МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Виховання і школа Запорізької Січі. Риси козацької педагогікиКозацтво виникає в тяжку годину України, коли її землі шматують литовські, польські, угорські, турецькі і татарські феодали. Для захисту рідної землі український народ створював власні збройні сили. Слово “козак” у перекладі з тюркської мови означає “вільна людина”, козаками називали тих, що “холопства не витримували і пішли в козаки” (Б.Хмельницький). До лав козацтва вступали найсміливіші, найшляхетніші люди, які витримували труднощі військового життя, далеких походів, прирікаючи себе на ризик і смерть. Як могутня збройна сила волелюбне козацтво формувалося на славній Запорізькій Січі, на легендарному острові Дніпра-Славути – Хортиці. У національній свідомості українців Запорізька Січ символізує вільне і заможне життя, владарювання в рідному краї. Козацтво України було не тільки військовим, а й соціальним, політичним, державним, культурним, психологічним і педагогічним явищем. Багатогранною була діяльність козаків як звитяжних воїнів, захисників прав народу, вільнолюбних громадян, політичних і державних діячів, дбайливих господарів землі, досвідчених хліборобів, творців високого мистецтва, турботливих членів сім’ї, мудрих вихователів дітей. Характерними рисами козаків були висока національна свідомість і самосвідомість, політична активність, прагнення мати і зміцнювати власну державність, культ вільної особистості і захист її прав. Гордий, незалежний, сповнений людської, національної і громадянської гідності, поваги до інших людей і самоповаги, визначався характер українського козака. Зростанню козацької гідності і честі сприяв увесь демократичний устрій козацької республіки та запорізькі традиції народовладдя. Багатовіковий визвольний козацький рух сприяв становленню унікального явища не лише української, але й світової культури – козацької педагогіки. Козацька педагогіка - це частина народної педагогіки в її вершинному вияві, яка формувала в підростаючих поколіннях українців відданість рідній землі, батьківщині, народу, виховувала в них незламну силу духу, стійку волю і високу козацьку мораль, лицарські якості. Мета козацької педагогіки - формування козака-лицаря, який свято береже заповіти, традиції батьків, дідів і прадідів; мудрого хлібороба і дбайливого господаря, захисника своїх вольностей і рідної землі. Завдання козацької педагогіки: 1. Готувати фізично загартованих воїнів-захисників рідного народу від чужоземного поневолення. 2. Виховувати український національний характер, світогляд, духовність, мудрість, справедливість, мужність, шляхетність. 3. Формувати загальнолюдські духовні цінності, моральні чесноти, гуманізм, почуття милосердя і альтруїзму. 4. Формувати позитивне ставлення до освіти та знань. В українській системі освіти і виховання найважливішими були провідні ідеї національного-визвольного козацькою руху - свобода і незалежність України, непорушність прав народу і людини, вільне волевиявлення особистості, утвердження народовладдя, самоврядування та ін. Виникнення і розвиток козацької педагогіки були підготовлені всім ходом історії українського народу. Вона ввібрала в себе найкращі надбання наших пращурів від часів трипільської культури та Київської Русі. Українська козацька система навчання і виховання була глибоко самобутнім явищем, аналогів якій не існує в світі, її висока оригінальність і ефективність проявлялась у кожному складовому компоненті, на всіх її ступенях. Читайте також:
|
||||||||
|