся і Бабусі, на яких ґрунтувався культРодини і Батьківщини, Роду і Народу. Козацька педагогіка дає своєрідне трактування статусу і ролі Батька і Матері в вихованні. Батько - це передусім захисник, охоронець сім’ї, безумовний авторитет, приклад мужності і відваги. Матір - берегиня роду, яка виховувала дітей на козацьких піснях, думках, казках. За період існування козацької республіки великого значення набула початкова школа, що сприяла масовому поширенню освіченостів Україні. У цей час в Україні діяли дяківські, церковні, монастирські, братські школи, школи мандрівних дяків та виникає новий тип шкіл -січові школи. Січові шкоди існували при всіх 44 церквах Запорізької Січі. Педагогічна діяльність у них була спрямована на виховання у школярів любові до свого народу, готовності віддавати життя за волю України. Цьому сприяло вивчення історії народу, козацьких дум, походи в степ на козацькі могили. Виховання патріотизму поєднувалось із формуванням уміння поважати людину і милосердям. У січових школах вчилися читати, писати, рахувати, оволодівали основами знань. На високому рівні відбувалося вивчення музики, учні оволодівали хоровим співом. Вихованці досягали значних успіхів у фізичному загартуванні, військово-спортивній підготовці. Тут хлопчиків учили “Богу добре молитися, на коні реп’яхом сидіти, шаблею рубати і відбиватися, з рушниці гострозоро стріляти і списом добре колоти”. Великого значення надавали формуванню в учнів умінь плавати, веслувати, керувати човном, переховуватись від ворога на дні річки тощо. Основні ознаки січових шкіл: 1. гуманістичний і демократичний характер шкіл (самоврядування, вибірність, побратимство). У відповідності з “Духовним регламентом” в епоху козацтва учнів шкіл годували і вчили безкоштовно. З цією метою монастирі відраховували 20-ту, а церкви 30-ту частину річного прибутку. Крім того, мали місце пожертвування на будівництво та розвиток, утримання шкіл; 2. чітка організація та дисципліна (наявність елементів класно-урочної системи); 3. народний характер шкіл (вивчення народних традицій, історії народу, козацьких дум та навчання рідною мовою). Для січових шкіл була створена“Козацька читанка”, матеріали якої пройняті ідеями українського патріотизму і народності, а сама оформлена українським орнаментом. В період Гетьманату (1647) найбільшого поширення набула початкова козацька (полкова) школа. У семи полках на 888 міст, містечок і сіл було 866 шкіл. У цей час розвивається і професійна освіта: народні професійні школи мистецтв і ремесел (кобзарства, гончарства, бортництва); козацькі музичні школи (музично-співоча школа у м. Глухові), козацькі школи з підготовки старшинства. На Запоріжжі високо шанувалися освічені люди, бо “вони святе письмо читають і темних людей добру навчають”. Тому до освіти і виховання ставились з великою повагою. Результатом цього була висока грамотність. На основі історичних документів встановлено, що в 1763 році на 13 не писемних в одному курені було 15 письменних. У 1779 році з 69 чоловік, що складали присягу на вірність російському престолові, З7 виявились освіченими, а 32 неосвіченими. Архидіякон ІІавло Алепський в описі України в часи Хмельницького так оцінює грамотність українців “По всій козацькій землі ми відмітили прегарну рису: всі вони, навіть їх жінки та діти, вміють читати та знають порядок богослужби і церковний спів. Крім цього, священики вчать сиріт та не дозволяють, щоб вони тинялися неуками по вулицях”. Число грамотних зросло, особливо за часів Хмельницького. А французький інженер ХVІІ ст. Боплан вказує також на те, що козаки добре знають усі ремесла. Він писав “Слід визнати, що всі вони розуміються на багатьох ремеслах, хоча одні вправніші в якомусь фаху, ніж інші; трапляються і такі, що мають більш обширі знання, ніж загал. Одне слово, усі вони досить кмітливі, але саме в тих справах., які вважають для себе корисними й необхідними”. Висновок: Школа часів Козаччини добре виконувала завдання давати народу ґрунтовну на той час освіту; виховувала молоді покоління в любові до рідної землі, свого народу, формувала готовність до захисту Вітчизни від ворогів. Для цього вона опиралася на народні традиції, використовувала його історію і народну педагогіку. Читайте також:
|
||||||||
|