Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Педагогічні ідеї Ж.Ж. Руcсо

Проблеми виховання в спадщині Джона Локка

Проблеми формування активної діяльної людини розглядаються англійським філософом-просвітителем Джоном Локком в педагогіч­ній праці “Думки про виховання”:

1. Вирішальну роль у формуванні людини надає вихованню (“Яки­ми стануть насправді люди: добрими чи злими, чесними чи ні передусім на 9/10 залежить від виховання”). Заперечує вчення про вроджені ідеї, на противагу обгрунтовує теорію “чистої дошки”;

2. Заснував теорію виховання, виступає її родоначальником. “Нав­чання - це мала частина виховання”. На перший план ставив проблеми морального і фізичного виховання.

Фізичне виховання. Локк вважав, що дітей з малку слід фізично загартовувати і привчати зносити втому, незгоди, нестатки.

Моральне виховання.Кожна людина повинна прагнути до свого добробуту. Закони моралі, на його думку, визначаються не релігійним вченням, а особистими інтересами індивіда, і все, що дає особисту користь, є моральним.

Найважливіше завдання морального виховання людини, зазначав Локк – виробити в неї дисципліну духа, яка виховується обмеженнями.

Певного значення Локк надавав і розумовому вихованню.Мета навчання, на його думку, повинна полягати не в тому, щоб зробити юнака вченим, а в тому щоб підготувати з нього ділову людину, - розвинути й відповідно спрямувати його розум, зробити здатним сприймати всяке знання , коли він сам того захоче.

3. Запропонував педагогіку “здорового глузду”, в основі якої прак­тична користь для самої особистості;

4. Заперечував необхідність навчання в школі, вважав її збіговищем строкатої юрби погано вихованих, розбещених хлопчаків різних станів; розробив систему гувернерського (домашнього) виховання.

Метою виховання, на думку Локка, є підготовка джентльмена , який уміє розумно і вигідно вести справи, створення здорового духу у здоровому тілі і прищеплення « світськості », тобто уміння поводити себе в товаристві.

Найважливішим завданням учителя, Локк вважав, навчити дитину розуміти, узагальнювати, доводити і самостійно мислити.

Він глибоко розробив багато питань виховання і навчання дітей, але в цілому його система виховання – антидемократична; його не цікавило питання про виховання широких народних мас, він був прихильником індивідуальної системи виховання буржуазії і дворянства.

Джон Локк розробив передумови цілого напрямку науки ХІХ ст. - прагматичній педагогіці.

Найбільший внесок у розвиток педагогічної теорії ХVШ ст. зробив французький просвітитель Ж.Ж.Руссо. Він був пристрасним противником феодалізму і католицької церкви, переконаним демократом, борцем за рівність і свободу людей. Відіграв велику роль у розвитку філософської і педагогічної думки, його твори мали великий вплив на формування філософських і педагогічних поглядів Песталоцці, Дістерверга, Фребеля та ін.

Він виступає основоположникомкон­цепції природного вільного виховання. Її основні ідеї:

1. Природовідповідності - врахування при вихованні природи самої дитини. Ж.Ж. Руссо вважають першовідкривачем дитини як центру навчання і виховання та першим її дослідником;

2. Гуманізму - поваги і любові до дитини. Виховання і навчання будується на основі потреб та інтересів дитини, заперечує тілесні покарання;

3. Свободи -формування активної і вільної особистості. Виступав проти авторитаризму при вихованні та навчанні, сліпої покори дорослим. За поглядами Ж.Ж.Руссо, виховання і навчання - це самостійне накопичення життєвого досвіду. Дитина сама обирає зміст і методи навчання, вчитель розробляє і пропонує навчальні та виховні ситуації.

Ідеї вільного природного виховання Ж.Ж.Руссо розробляє в праці “Еміль, або про виховання”.

Ж.Ж.Руссо заклав основитеорії вільного виховання.Твердив, що дитина має бути вільною як у виборі змісту навчального матеріалу, так і в методах навчання. Те, що її не цікавить, у користі чого вона не впевнена, того вона й не буде вивчати. Але в той же час Руссо писав: нехай дитина думає, ніби вона вивчає те, що їй самій заманулось, а насправді вона вивчатиме те, що ви їй підкажете.

Руссо вимагав створити й певну систему виховання жінок. Вірив, що внаслідок правильного виховання чоловіків і жінок буде створено ідеальну сім’ю – перший зразковий сімейний осередок, з якого почнеться відновлення людського суспільства. Але він все ж не міг побороти традиційних поглядів свого часу, за якими жінці відводилося другорядне місце у суспільному житті. Руссо вважав, що все виховання жінки повинно відповідати інтересам чоловіка. Жінка має бути здоровою, красивою, слухняною, поміркованою ввічливою і охайною. Серйозна розумова освіта для жінок не обов’язкова, оскільки вони живуть більше почуттями ніж розумом.

 


Читайте також:

  1. Виховання, школа і педагогічна думка у Стародавньому Римі. Педагогічні ідеї М.Ф.Квінтіліана
  2. Життя і педагогічні досліди Й.Г.Песталоцці
  3. Загально-педагогічні ідеї Ж.-Ж. Руссо
  4. Загальнопедагогічні ідеї Коменського
  5. Загальнопедагогічні ідеї Я. А. Коменського
  6. Загальнопедагогічні принципи
  7. Зародження дидактичних проблем. Педагогічні погляди Я.А.Ко­менського.
  8. І педагогічній літературі епохи феодалізму
  9. Кредитно-модульна і модульно-рейтингова технології навчання як педагогічні інновації.
  10. Методи дослідження в педагогічній психології.
  11. Нові тенденції у педагогічній теорії і практиці зарубіжних країн у кін. XIX – поч. XX ст.
  12. Організаційно-педагогічні методи управлінської діяльності




Переглядів: 1423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види ризику | Виховання і школа Запорізької Січі. Риси козацької педагогіки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.